Medlemserbjudande: 20% rabatt på service och reparationer!
Prisgaranti och gratis leverans till dörren på nybilar!
Start motor problem CRX?
- DudeMaister
- Bil: CRX ED9
- Namn: Daniel Gunnarsson
Efter att ha kört normalt ville bilen inte starta igen.
När man vrider på nyckeln klickar det i start motorn och så bryts strömmen i hela bilen tills man släpper nyckeln.
Det är precis som att startmotorn stänger av allt, klockan nollställs hela tiden när jag försöker starta och så.
Är det någon som har haft samma problem och har en lösning? Är det bara till att byta startmotor lr kan det va nått me tändningen?
När man vrider på nyckeln klickar det i start motorn och så bryts strömmen i hela bilen tills man släpper nyckeln.
Det är precis som att startmotorn stänger av allt, klockan nollställs hela tiden när jag försöker starta och så.
Är det någon som har haft samma problem och har en lösning? Är det bara till att byta startmotor lr kan det va nått me tändningen?
- Bim
- Bil: Peugeot 208
- Namn: Robin Nielsen
En kaputt startmotor klickar väl inte?DudeMaister skrev:Efter att ha kört normalt ville bilen inte starta igen.
Har du dåligt med kräm i batteriet?
Eftersom startmotorn vill ha mellan 200-400A när den skall vrida runt motorn, och har du dåligt med kräm så dör all annan el.
Inception: Woooaoh.. It's like a dream within a dream within a taco within a starbucks.. :-O
- DudeMaister
jag laddade batteriet för att utesluta det och det funkar ändå inte.
- DudeMaister
kollade alla kontakter och nu funkar bilen tack för hjälpen.