Skunk2 pro2 kamaxlar B16/18
Någon som vet några inställningar till ett par skunk2 pro2 kamaxlar monterade på en B18C6 maskin? 
Jag fick ett allmänt tips att annars ställa dom på std markeringen & sen bara vrida insug så den ligger & trycker 2-3mm mer än avgas.
Jag fick ett allmänt tips att annars ställa dom på std markeringen & sen bara vrida insug så den ligger & trycker 2-3mm mer än avgas.
RDS Bilverkstad
Autoexperten
Autoexperten
- Xchai
- Bil: Crx vt 32psi
- Namn: Wanchai Kampha Gustafsson
Dem där kammarna måste du grada in,det är inga dropin kammar. Så indikator klockor,samt gradskiva som gäller.
Kamkort finns på deras hemsida om du inte redan har det.Du låser vtec lättas tycker jag om du byter sprinten på vipparna när det ska gradas in.
Har du inte gjort den innan bör du ha hjälp av en som är kunning,jag provade själv förr men jag fick inte till det, tillslut bad jag welen om hjälp.
Kamkort finns på deras hemsida om du inte redan har det.Du låser vtec lättas tycker jag om du byter sprinten på vipparna när det ska gradas in.
Har du inte gjort den innan bör du ha hjälp av en som är kunning,jag provade själv förr men jag fick inte till det, tillslut bad jag welen om hjälp.
Tack till
XLR8Performance
Jane @ Queen of tools
PPF
Tunnis aka Glad
Simon,mm
XLR8Performance
Jane @ Queen of tools
PPF
Tunnis aka Glad
Simon,mm
- SuperSupra

- Bil: Integra DC2 JDM
- Namn: Daniel Lindegren
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 1 time
- Kontakt:
Har gradat in dem kammarna innan, beroende på kolvar och ventiler så kan man inte alltid börja på 0 på kamdreven i TDC läge, kan slå i kolvarna direkt.
Men "oftast" brukar dem hamna på +1 till +2 på avgas och +4 till +5 på insug beroende på toppacking, planing m.m.
Förmodar att du även har Skunk2 pro series ventilfjädrar ? (eller liknande med samma krav)
Men "oftast" brukar dem hamna på +1 till +2 på avgas och +4 till +5 på insug beroende på toppacking, planing m.m.
Förmodar att du även har Skunk2 pro series ventilfjädrar ? (eller liknande med samma krav)
Civic EG GE-B20vtec Turbo 460hk
Integra DC2 JDM Phoenix Yellow K20 250hk
Accord CW2+CL9 Type-S
youtube@Supersupra
Integra DC2 JDM Phoenix Yellow K20 250hk
Accord CW2+CL9 Type-S
youtube@Supersupra
- Jalle
- Bil: Acura TL 2004
- Namn: Jari Saren
Skunk2 säger även att man bör ha minst 4 graders diff mellan avgas/insug, alltså tex +1 på avgas och +5 på insug.
______
Banbil: Del sol -92 H22
Vardagsbil: Acura TL 2004
MC: Yamaha XT660X
Banbil: Del sol -92 H22
Vardagsbil: Acura TL 2004
MC: Yamaha XT660X