Har kollat på massor med filter nu och vet inte vad man ska ta. Som jag fattat det så är inte ett aem v2 ett cold air filter !!
Men vilket är bäst/smidigast/ger bäst resultat ?
Ett Aem v2 kit eller ett aem long ram cold air kit ?
Val av filter till ctr -05
Beror lite på vad du vill åt? Bäst resultat ger väl ett riktigt CAI eller tex n mugen airbox.
Själv har jag ett V2, brutalt härligt ljud, men man ska nog inte räkna med nån direkt effektökning (pga placering) men det var inte svårt att få dit, det är ju lite mer pill med ett CAI, då måste nog fronten av.
Hur mycket får det kosta? Vill du ha det bästa så är det nog mugen airbox som gäller skulle jag tro?
Själv har jag ett V2, brutalt härligt ljud, men man ska nog inte räkna med nån direkt effektökning (pga placering) men det var inte svårt att få dit, det är ju lite mer pill med ett CAI, då måste nog fronten av.
Hur mycket får det kosta? Vill du ha det bästa så är det nog mugen airbox som gäller skulle jag tro?
Nya åket: Honda Civic 1,5 97:a
Old Hondos;
Honda Del Sol Esi
Honda Civic Type R
Honda Del Sol Esi
Old Hondos;
Honda Del Sol Esi
Honda Civic Type R
Honda Del Sol Esi
Bäst för pengarna är helt klart AEM/Injen CAI, inte V2. V2 ger bara gött ljud, men ingen effekt.
Mugen ger sämmre effekt än CAI och är dyrare, de 2 filtersystemen som ger mest effekt är AEM CAI & Gruppe M.
Men gruppe M passar typ bara högerstyrda och kostar runt 5k.
MVH
Mugen ger sämmre effekt än CAI och är dyrare, de 2 filtersystemen som ger mest effekt är AEM CAI & Gruppe M.
Men gruppe M passar typ bara högerstyrda och kostar runt 5k.
MVH
http://www.fotoi.se
Passar det här på min då.
<a href="http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll? ... TQ:GB:1123" target="_blank">http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll? ... GB:1123</a>
Och är det ett aem cai ?
<a href="http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll? ... TQ:GB:1123" target="_blank">http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll? ... GB:1123</a>
Och är det ett aem cai ?
Mikael Wirsén
[b]Honda Civic Type R -05[/b]
Bilar innan.
Saab 9-3 Aero -02 Nordic Edition 290hk 400nm "Såld"
Saab 9000 2.3T -93 250hk+ 420nm + "Såld"
[b]Linköping[/b]
Bilar innan.
[b]Linköping[/b]
- Asse
- Bil: Civic VTI EK4
- Namn: Erik Lindgren
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 6 times
Så här står det ju på sidan:
"
Fits
Civic 1988-1992 D16A6 engine (£160)
Civic 1992-1995 D15B7; D16Y8; D16Z6; B16A2 engines (£160)
Civic 1996-2000 D16Y7 ; D16Y8 ; B16A2; B16A3 engines (£160)
Civic 2000-2006 D17A2; D17A1; K20A3; engines (£170)
Civic 2006+ K20Z3 ; R18A1 engines (£170)
may also fit other years and other engines (ie, b16a engine in 1988-1991 civic) please do your own research
please specify engine and year when ordering
"
Du har en K20A2 i din bil. Så det filtret som är till K20A3 bör passa.
"
Fits
Civic 1988-1992 D16A6 engine (£160)
Civic 1992-1995 D15B7; D16Y8; D16Z6; B16A2 engines (£160)
Civic 1996-2000 D16Y7 ; D16Y8 ; B16A2; B16A3 engines (£160)
Civic 2000-2006 D17A2; D17A1; K20A3; engines (£170)
Civic 2006+ K20Z3 ; R18A1 engines (£170)
may also fit other years and other engines (ie, b16a engine in 1988-1991 civic) please do your own research
please specify engine and year when ordering
"
Du har en K20A2 i din bil. Så det filtret som är till K20A3 bör passa.
"Isn't it nice when things just work?"
