innan jag ställde av bilen i höstas så hade jag ett problem, när jag körde så klickade det i framvagnen, ljudet är lättast att besriva lite som en flaggstång som svajjar i vinden klick klack klick klack, ljudet ökade takt med hastigheten, men lät varken mer eller mindre när man svängde, och jag upplevde det som att dte lät mer när man kört ett tag, va fan kan detta vara?
upplevde inte något glapp nånstans i framvagnen och var även inne på sbp o vibbrerade framvagnen, och kom då fram till att en bussning var slute till nedre stötdämparinfästningen höger fram, men när polaren på sbp vibrerade den så lät det inget, så det kan inte ha med framvagnen att göra
skumt problem, nån som har ideer?
peter på honda i lomma trodde att tde var inre drivknuten o han sa att jag skulle testa fylla de med fett, skall göra det, men nån annan som haft samma problem som kan säga vad det var så man kan åtgärda när bilen ända står på bockar
"klickande" ljud framifrån bilen
Skulle mycket väl kunna vara någon av dom inre drivknutarna, men långt innan det börjar höras oljud från dom så brukar bilen börja vibrera vid gaspådrag, såna gånger vet man att nån av dom inre drivknutarna bör bytas.
Skulle även kunna vara någon av dom yttre drivknutarna men då förekommer oftare ett "knastrande" ljud...
MVH
Tomas
Skulle även kunna vara någon av dom yttre drivknutarna men då förekommer oftare ett "knastrande" ljud...
MVH
Tomas
Tomas Törngren
#2428 Boden
Honda Accord Tourer -10
Tidigare bilar:
Honda CR-V -07
Honda Accord Tourer -04
Honda Accord 2.0 -91
Volvo 855 T-5R -95
MB 230 TE Sportline -92
#2428 Boden
Honda Accord Tourer -10
Tidigare bilar:
Honda CR-V -07
Honda Accord Tourer -04
Honda Accord 2.0 -91
Volvo 855 T-5R -95
MB 230 TE Sportline -92
"Rack end bushing" i styrväxeln?
Henrik Mårdh #248
Göteborg
Civic VT-91 *renovering pågår*
Civic EK4 -00 *såld*
SAAB 9-5 2.3T kombi -01 *Familjepulkan**såld*
Civic 1.8 Sport -11 *Nya familjepulkan*
Tack till
SCRAM
Göteborg
Civic EK4 -00 *såld*
Tack till
SCRAM
Leta upp en sprängskiss över styrväxeln så hittar du den. Den sitter typ längst ut till höger i "styrväxelhuset". Den är inte så dyr, dock så är det väl en del jobb att byta den. Fast du har ju ändå allting nerplockat så då är det ju inte så farligt. Passa på att sätta dit dina ES bussningar till styrväxeln samtidigt.
OBS! Nu säger jag inte att det är den som är problemet i ditt fall. Jag bara ger förslag på vad det kan vara. :smartass:
OBS! Nu säger jag inte att det är den som är problemet i ditt fall. Jag bara ger förslag på vad det kan vara. :smartass:
Henrik Mårdh #248
Göteborg
Civic EK4 -00 *såld*
Tack till
SCRAM
Göteborg
Civic EK4 -00 *såld*