Kolvar & Stakar till k20a6 efterfrågan!
Letar efter eftermarknads kolvar samt stakar till en k20a6'a men har inte ännu hittat, har frågat återförsäljare för CP, Wiseco och Eagle om dem har något men har inte fått svar tillbaks enda dom säger är "Take a tour in our shop"???
Spelar ingen roll om de är gjutna eller "forged" (vet ej stavning på svenska) kolvar, sålänge det inte är standard.
Så om någon har länkar att skicka mig hade varit jätte trevligt!
Spelar ingen roll om de är gjutna eller "forged" (vet ej stavning på svenska) kolvar, sålänge det inte är standard.
Så om någon har länkar att skicka mig hade varit jätte trevligt!
Mvh Benjamin
-
anno
- Namn: Andreas Norberg
- Has thanked: 10 times
- Been thanked: 10 times
Vad har du tänkt att bygga? N/A motor? Överladd? Personligen hade jag kört på K20A2.
Honda Insight ZE1 K20A2 2000
Honda Civic Tourer FK3 N16A1 2015
Honda Accord CB7 F22A3 1991
Mini Cooper SE F56 2024
Honda Civic Tourer FK3 N16A1 2015
Honda Accord CB7 F22A3 1991
Mini Cooper SE F56 2024
-
Malkolm
- Bil: TEN second car!
- Namn: Malkolm Roth
- Has thanked: 31 times
- Been thanked: 23 times
Stakar är samma som till k20a2. Kolvar tror jag du köra oxå samma som till a2.
Men innan du skruvar isär en hel motor, hur mycket har du tänkt att ladda? Kan du tänka dig att köra med E85?
Men innan du skruvar isär en hel motor, hur mycket har du tänkt att ladda? Kan du tänka dig att köra med E85?
Malkolm skrev:Stakar är samma som till k20a2. Kolvar tror jag du köra oxå samma som till a2.
Kollade upp det och det visade sig att k20a1 - a2- a3 har 86 i bore och stroke, samt att a6'an hade lika så men annan comp.
Tänkt iaf få ut 350-450 till en början.
Om jag måste böja på några kvistar för det ska bli stabilt så ja, jag kan tänka mig köra med E85
Mvh Benjamin
350-450hk? Det är inga problem på en oöppnad k20.ATS skrev:Malkolm skrev:Stakar är samma som till k20a2. Kolvar tror jag du köra oxå samma som till a2.
Kollade upp det och det visade sig att k20a1 - a2- a3 har 86 i bore och stroke, samt att a6'an hade lika så men annan comp.
Om jag måste böja på några kvistar för det ska bli stabilt så ja, jag kan tänka mig köra med E85
Tänkt att höja ribban längre fram, då är de lika bra att bygga det så de klarar dem siffrornaJabroni skrev:350-450hk? Det är inga problem på en oöppnad k20.ATS skrev:Malkolm skrev:Stakar är samma som till k20a2. Kolvar tror jag du köra oxå samma som till a2.
Mvh Benjamin