Honda Civic VTI -00
Honda CR-V -13
Honda Civic VTI -00
Honda CR-V -13
- Steffo

- Bil: Pilot EX-L 2016
- Namn: Stefan Blixt
- Has thanked: 26 times
- Been thanked: 10 times
Även ett V2 ger märkbar förbättring på effekten. Det var den första mod jag köpte och jag kapade 2 s 100-200 jämfört med helt original. Dock så ger ett CAI ytterligare märkbara förbättringar jämfört med ett V2, så jag rekommenderar verkligen ett CAI.
Om du ska köpa ett E-bay-CAI så tycker jag att du ska fundera på att byta ut själva luftfilterdelen till ett KN-filter eftersom det är ett bra och välbeprövat märke som filtrerar bra. Tanken med ett luftfilter är ju inte bara att det ska ge så mycket effekt som möjligt utan också att det ska filtrera bort skit och damm innan det hamnar i motorn.
AEM CAI eller Injen CAI är det två bästa kiten på marknaden, men de kostar ju mer än E-baygrejor.
Om du ska köpa ett E-bay-CAI så tycker jag att du ska fundera på att byta ut själva luftfilterdelen till ett KN-filter eftersom det är ett bra och välbeprövat märke som filtrerar bra. Tanken med ett luftfilter är ju inte bara att det ska ge så mycket effekt som möjligt utan också att det ska filtrera bort skit och damm innan det hamnar i motorn.
AEM CAI eller Injen CAI är det två bästa kiten på marknaden, men de kostar ju mer än E-baygrejor.
Stockholm
Honda Pilot EX-L AWD 2016
Steffo, inte för att vara sån, men tänker man rent logiskt är V2 helt skit, original är bättre bara man sätter i ett K&N insatsfilter isåfall.
Visst, när du kör en kallare kväll och uppe i fart så ger de säkert effekt, för då är det inte så varmt under huven, för de fläktas bort.
Men står man stilla ett rödljus en varm sommardag och motorn är varm, och filtern sitter typ precis bak vid grenröret i stort sett, där det är varmast i motorrumet, utan nån som helst avskärmning, så säger det sig självt att suger den in luft som är 100grader istället för 30 grader kanske nere vid hjulhuset, att det är en enorm skillnad..
MVH
Visst, när du kör en kallare kväll och uppe i fart så ger de säkert effekt, för då är det inte så varmt under huven, för de fläktas bort.
Men står man stilla ett rödljus en varm sommardag och motorn är varm, och filtern sitter typ precis bak vid grenröret i stort sett, där det är varmast i motorrumet, utan nån som helst avskärmning, så säger det sig självt att suger den in luft som är 100grader istället för 30 grader kanske nere vid hjulhuset, att det är en enorm skillnad..
MVH
- Steffo

Mätte med K-pron när jag hade V2 kontra CAI. Med V2 en riktigt varm sommardag (25-27 grader ca) så gick IAT (Intake Air Temp) upp till 40-45 grader som mest vid krypkörning och stadstrafik. Med CAI sjönk den ca 10 grader under samma förhållanden.
Dock så skiljer det inte mer än ca 5-7 grader i IAT när man rullar på landsväg. Men 5-7 grader är en hel del så det är inte så att jag menar att V2 är ett kanonfilter på den fronten, men skillnaden i effekt original => V2 var större än mellan V2 => CAI.
V2 drar förmodligen i sig lite mer luft än ett CAI pga kortare väg, grövre rör och den där spännande resonanseffekten som de dubbla rören innebär.
CAI är klart att föredra, men ett V2 är inte alls skit enligt min åsikt. I Sverige är det sällan speciellt varmt och vem behöver gasa som en galning i stadstrafik och krypkörning?.
Dock så är det kass omm man ska köra strip. Filtret kommer att vara tokvarmt vid startlinjen...
Edit*Den sedvanliga rättstavningen
Dock så skiljer det inte mer än ca 5-7 grader i IAT när man rullar på landsväg. Men 5-7 grader är en hel del så det är inte så att jag menar att V2 är ett kanonfilter på den fronten, men skillnaden i effekt original => V2 var större än mellan V2 => CAI.
V2 drar förmodligen i sig lite mer luft än ett CAI pga kortare väg, grövre rör och den där spännande resonanseffekten som de dubbla rören innebär.
