Tändningen klickar
Min syster har en Honda Civic 1,5 Vtec -97 som har börjat klicka på tändningen. När man vrider på nyckeln så händer ingenting med motorn men instrumentpanelen tänds i alla fall. Vad kan det vara för fel? Några tips på hur man kan felsöka/åtgärda?
Hälsningar Jimmy
Hälsningar Jimmy
Senast redigerad av Wikmaldo den 14 april 2009, 20:42, redigerad totalt 1 gånger.
- Robban Delac
- Bil: Accord Type S Special Edition -08 VIT
- Namn: Robert Delac
- Been thanked: 1 time
Antagligen Startmotorn .
Pröva knacka lite på den
Jag antog att motorn inte går runt.
Mvh Robban
Pröva knacka lite på den
Jag antog att motorn inte går runt.
Mvh Robban
Robban Delac
Finspång
070-3493696
Accord Type S Special Edition -08 VIT
CTR EP3 JRSC Kompressor. SÅLD!
Crx VT. Projekt Busbil
Finspång
070-3493696
Accord Type S Special Edition -08 VIT
CTR EP3 JRSC Kompressor. SÅLD!
Crx VT. Projekt Busbil
Det finns 3 "vanliga" felkällor
Startmotor, Vanligaste felet är att kontaktytorna i solenoiden har blivit utslitna.
Batteri, testa starta bilen med startkablar startar bilen prova ladda batteriet, startar bilen efter laddning så har du problem med laddningen startar den inte så byt batteriet
Tändlåsbakstycke, byt bakstycket, testa först genom att bygla vid kontaktstycket för att utesluta andra fel.
Startmotor, Vanligaste felet är att kontaktytorna i solenoiden har blivit utslitna.
Batteri, testa starta bilen med startkablar startar bilen prova ladda batteriet, startar bilen efter laddning så har du problem med laddningen startar den inte så byt batteriet
Tändlåsbakstycke, byt bakstycket, testa först genom att bygla vid kontaktstycket för att utesluta andra fel.
Kristian, Hondalös.