EP3 Type R chip
Om jag ska montera grenrör filter avgas och insug så lär min bil gå ganska magert på vtecen. Räcker en BTR om jag bara vill köra safe eller finns det några bra chip man kan sätta på som är anpassat för de moddarna. Vad rekomenderar ni? Om jag köper en k-pro är den förinställd med original mapp? eller kommer bilen gå som en skit så man får montera k-pro på en bänk och mappa med de samma? Somsagt, chippa? BTR? eller kan man köpa en k-pro å köra som vanligt och mappa vid tillfälle?
- Steffo

- Bil: Pilot EX-L 2016
- Namn: Stefan Blixt
- Has thanked: 26 times
- Been thanked: 10 times
Jag brukar inte vara den som är tråkig och hänvisar till sökfunktionen. Men dessa frågor har avhandlats så otroligt många gånger under de 6 år jag varit medlem, så du kommer att hitta allt du vill och lite till med lite tur.
De korta svar jag gärna ger är dock. Med avgas och filter går bilen inte magert original. Med grenrör börjar det bli magert ja. Med K-pro följer en mängd olika grundmappar för olika inställningar. Så montering i bänk är ej nödvändigt. Blir du dessutom betalande medlem så har du tillgång till medlemsdelen av forumet där det finna lite vassare mappar också.
Nej, inga bra chip. BTR behöver du inte bry dig om. Köp K-pro, lägg in en passande mapp själv (antingen ur grunmappsutbudet eller från HPC) och kör som vanligt tills du kan mappa i bänk.
De korta svar jag gärna ger är dock. Med avgas och filter går bilen inte magert original. Med grenrör börjar det bli magert ja. Med K-pro följer en mängd olika grundmappar för olika inställningar. Så montering i bänk är ej nödvändigt. Blir du dessutom betalande medlem så har du tillgång till medlemsdelen av forumet där det finna lite vassare mappar också.
Nej, inga bra chip. BTR behöver du inte bry dig om. Köp K-pro, lägg in en passande mapp själv (antingen ur grunmappsutbudet eller från HPC) och kör som vanligt tills du kan mappa i bänk.
Stockholm
Honda Pilot EX-L AWD 2016
Honda Pilot EX-L AWD 2016
-
Malkolm
- Bil: TEN second car!
- Namn: Malkolm Roth
- Has thanked: 31 times
- Been thanked: 23 times
Precis som Steffo skrev, leta runt lite på forumet så hittar du massor med info om det här.
Något BTR blir svårt att koppla in då bilen inte har någon sopparetur.
Något BTR blir svårt att koppla in då bilen inte har någon sopparetur.
Okej tack, Får ursäkta mig. Men sökte på k-pro och fick inte upp några svar på mina frågor, Ska bättra mig! Men nu har jag fått svar på vad jag ville, tack för hjälpen! En k-pro ska det bli alla dagar i veckan!