CAI är klart att föredra, men ett V2 är inte alls skit enligt min åsikt. I Sverige är det sällan speciellt varmt och vem behöver gasa som en galning i stadstrafik och krypkörning?.
Dock så är det kass omm man ska köra strip. Filtret kommer att vara tokvarmt vid startlinjen...
Edit*Den sedvanliga rättstavningen
Senast redigerad av Steffo den 2 februari 2008, 17:28, redigerad totalt 1 gånger.
Stockholm
hmm..intressant läsning steffo...inte så hemska temp skillander endå..trodde det skulle vara mer...
Här för mig att nån har räknat på effektvins/förlust vid olika grader, 5-7 grader är ju inte så mkt.
istvan: Skit är väl att ta i va?
Här för mig att nån har räknat på effektvins/förlust vid olika grader, 5-7 grader är ju inte så mkt.
istvan: Skit är väl att ta i va?
Nya åket: Honda Civic 1,5 97:a
Old Hondos;
Honda Del Sol Esi
Honda Civic Type R
Honda Del Sol Esi
Old Hondos;
Honda Del Sol Esi
Honda Civic Type R
Honda Del Sol Esi
Jag vet inte, men står fortfarande fast vid att om jag t.ex. ska köra race rakt fram en riktigt varm sommardag, varm asfalt å allt, jag står stilla i upplinen, motorn är riktigt varm för man har precis piskat bilen, man står med motorn igång helt stilla i 10min före man får köra, kan sätta nästan vad som helst att det lär skilja bra bra mkt mer på insugstempen än 10 grader då, skulle tippa på säkert 30 grader.
Är ju rent bondförnuft att står man med bilen igång helt stilla motorn har hög arbetstemp, solen steker på ute, de blåser knappt, och filtret är placerat precis vid ett stekhett grenrör och jämnte motorn, att det skiljer mer än 10 grader än om den är långt nere vid vänsterframhjul, helt isolerat från motorns värme..
Finns massvis med bänkningar på att ett sportinsatsfilter i originalburk ger mer effekt än ett öppetfilter i motorrummet som inte är avskärmat, just pga värmen.
(Kanske inte just på CTR, men har sett på M3or osv, och det funkar ju på samma sätt, V2. är till o med sämmre placerad)
Men visst, väl uppe i fart, där kan jag också tro att det inte skiljer så jätte många grader, för luften drar ju runt i motorrummet då och kyler ner.
Är ju rent bondförnuft att står man med bilen igång helt stilla motorn har hög arbetstemp, solen steker på ute, de blåser knappt, och filtret är placerat precis vid ett stekhett grenrör och jämnte motorn, att det skiljer mer än 10 grader än om den är långt nere vid vänsterframhjul, helt isolerat från motorns värme..
Finns massvis med bänkningar på att ett sportinsatsfilter i originalburk ger mer effekt än ett öppetfilter i motorrummet som inte är avskärmat, just pga värmen.
(Kanske inte just på CTR, men har sett på M3or osv, och det funkar ju på samma sätt, V2. är till o med sämmre placerad)
Men visst, väl uppe i fart, där kan jag också tro att det inte skiljer så jätte många grader, för luften drar ju runt i motorrummet då och kyler ner.
Jag kör AEM CAI på min och det har funkat bra det lilla jag har kört med bilen änså länge. Det sitter ju ändå ganska skyddat i fronten. Varför jag kör med det är för att det helt enkelt satt på bilen när jag köpte den. V2 måste ju dock vara mycket smidigare att rengöra när det väl är dax och sitter ju betydligt mer skyddat men dock varmare. Båda har alltså sina fördelar är alltså helt enkelt en smaksak och vilka krav man har.
Olof Karlsson
Det jag vill få fram är också att, ja tror att ett AEM v2 kostar typ 2500kr i sverige, det är inte värt det, man köper ett fint K&N öppet filter med en
aluminium böj, och en silikonslang samt 2klämmor för under 1000lappen, och fixar det själv. Sen om man är duktig så svetsar man fast ett litet rör på aluminium blöjjen och drar en slang till vevhusvent, annars tar man å köper ett litet litet öppet filter som man har till vevhusvent.
