Civic -04 Strålkastar-spolning fastnar och fortsätter spruta
-
NeMoo
- Inlägg: 932
- Blev medlem: 29 november 2006, 19:05
- Bil: Civic ek3
- Namn: Robert Rodinsson
- Ort: Hobbyskåning
Haj
Vår Civic -04 har börjat uppföra sig som en volvo eller ford.
När frugan skulle köra iväg idag efter stormen emil o skulle spruta av rutan så blev det intressant.
Strålkastarspolarna stannar i typ halvöppet läge och pumpen går för fullt och tja... tömmer hela behållaren o den stannar inte förrän man slår av tändningen.
Hjälp?
Vår Civic -04 har börjat uppföra sig som en volvo eller ford.
När frugan skulle köra iväg idag efter stormen emil o skulle spruta av rutan så blev det intressant.
Strålkastarspolarna stannar i typ halvöppet läge och pumpen går för fullt och tja... tömmer hela behållaren o den stannar inte förrän man slår av tändningen.
Hjälp?
Nuvarande bilar:
Civic Ek3 -96 Oldskool...
Luder BB6 -98 händer inte så mycket..
Civic Ep2 -04 Går snålare men skramlar mer
Civic FK2 -10 wa wa wee wa wa
Gamla bilar;
Accord -00 *såld*
Civic Ek3.5 -96 Dumt att sälja
Civic ED7 -89 Boyakasha
Civic Ek3 -96 Oldskool...
Luder BB6 -98 händer inte så mycket..
Civic Ep2 -04 Går snålare men skramlar mer
Civic FK2 -10 wa wa wee wa wa
Gamla bilar;
Accord -00 *såld*
Civic Ek3.5 -96 Dumt att sälja
Civic ED7 -89 Boyakasha
-
TriXiE77
- Inlägg: 867
- Blev medlem: 13 juni 2004, 13:54
- Bil: Bilbytarkungen
- Namn: Mikael Fröjdfeldt
- Ort: Eskilstuna / Västerås / Stockholm
Borde inte dem gå via ett relä under huven typ kanske? Låter ju som ett relä som fått tupjuck iaf. 
073-9034221
Medlemnr: 595
The "trixiewatch" - no of hondas owned: 80
The "malcolmbattle" - EF:16 EG:21 Delsol:9 EK:9 EP:7
__________________________________________________
TRIXIE RACING
Medlemnr: 595
The "trixiewatch" - no of hondas owned: 80
The "malcolmbattle" - EF:16 EG:21 Delsol:9 EK:9 EP:7
__________________________________________________
TRIXIE RACING
-
FreddeH
- Inlägg: 8
- Blev medlem: 1 september 2010, 14:12
- Bil: Civic Type R
- Namn: Fredrik Holm
- Ort: Nykvarn
Ryck säkringen till strålk.spolningen, är en separat, sitter i boxen under panelen. Den gör ändå inte mycket nytta tycker jag, tömmer bara burken fortare. Har gjort det på båda mina Civicar.
Civic 1,8i-vtec Sport -06 Vivid Blue - Vardagsbilen
Civic Type R -07 Alabaster Silver - Racern
Tuono R 1127 -07 Blue dream - Monstret
Caponord -13 Vit- Pendlarhoj
Tidigare Hondor:
Civic 1,6i -01
Accord 2,0 iLS -96
Civic 1,6i -89
Civic Type R -07 Alabaster Silver - Racern
Tuono R 1127 -07 Blue dream - Monstret
Caponord -13 Vit- Pendlarhoj
Tidigare Hondor:
Civic 1,6i -01
Accord 2,0 iLS -96
Civic 1,6i -89
-
NeMoo
- Inlägg: 932
- Blev medlem: 29 november 2006, 19:05
- Bil: Civic ek3
- Namn: Robert Rodinsson
- Ort: Hobbyskåning
Ja jag drog säkring 15 under ratten samma dag.
Jag får kika efter relät nån dag när tid o lust finnes.
Vill nog egentligen ha spolingen på separat knapp..
På gamle EK:n sitter strålkastarspolningen på separat knapp,, varför gå ifrån det? inavlat tycker jag...
Jag får kika efter relät nån dag när tid o lust finnes.
Vill nog egentligen ha spolingen på separat knapp..
På gamle EK:n sitter strålkastarspolningen på separat knapp,, varför gå ifrån det? inavlat tycker jag...
Nuvarande bilar:
Civic Ek3 -96 Oldskool...
Luder BB6 -98 händer inte så mycket..
Civic Ep2 -04 Går snålare men skramlar mer
Civic FK2 -10 wa wa wee wa wa
Gamla bilar;
Accord -00 *såld*
Civic Ek3.5 -96 Dumt att sälja
Civic ED7 -89 Boyakasha
Civic Ek3 -96 Oldskool...
Luder BB6 -98 händer inte så mycket..
Civic Ep2 -04 Går snålare men skramlar mer
Civic FK2 -10 wa wa wee wa wa
Gamla bilar;
Accord -00 *såld*
Civic Ek3.5 -96 Dumt att sälja
Civic ED7 -89 Boyakasha