Hur mycket väger orginalfälgarna och vilka tillverkar dom?
Vet att jag läst vilket märke som gör EP3ans fälgar men kan inte hitta tråden. Tror det var något i stil med Enkei? Någon som har koll på tillverkare och vikt på 17" orginalhjulen?
<!--coloro:red--><span style="color:red"><!--/coloro-->Honda Civic Type-R EP3<!--colorc--></span><!--/colorc--> <!--coloro:black--><span style="color:black"><!--/coloro-->[b]"Black hawk"[/b]<!--colorc--></span><!--/colorc--> <!--coloro:red--><span style="color:red"><!--/coloro-->- 04 <!--colorc--></span><!--/colorc-->
Knasigt. Varför väger dom mer kan man fråga sig.
Tack för svaren i alla fall gott folk!
fonzeka skrev:Fälgarna till 01-03 är tillverkade av Enkei och väger som sagt 9,2kg.
Faceliftens fälgar väger ca 1kg mer och är bara märkta med Honda.
<!--coloro:red--><span style="color:red"><!--/coloro-->Honda Civic Type-R EP3<!--colorc--></span><!--/colorc--> <!--coloro:black--><span style="color:black"><!--/coloro-->[b]"Black hawk"[/b]<!--colorc--></span><!--/colorc--> <!--coloro:red--><span style="color:red"><!--/coloro-->- 04 <!--colorc--></span><!--/colorc-->
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->CrilleD skrev:Knasigt. Varför väger dom mer kan man fråga sig.
<!--quoteo(post=545526:date=7 May 2009, 21:17:07:name=fonzeka)--><div class='quotetop'>QUOTE(fonzeka 4 7 May 2009, 21:17:07) <a href="index.php?act=findpost&pid=545526"><{POST_SNAPBACK}></a></div><div class='quotemain'><!--quotec-->Fälgarna till 01-03 är tillverkade av Enkei och väger som sagt 9,2kg.
Faceliftens fälgar väger ca 1kg mer och är bara märkta med Honda.
Tyckte att detta lät märkligt så jag ringde precis till Honda i Surte (Ggb) och frågade vad originalfälgen vägde (Enkei).
Först kollade vi upp min modell 2005 Faceliftade originalfälg - 17" Enkei 8,8 kg.
Sedan en modell 2002 Ej facelift originalfälg - 17" Enkei 8,8 kg.
Så nu blir det party oavsett vilken årsmodell av ctr ´en du har, eftersom båda tydligen var lika lätta!
Mvh Kristoffer
-
Malkolm
- Bil: TEN second car!
- Namn: Malkolm Roth
- Has thanked: 31 times
- Been thanked: 23 times
jag litar inte riktigt på Surtes uppgifter, en 02 fälg väger 9,16kg. Det är olika märkning på faceliftens fälgar och även annan kulör på färgen. Så bästa är nog att väga de fälgarna du har för att få ett korrekt svar.