Den ena Lambdan på rexen har börjat skramla i toppen (har felkoder oxå), så den har nog räknat sina sista syre-molekyler...
Skall alltså köpa en ny, men fattig som man är har man ju börjat snegla mot pirat-delar... har hittat för 320:- /st på skruvat.se, å Feltema har ju för 399:-..
Köper jag på skruvat.se så kan jag ju lika gärna byta ut båda, för 640 spänn vilket är typ halva priset av vad en original kostar...
Frågan är ju alltså om det är värt att köpa pirat-lambda.. nån som kör på det nu och som det funkar bra för?
MVH
Michael
Lambdasond av ful-fabrikat...
- Asse
- Bil: Civic VTI EK4
- Namn: Erik Lindgren
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 6 times
Många som haft problem med Biltema-lambdor.
Köp Honda original.
En ombesiktning så har du ju nästan tjänat in mellanskillnaden.
Köp Honda original.
En ombesiktning så har du ju nästan tjänat in mellanskillnaden.
"Isn't it nice when things just work?"
Honda Civic VTI -00
Honda CR-V -13
Honda Civic VTI -00
Honda CR-V -13
-
Malkolm
- Bil: TEN second car!
- Namn: Malkolm Roth
- Has thanked: 31 times
- Been thanked: 23 times
Det är alltså entrådiga lambdor du är ute efter? ag vet att Boschs entrådiga funkar bra på en VT. kommer inte ihåg hur det var med feltemas..
Men om du bara har fel på 1 varför köpa två då? då kan du ju lika gärna köpe 1 honda orginal istället, det känns som den bästa lösningen.
Men om du bara har fel på 1 varför köpa två då? då kan du ju lika gärna köpe 1 honda orginal istället, det känns som den bästa lösningen.
- Rebel
- Bil: CRX -91 -B18C6
- Namn: Michael Carlson
Nja, tanken var väl å slippa köra på två olika fabrikat samtidigt, enligt Welen skulle det inte vara så bra... Det allra bästa hade naturligtvis vart å köpt två original.. men det tillåter helt enkelt inte min budget för tillfället...Malkolm skrev:Det är alltså entrådiga lambdor du är ute efter? ag vet att Boschs entrådiga funkar bra på en VT. kommer inte ihåg hur det var med feltemas..
Jag har felkod för båda lambdorna, men det var ju bara en som var uppenbart trasig pga skramlet...
Nån som vet var man kan få tag Bosch-lambdor till en billig peng då?
"Man har inte roligare än man gör på sig"
- SuperSupra

- Bil: Integra DC2 JDM
- Namn: Daniel Lindegren
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 1 time
- Kontakt:
Kolla på Ebay, jag köpte Denso Lambda till min för ca 450Kr inkl frakt förra året. Vad jag har läst så är Denso lambdan "original del" till Honda. Ser exakt ut som original lambdan och fungerar superb!
Biltemas lambda är uteslutet!
Kanske passar ?
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/DENSO-O2 ... ccessories
Biltemas lambda är uteslutet!
Kanske passar ?
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/DENSO-O2 ... ccessories
Civic EG GE-B20vtec Turbo 460hk
Integra DC2 JDM Phoenix Yellow K20 250hk
Accord CW2+CL9 Type-S
youtube@Supersupra
Integra DC2 JDM Phoenix Yellow K20 250hk
Accord CW2+CL9 Type-S