Tja har presic kört in min bil en civic 88 på bes och fick nedslag på lamda värde, får även fel kod 44 & 43. Har provat med 2 nya lamdasonder men har fortfarande samma problem.
Motorn e swappad har org grenrör .
All tips och hjälp uppskattas. Tack.
På en 88:a ska dom inte bry sig om lambda. Måste vara en 89 eller senare du har!
Kan vara mängder med orsaker till problemet. Finns massor med trådar här på forumet om just detta ämnet som kan vara till hjälp om du söker lite. Felkod 43 och 44 är separata koder för respektive lambda.
liamo skrev:På en 88:a ska dom inte bry sig om lambda. Måste vara en 89 eller senare du har!
Kan vara mängder med orsaker till problemet. Finns massor med trådar här på forumet om just detta ämnet som kan vara till hjälp om du söker lite. Felkod 43 och 44 är separata koder för respektive lambda.
liamo skrev:På en 88:a ska dom inte bry sig om lambda. Måste vara en 89 eller senare du har!
Det är väl hc man inte mäter?
Endast CO samt så får Co värdet vara 3.5
_________
Alexander Sjögren
0736436114
"Old hondas never die, they just get faster"
1,36 då går den snålt som fan. Pillade på kopplingarna? Hur har du kopplat lambdorna när du gjorde swappet, med kabeälskor eller? O var har du sedan kopplat in dom i ECU:n? Felkoder försvinner inte så länge du inte nollar Ecu:n.
Felkod 22 får du leta efter här på forumet, kommer inte ihåg.
Men som sagt tidigare. Sök trådar här på forumet. Detta har avhandlats säkert 100ggr tidigare.
det är inte jag som byggt den. Och vett inte hur lamdorna är kopplade men tror det är rätt och hur nollställer man ecun. Vad inne bär att bilen går snålt är det något som bor bytas. Är det något med tändstift
Pandoush skrev:det är inte jag som byggt den. Och vett inte hur lamdorna är kopplade men tror det är rätt och hur nollställer man ecun. Vad inne bär att bilen går snålt är det något som bor bytas. Är det något med tändstift
den kan skära om du har otur, dåligt med kylning/ smörjning i cylindrar. då den får för lite bränsle. Och ja bränsle smörjer och kyler när man kör
Har inte någon stor meka kunskap. Men försöker lära mig så mycket det går.
Du har fan helt rätt. Så fort jag startar bilen och har den på i 2 min den blir så jävla varm kan knappt ta någonstans i motorn. Vad är problemet kan någon hjälpa till
Pandoush skrev:Du har fan helt rätt. Så fort jag startar bilen och har den på i 2 min den blir så jävla varm kan knappt ta någonstans i motorn. Vad är problemet kan någon hjälpa till
Problemet är """ väldigt troligt """ att lambdorna antingen inte fungera alls eller mäter bränsleblandningen helt fel då dom har något fel på sig. För att lösa problemet byter du lambdorna omgående om du inte vill ha bestående motorskador på din motor.
Har inte någon stor meka kunskap. Men försöker lära mig så mycket det går.
Låna polarens lamda så försvann felkoder 43 o 44. Men nu har jag fått felkod 22 och motor lampan lysser fortfarande. Vad innebär detta. Någon som vet ?
Pandoush skrev:Du har fan helt rätt. Så fort jag startar bilen och har den på i 2 min den blir så jävla varm kan knappt ta någonstans i motorn. Vad är problemet kan någon hjälpa till
Problemet är """ väldigt troligt """ att lambdorna antingen inte fungera alls eller mäter bränsleblandningen helt fel då dom har något fel på sig. För att lösa problemet byter du lambdorna omgående om du inte vill ha bestående motorskador på din motor.
Är ingen jätte fara att köra med dåliga sonder men man behöver ju inte tokvarva,
Kan hända att soppan försvinner på de höga varven(hände i mitt fall)
Pandoush skrev:Låna polarens lamda så försvann felkoder 43 o 44. Men nu har jag fått felkod 22 och motor lampan lysser fortfarande. Vad innebär detta. Någon som vet ?
Säker det va 22 och inte två korta blinkningar? (2)?
För det är elden(electronic loading disturber) något sånt.
Ja fick det vilket gjorde i sin tur att spänningen i elsystemet blev för högt och slog ut mina
Lambdasonder.
Ja okej. Jo har 22 lång lång kort kort. Inget annat betyder det att lamdan är ok och kan besikta den så eller. Och vad händer om jag fortsätter köra även om motorlampa lyser och felkod 22
Det var jävligt bra bild. Bästa forum och bästa hjälp. Ja det är någon här på forum han lura mig med bilen och sluta svara på mig när jag bad om hjälp ville lämna bilen och han ville ej men ja gjort är gjort. Bilen går jävligt dåligt går inte alls som en vti. Min gamla 107 hk gick mycket mycket bättre förstår inte varför. Den läcker olja från vtec givaren. Altså från första bilden ni skicka där runt om. Ska försöka göra vi den imorgon funkar de inte vett ifan vad jag gör med den.