Eftermontera dragkrog Accord Tourer 2009
Gubbig som man blivit så är det kombi som gäller nu och självklart måste man ha dragkrok.
Är det något man bör tänka på med elinstallationen när man har backsensorer?
Någon som har erfarenheter av olika fabrikat på drag, något man bör undvika? Något som passar bättre än andra?
Är det något man bör tänka på med elinstallationen när man har backsensorer?
Någon som har erfarenheter av olika fabrikat på drag, något man bör undvika? Något som passar bättre än andra?
Erik Rådström
SPONSORER
AKR-Performance
Pelganders Motorslip
Backup Partner
SPONSORER
AKR-Performance
Pelganders Motorslip
Backup Partner
- pasen

- Bil: Accord -09
- Namn: Richard Lindström
- Has thanked: 67 times
- Been thanked: 155 times
Honda orginal lär passa bäst. Har dock ingen erfarenhet av nåt annat. Men köper du orginal lär du få tydliga instruktioner om hur den monteras. Fick ett tjockt häfte med instruktioner när jag köpte ny stötfångare hos Honda.
En originalkrok för dubbla priset är inte intressant.
Någon som har eftermonterat en och vet? Jag vill helst ha fakta, annars kan jag chansa och testa mig fram själv.
Någon som har eftermonterat en och vet? Jag vill helst ha fakta, annars kan jag chansa och testa mig fram själv.
Erik Rådström
SPONSORER
AKR-Performance
Pelganders Motorslip
Backup Partner
SPONSORER
AKR-Performance
Pelganders Motorslip
Backup Partner
- pasen

- Bil: Accord -09
- Namn: Richard Lindström
- Has thanked: 67 times
- Been thanked: 155 times
Ok. Kanske köpa orginal kabelsats iaf. Elfel pga ogenomtänkta elinstallationer är den värsta typen av fel sen..
08L91-TL4-600T är artikelnr för 7-polig kabelsats om jag tolkade honda access rätt. Ingen aning om vad den kostar och om den ens går att köpa lös dock...
Men jag har ingen egen erfarenhet av dragkrok. Hade dock gärna haft en på min egen accord, men den får inte dra tillräckligt ändå...
08L91-TL4-600T är artikelnr för 7-polig kabelsats om jag tolkade honda access rätt. Ingen aning om vad den kostar och om den ens går att köpa lös dock...
Men jag har ingen egen erfarenhet av dragkrok. Hade dock gärna haft en på min egen accord, men den får inte dra tillräckligt ändå...
Jag förstår inte varför du hakat upp dig på att allt ska vara originaldelar? Folk byter kabelstammar och ecu:er till höger och vänster som innehåller mer elektronik än en kabelstam till en dragkrok och de är inte original.
Hoppas någon med erfarenhet av eftermontering kan svara.
Hoppas någon med erfarenhet av eftermontering kan svara.
Erik Rådström
SPONSORER
AKR-Performance
Pelganders Motorslip
Backup Partner
SPONSORER
AKR-Performance
Pelganders Motorslip
Backup Partner
-
PatrikGBG
- Bil: FN2/CW2
- Namn: Patrik Andersson
finns inget som är original med en dragkrok till bilar. Det är Thule som gör krokar till Honda Accord.
Jag har själv monterat en fast krok på våran,och den funkar finfint med backvarnare.
Elsats kan tas från vemsom o är plugin!
Jag har själv monterat en fast krok på våran,och den funkar finfint med backvarnare.
Elsats kan tas från vemsom o är plugin!
Patrik Andersson #928
Accord -09 executive Premium White, Civic Type R -09 Milano Red och Accord -80 Bläääck metallic
Urgammal
Accord -09 executive Premium White, Civic Type R -09 Milano Red och Accord -80 Bläääck metallic
Urgammal
Tack Patrik!
Jag har tittat på just en från Thule. Får ett komplett kit för 2400:- men frakt till dörren.
Behövs det kapas mycket i stötfångaren?
