Nya bromsar CRX Vtec
Tänkte skaffa mig nya bromsskivor till min Vtec då jag misstänker att mina gamla har slagit sig, ser ingen mening med att svarva om dem heller då de har suttit på tillräckligt länge redan.
Funderade på Brembo Max som dem säljer på Mekonomen/AD Center för kring tusenlappen eller Brembo Easy-check som dem säljer på AD Center. Vilka är dessa billigare Easy-check? Kostar ca 700:-
Har kikat rundor lite bland de gamla trådarna här på forumet men de är antika så be inte mig söka igen tack. Men jag såg iaf att man brukar kombinera Brembo Max-skivor med Ferrodo belägg, men varken Mekonomen eller AD center säljer dessa längre. Mekonomen säljer Ate och Mintex medans AD center säljer Nissin och Akebono. Någon som har erfarenheter utav någon av de här fyra och kan rekommendera någon utav dem?
Bör jag även kika runor efter nya ok när jag ändå är igång? Vilka finns då att välja mellan för rimligt pris?
Mvh
Funderade på Brembo Max som dem säljer på Mekonomen/AD Center för kring tusenlappen eller Brembo Easy-check som dem säljer på AD Center. Vilka är dessa billigare Easy-check? Kostar ca 700:-
Har kikat rundor lite bland de gamla trådarna här på forumet men de är antika så be inte mig söka igen tack. Men jag såg iaf att man brukar kombinera Brembo Max-skivor med Ferrodo belägg, men varken Mekonomen eller AD center säljer dessa längre. Mekonomen säljer Ate och Mintex medans AD center säljer Nissin och Akebono. Någon som har erfarenheter utav någon av de här fyra och kan rekommendera någon utav dem?
Bör jag även kika runor efter nya ok när jag ändå är igång? Vilka finns då att välja mellan för rimligt pris?
Mvh
-
Aerodynamic
- Bil: Speedster
- Namn: Per Axblom
- Been thanked: 1 time
Vad har du tänkt använda bilen till? Bankörning? Vilken storlek på bromsskivor?
Är du medlem i hondaklubben?
Svarar du på dess frågor är det lättare att hjälpa till.
Enkelt så för gatkörning tror jag alla skivor till alla nämnda belägg går bra ihop.
Mvh, Per
Är du medlem i hondaklubben?
Svarar du på dess frågor är det lättare att hjälpa till.
Enkelt så för gatkörning tror jag alla skivor till alla nämnda belägg går bra ihop.
Mvh, Per
Per Axblom / Lotus Type 116 K24 powered.
Som welen säger så är brembo max rent skit. Jag beställde borrade skivor från AKR som jag är nöjd med hittils.
Men jag tror skivor inte är så noga med utan det är beläggen som du inte ska snåla på. Ferodo vet jag är vassa men dyra.
Men jag tror skivor inte är så noga med utan det är beläggen som du inte ska snåla på. Ferodo vet jag är vassa men dyra.
Göteborg
mob 0736581186
mail gomer@live.se
mob 0736581186
mail gomer@live.se
- Rebel
- Bil: CRX -91 -B18C6
- Namn: Michael Carlson
På min rex sitter det Tar-Ox G88 slitsade skivor fram, och dessa är jag mycket nöjd med! Ett riktigt bra bett får jag säga. Ingen aning om vad de kostar, de satt på bilen när jag köpte den, vet heller inte vad det är för belägg eller hur grejjerna skulle stå sig vid banåkning, men för gata tycker jag de är lysande.
Enligt Tar-Ox hemsida är de värmebehandlade innan sista slipningen, så att de flesta spänningarna i metallen skall vara borta, och skall därför inte slå sig så lätt...
Enligt Tar-Ox hemsida är de värmebehandlade innan sista slipningen, så att de flesta spänningarna i metallen skall vara borta, och skall därför inte slå sig så lätt...
"Man har inte roligare än man gör på sig"