Har en liten fråga angående om det gör någon skillnad och mappa bilen till e85? Har en Civic typer r ep3 som har honddatastyrsystem, rbc insug, annat grenrör plus avgassystemet är byt.
Har idag 204 hk på hjulen. Och vad tror ni att e85 gör för skillnad?
e85 i Civic typer r
-
M Scotte
- Namn: Martin Scotte
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 36 times
- Kontakt:
Jag hade inte gjort det, dessutom behöver du byta spridare innan. Effektvinsten Är marginell i detta stadie
Martin Scotte
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak
1.22.44 SuperStage(MScotte)
1.26.03 SuperStage(Gullabo)
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak
1.22.44 SuperStage(MScotte)
1.26.03 SuperStage(Gullabo)
-
Mackan_92
- Bil: Honda Civic Type-R
- Namn: Markus Johansson
Okej tack för ett bra svarM Scotte skrev:Jag hade inte gjort det, dessutom behöver du byta spridare innan. Effektvinsten Är marginell i detta stadie
-
Sjögren Racing
- Namn: Magnus Sjögren
Jag lyfter en gammal tråd som jag hittade igenom sökfunktionen istället för att posta en ny
Finns det någon i Sverige som kör sin EP3a på E85? Sugis eller överladd kvittar.
Det jag vill veta är om det funkar bra med orginaltanken och orginal bränsleledningar ihop med E85?
Jag har byggt en bil (Subaru) som gick på E85 men där byggde jag hela bränslesystemet nytt med PTFE slangar och JIC-kopplingar till allt. Det vore skönt att slippa göra det på Hondan.
Att det krävs en värre pump och större spridare vet jag.
Finns det någon i Sverige som kör sin EP3a på E85? Sugis eller överladd kvittar.
Det jag vill veta är om det funkar bra med orginaltanken och orginal bränsleledningar ihop med E85?
Jag har byggt en bil (Subaru) som gick på E85 men där byggde jag hela bränslesystemet nytt med PTFE slangar och JIC-kopplingar till allt. Det vore skönt att slippa göra det på Hondan.
Att det krävs en värre pump och större spridare vet jag.
-
Sjögren Racing
- Namn: Magnus Sjögren
Jag blir bara mer och mer nöjd med CTR:enMalkolm skrev: Nej du behöver inte byta ut något. Det är en Honda.
Då har jag ändå byggt en av sveriges ballaste Imprezor innan och min förra bil va en BMW E46M3.
Men Hondan håller jag högre