Så har man helt plötsligt sparat sig 1500kr, och har ett filter som är minst lika bra
MVH
aluminium böj, och en silikonslang samt 2klämmor för under 1000lappen, och fixar det själv. Sen om man är duktig så svetsar man fast ett litet rör på aluminium blöjjen och drar en slang till vevhusvent, annars tar man å köper ett litet litet öppet filter som man har till vevhusvent.
Så har man helt plötsligt sparat sig 1500kr, och har ett filter som är minst lika bra
MVH
- freddej
- Bil: Ford Focus RS mkII
- Namn: Fredrik Jonsson
Visst är inte V2 det mest optimala filtret effektmässigt sett men kan instämma med steffo, det ger skillnad mot orginal burken.
Fördelarna med v2:an är att det är lätt att montera, skitenkelt att montera bort filter vid rengöring, ruskigt skönt ljud och...ser bra ut underhuven
Nackdelarna är väl kanske att det inte är det mest effektiva filtret samt priset.
Kontentan är väl att, är man ute efter ett filter för att få lite mulligare ljud, det ska va enkelt och inte bryr sig om det sista hästarna på toppen, då funkar det alldeles utmärkt. Vill man därmot plocka det sista, köra stripp, såga hjulhus köp ett cai.
Fördelarna med v2:an är att det är lätt att montera, skitenkelt att montera bort filter vid rengöring, ruskigt skönt ljud och...ser bra ut underhuven
Nackdelarna är väl kanske att det inte är det mest effektiva filtret samt priset.
Kontentan är väl att, är man ute efter ett filter för att få lite mulligare ljud, det ska va enkelt och inte bryr sig om det sista hästarna på toppen, då funkar det alldeles utmärkt. Vill man därmot plocka det sista, köra stripp, såga hjulhus köp ett cai.
Fredrik Jonsson - Uppsala
Focus RS mkII -10
Tidigare:
Ctr Fn2 -07, Ats -06, Ctr Ep3 -04
Focus RS mkII -10
Tidigare:
Ctr Fn2 -07, Ats -06, Ctr Ep3 -04
- Steffo

Bra summering Fredrik!
Dock så tycker jag faktiskt att CAI sitter bättre skyddat än V2 som sitter nära hjulhuset och får mycket damm på sig från framhjulen... Mina CAI är alltid renare än vad mitt V2 var när det är dags att rengöra.
Dock så tycker jag faktiskt att CAI sitter bättre skyddat än V2 som sitter nära hjulhuset och får mycket damm på sig från framhjulen... Mina CAI är alltid renare än vad mitt V2 var när det är dags att rengöra.
Stockholm
När ni ändå snackar filter så har AEM kommit med en CAI variant på V2´an.
Någon som känner till något om den här? Har haft V2 förut, men ledsnade pga all varmluft den sög i sig.
V2 CAI använder dubbelrörs som short ram V2´an så den lär ju låta lite skojj den med
Edit: V2 CAI finns längst ner på sidan,
<a href="http://www.unit-8.co.uk/acatalog/EP3_Co ... _kits.html" target="_blank">http://www.unit-8.co.uk/acatalog/EP3_Co ... ts.html</a>
Någon som känner till något om den här? Har haft V2 förut, men ledsnade pga all varmluft den sög i sig.
V2 CAI använder dubbelrörs som short ram V2´an så den lär ju låta lite skojj den med
Edit: V2 CAI finns längst ner på sidan,
<a href="http://www.unit-8.co.uk/acatalog/EP3_Co ... _kits.html" target="_blank">http://www.unit-8.co.uk/acatalog/EP3_Co ... ts.html</a>
Senast redigerad av Carpe_Me den 2 februari 2008, 17:46, redigerad totalt 1 gånger.
