FN2 Avgasrör -> Tips!
-
MrOscar
- Bil: Honda Civic Type R -07 (FN2)
- Namn: Oscar Arehammar
Hej!
Jag tänkte bara ge ett tips!
Jag köpte ett Piper Cat-back rör till min FN2 2007
För dom som inte vet, cat-back = alla rördelar/ljuddämpare som kommer EFTER katalysatorn ända fram till baken.
Monterade detta, blev glad över det nya "race" ljudet.
DOCK så kände jag att det var lite av ett motstånd när jag körde, och det lät även så. Ifall jag låg på motorvägen och bara nudda gasen lite så bröla det på ett ganska störande sätt, väldigt dovt men tydligt ljud.. Varvar man ur bilen så låter det kalas självklart.
Självklart ville jag ha mer.. Så jag köpte Piper grenrör 4-2-1 + sport cat.
Fick dessa monterade, körde lite lugnt och var väldigt förvånad; det lät plötsligt mindre, var skönare att "cruisa" omkring.. Sen när man drar på, herrejösses sicket ljud! (utan motståndet med höhö)
Nu fick jag inte bara det race-ljudet jag ville ha, utan även behagligare lugnkörning!
Sedan enligt Pipers dyno test så ger detta kitet 20 extra vilda åsnor och 20 extra NM!
Det känns!
FÖR INFO ska man byta till sportkat så får man mappa om den med Hondata Flashpro
Värt att göra det, + att man kan välja när VTEC ska kicka in (jag har den på 3900 varv första och andra standard på 5600) Ger en väldigt skön körning!
Rekommenderas!
Btw, köp allt från UK, billigt, snabbt, bra service
Jag tänkte bara ge ett tips!
Jag köpte ett Piper Cat-back rör till min FN2 2007
För dom som inte vet, cat-back = alla rördelar/ljuddämpare som kommer EFTER katalysatorn ända fram till baken.
Monterade detta, blev glad över det nya "race" ljudet.
DOCK så kände jag att det var lite av ett motstånd när jag körde, och det lät även så. Ifall jag låg på motorvägen och bara nudda gasen lite så bröla det på ett ganska störande sätt, väldigt dovt men tydligt ljud.. Varvar man ur bilen så låter det kalas självklart.
Självklart ville jag ha mer.. Så jag köpte Piper grenrör 4-2-1 + sport cat.
Fick dessa monterade, körde lite lugnt och var väldigt förvånad; det lät plötsligt mindre, var skönare att "cruisa" omkring.. Sen när man drar på, herrejösses sicket ljud! (utan motståndet med höhö)
Nu fick jag inte bara det race-ljudet jag ville ha, utan även behagligare lugnkörning!
Sedan enligt Pipers dyno test så ger detta kitet 20 extra vilda åsnor och 20 extra NM!
Det känns!
FÖR INFO ska man byta till sportkat så får man mappa om den med Hondata Flashpro
Värt att göra det, + att man kan välja när VTEC ska kicka in (jag har den på 3900 varv första och andra standard på 5600) Ger en väldigt skön körning!
Rekommenderas!
Btw, köp allt från UK, billigt, snabbt, bra service
-
MrOscar
- Bil: Honda Civic Type R -07 (FN2)
- Namn: Oscar Arehammar
liamo skrev:Fattar inte riktigt?, 3900varv på första vad? Växeln?(jag har den på 3900 varv första och andra standard på 5600)
3900 varv för första "vtec point" (Lower)
5600 varv för andra (upper)
alltsom, så kickar vtec in vid 3900 varv
info