Jag vill försöka ta reda på så mycket som möjligt innan eftersom jag inte har tillgång till garage längre utan får göra det på min parkering på innergården där jag bor. Vill ha lite flyt i grejerna då
Jag har tittat på just en från Thule. Får ett komplett kit för 2400:- men frakt till dörren.
Behövs det kapas mycket i stötfångaren?
Jag vill försöka ta reda på så mycket som möjligt innan eftersom jag inte har tillgång till garage längre utan får göra det på min parkering på innergården där jag bor. Vill ha lite flyt i grejerna då
Erik Rådström
SPONSORER
AKR-Performance
Pelganders Motorslip
Backup Partner
SPONSORER
AKR-Performance
Pelganders Motorslip
Backup Partner
-
M Scotte
- Namn: Martin Scotte
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 36 times
- Kontakt:
Thule gör inga OEM-korkar till någon Honda. Hondas originalkrok är ett originaltillbehör tillverkat enligt hondas specifikationer, utlejd till en drakkrokstillverkare och kan endast köpas genom honda. I Accordens fall är det Bosal som gör krokarna.
Martin Scotte
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak
1.22.44 SuperStage(MScotte)
1.26.03 SuperStage(Gullabo)
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak
-
PatrikGBG
då har dom bytt,när jag skulle köpa var det Thule,det sa du själv då.
Och för att klargöra,så är det ALLTID så det går till i branschen,honda frågar en leverantör om dom kan göra en produkt,och så fungerar bilindustrin.
Oavsett så är även Bosal ej bara original,det är den största eftermarknadsleverantören.
Adio,du behöver kapa oavsett tillverkare,men det är bara en liten bit som knappt syns.
Och för att klargöra,så är det ALLTID så det går till i branschen,honda frågar en leverantör om dom kan göra en produkt,och så fungerar bilindustrin.
Oavsett så är även Bosal ej bara original,det är den största eftermarknadsleverantören.
Adio,du behöver kapa oavsett tillverkare,men det är bara en liten bit som knappt syns.
Patrik Andersson #928
Urgammal
Urgammal
-
M Scotte
- Kontakt:
Jo, men för det så är det inte original för det så länge det inte sitter en Hondamärkning på delen. Allt annat utom det är eftermarknads och inte original.
Martin Scotte
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
-
PatrikGBG
Vi kan vara överens om att vi aldrig kommer vara överens på den punkten mannen! 
Patrik Andersson #928
Urgammal
Urgammal
-
PatrikGBG
Bosal säljs av mekonomen,meca pch abr bland annat. Om vi pratar sverige.
Patrik Andersson #928
Urgammal
Urgammal
-
M Scotte
- Kontakt:
Ska man inte köpa original köper man väl det billigaste ändå?
Här finns det krokar, billigt. http://www.reservdelar24.se/bil-maerke/ ... gkrok.html
Här finns det krokar, billigt. http://www.reservdelar24.se/bil-maerke/ ... gkrok.html
Martin Scotte
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Jag kommer beställa här ifrån, de har denna från Thule för 2400:-
http://www.bilenochjag.se/dragkrokar/ho ... thule.html
Sen har de en för 2000:- också men jag har fått för mig att Thules ser bättre ut på bilen.
Till båda de kiten så ingår elen och frakten, det kan jag inte se om det ingår dit du länkade Martin? Frakten ser jag inte ingår iaf.
http://www.bilenochjag.se/dragkrokar/ho ... thule.html
Sen har de en för 2000:- också men jag har fått för mig att Thules ser bättre ut på bilen.
Till båda de kiten så ingår elen och frakten, det kan jag inte se om det ingår dit du länkade Martin? Frakten ser jag inte ingår iaf.
Erik Rådström
SPONSORER
AKR-Performance
Pelganders Motorslip
Backup Partner
SPONSORER
AKR-Performance
Pelganders Motorslip
Backup Partner
-
M Scotte
- Kontakt:
Köp nu en modelspecifik elsats, att hålla på med en generell är som att be om problem.
Martin Scotte
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
-
PatrikGBG
ja, lyssna på malmöpågen,de måste vara en plugnplay elsats, annars e de skräp.
Patrik Andersson #928
Urgammal
Urgammal