Lapplands Väsby
FD: Vivid Blue CTR -05
FD: Subaru Impreza WRX - 25 Star Edition
FD: Silvrig CTR -05
<!--coloro:#000000--><span style="color:#000000"><!--/coloro-->ENERGY<!--colorc--></span><!--/colorc--><!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->SUSPENSION<!--colorc--></span><!--/colorc--> - <!--coloro:#0000FF--><span style="color:#0000FF"><!--/coloro-->SAMCO<!--colorc--></span><!--/colorc--> - <!--coloro:#0000FF--><span style="color:#0000FF"><!--/coloro-->SPOON SPORTS<!--colorc--></span><!--/colorc--> - <!--coloro:#008000--><span style="color:#008000"><!--/coloro-->ROTA<!--colorc--></span><!--/colorc--> - YOKOHAMA - SEI<!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->BON<!--colorc--></span><!--/colorc--> - <!--coloro:#0000FF--><span style="color:#0000FF"><!--/coloro-->Buddy Club<!--colorc--></span><!--/colorc--> - <!--coloro:#0000FF--><span style="color:#0000FF"><!--/coloro-->itg<!--colorc--></span><!--/colorc--> - <!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->Goodridge<!--colorc--></span><!--/colorc--> - <!--coloro:#000080--><span style="color:#000080"><!--/coloro-->5Zigen<!--colorc--></span><!--/colorc--> - GOLDEN EAGLE - <!--coloro:#708090--><span style="color:#708090"><!--/coloro-->Ingalls<!--colorc--></span><!--/colorc-->
FD: Blå Impreza WRX -04 340hk/450Nm
<!--coloro:#000000--><span style="color:#000000"><!--/coloro-->ENERGY<!--colorc--></span><!--/colorc--><!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->SUSPENSION<!--colorc--></span><!--/colorc--> - <!--coloro:#0000FF--><span style="color:#0000FF"><!--/coloro-->SAMCO<!--colorc--></span><!--/colorc--> - <!--coloro:#0000FF--><span style="color:#0000FF"><!--/coloro-->SPOON SPORTS<!--colorc--></span><!--/colorc--> - <!--coloro:#008000--><span style="color:#008000"><!--/coloro-->ROTA<!--colorc--></span><!--/colorc--> - YOKOHAMA - SEI<!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->BON<!--colorc--></span><!--/colorc--> - <!--coloro:#0000FF--><span style="color:#0000FF"><!--/coloro-->Buddy Club<!--colorc--></span><!--/colorc--> - <!--coloro:#0000FF--><span style="color:#0000FF"><!--/coloro-->itg<!--colorc--></span><!--/colorc--> - <!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->Goodridge<!--colorc--></span><!--/colorc--> - <!--coloro:#000080--><span style="color:#000080"><!--/coloro-->5Zigen<!--colorc--></span><!--/colorc--> - GOLDEN EAGLE - <!--coloro:#708090--><span style="color:#708090"><!--/coloro-->Ingalls<!--colorc--></span><!--/colorc-->
- Bil: S2000
- Namn: Anders Westlund
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 58 times
Ja de har väl antagligen lagt upp fel bild också, inget konstigt med det.
Men prova att leta på det själv på AEM:s hemsida om du inte tror mig <a href="http://www.aempower.com" target="_blank">http://www.aempower.com</a>
Men prova att leta på det själv på AEM:s hemsida om du inte tror mig <a href="http://www.aempower.com" target="_blank">http://www.aempower.com</a>
Har redan kikat på aem´s sida men killen som skulle fixa deras kort på grejjerna måste ha varit sjuk för det finns inte en enda bild...
Men V2 Short ram ser ju ut såhär

V2 CAI

Har dom nu lagt in fel bild så har dom tabbat sig duktigt.
I sånna fall skulle jag gjärna få veta lite mer om det sista röret.
V2 CAI ser dock spegelvänd ut
Men V2 Short ram ser ju ut såhär

V2 CAI

Har dom nu lagt in fel bild så har dom tabbat sig duktigt.
I sånna fall skulle jag gjärna få veta lite mer om det sista röret.
V2 CAI ser dock spegelvänd ut
Senast redigerad av Carpe_Me den 2 februari 2008, 23:03, redigerad totalt 1 gånger.
Lapplands Väsby

Det V2 filtret på bilden lär inte vara till EP3. Jag kan inte fatta hur det skulle gå att få dit iallafall!
Stockholm
jag köpte hks-kitt med några rörböjar och ett KN filter och satte det på ett ungefär som ett V2 rör och är för priset nöjd med resultatet. Märk väl att det går, med lite vilja, bygga ett som går ner i fronten själv med ett sånt kitt. Är ju inte lika snyggt men som sagt bra mycket billigare.
Viktor Andersson när han är som bäst
Kan man göra något sånt här själv ?
Om man köper/ber någon göra aluminium böjen och svetsa på en burk över filtret, men öppning på. Sedan dra ner en slang till luft öppningen i fram spoliern.
Funkar det och blir det bra ?
<a href="http://www.geting.se/viewimage.php?imag ... pe%20r.JPG" target="_blank">
</a>
Tror ni. Bra eller anus ?
Om man köper/ber någon göra aluminium böjen och svetsa på en burk över filtret, men öppning på. Sedan dra ner en slang till luft öppningen i fram spoliern.
Funkar det och blir det bra ?
<a href="http://www.geting.se/viewimage.php?imag ... pe%20r.JPG" target="_blank">
Tror ni. Bra eller anus ?
Mikael Wirsén
Bilar innan.
[b]Linköping[/b]
Bilar innan.
[b]Linköping[/b]
- Steffo

Jodåvars det funkar nog bra, men varför ta omvägen ner till kalluften?
Bättre att köpa ett CAI som går kortaste vägen ner till kalluften tycker jag. Det måste flöda bättre.
Bättre att köpa ett CAI som går kortaste vägen ner till kalluften tycker jag. Det måste flöda bättre.
Stockholm
-
Bonny
- Bil: JRSC CTR 2005
- Namn: Johan Blomqvist
Någon nämnvärd omväg tycker jag inte att det blir med en ITG Maxogen. Dessutom finns en kolfiberbox för att undvika försämring av gasrespons, m.m. Största nackdelen med detta kit är priset.
[attachment=29865:engine_bay2.jpg]
[attachment=29865:engine_bay2.jpg]
Senast redigerad av Bonny den 4 februari 2008, 14:55, redigerad totalt 1 gånger.
Johan Blomqvist
CTR 05
CTR 05
-
Bonny
- Bil: JRSC CTR 2005
- Namn: Johan Blomqvist
Att det skulle skilja mer än dubbla längden tror jag inte. Injens CAI går väl ändå runt batteriet och sen ner i hjulhuset? Insuget på ITG Maxogen går inte hela vägen ner till hjulhuset utan slutar strax bredvid batteriet.
[attachment=29866:CTR_Yoshi_Injen_4.JPG]
Johan Blomqvist
CTR 05
CTR 05
Haha, det där var en jäkligt weird CAI, mitt och 99% av alla jag sett går under batteriet direkt ner framför vänster framhjul!
Som jag nämnt tidigare, i England har de bänkat en bil med flera olika filter, CAI hade mest effekt, eller ja, tror gruppe M hade 0,3hk mer eller nåt sånt..
Så är ni ute efter effekt så är det faktiskt CAI ni ska satsa på, för gruppe M passar inte våra vänsterstyrda bilar, sen dessutom så kostar den som 2-3 CAI
MVH
István
Som jag nämnt tidigare, i England har de bänkat en bil med flera olika filter, CAI hade mest effekt, eller ja, tror gruppe M hade 0,3hk mer eller nåt sånt..
Så är ni ute efter effekt så är det faktiskt CAI ni ska satsa på, för gruppe M passar inte våra vänsterstyrda bilar, sen dessutom så kostar den som 2-3 CAI
MVH
István
- Steffo

Det där är dragningen på gamla Injen.Bonny skrev:Att det skulle skilja mer än dubbla längden tror jag inte. Injens CAI går väl ändå runt batteriet och sen ner i hjulhuset? Insuget på ITG Maxogen går inte hela vägen ner till hjulhuset utan slutar strax bredvid batteriet.
Det som jag har går nästan spikrakt ner till hjulhuset. Rakare och kortare väg än AEM, men då får man kapa bort en fästplåt till kablage som sitter på batterihållaren för att det ska funka.
[attachment=29867:P3061361.JPG]
Långt ner på den här sidan ser ni en kille som monterat ett blått Injen CAI av senaste snitt. Det går rakt ner till utrymmet mellan innerskärmen och fronten.
<a href="http://forums.clubrsx.com/showthread.ph ... 130&page=3" target="_blank">http://forums.clubrsx.com/showthread.ph ... &page=3</a>
Stockholm