Bromsar går det att se vad det är från för bil ?
-
JoakimK
- Inlägg: 11
- Blev medlem: 9 januari 2016, 20:38
- Bil: Honda Civic VTi B18c4
- Namn: Joakim Kruse
- Ort: Göteborg
Hej,
Jag tror att jag har integra bromsar på min civic finns det något bra kännetecken eller nummer eller något som man kan se exakt vilka typer det är, tänkte reg besiktiga och antar att det spelar roll tänkte det kunde vara kanon om dom skrev med det i reg pappret.
Någon som vet om det är problem att besiktiga med utbygg motor tror det är en B18C4 istället för B16 det ska vara egentligen det är en Civic VTi från -92
Mvh Joakim
Jag tror att jag har integra bromsar på min civic finns det något bra kännetecken eller nummer eller något som man kan se exakt vilka typer det är, tänkte reg besiktiga och antar att det spelar roll tänkte det kunde vara kanon om dom skrev med det i reg pappret.
Någon som vet om det är problem att besiktiga med utbygg motor tror det är en B18C4 istället för B16 det ska vara egentligen det är en Civic VTi från -92
Mvh Joakim
- {BÅGEN}

- Inlägg: 4329
- Blev medlem: 17 april 2006, 10:38
- Bil: Civic Ed / Civic Hybrid
- Namn: Mattias Bågenholm
- Ort: Göteborg
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 30 times
Skall du reg besiktiga pga buren för att få igenom den så skall du inte skylta med några andra saker alls..
Helst skall bilen vara så original som möjligt vid de tillfället..
Men skall du regga som ombyggt fordon så är det en annan sak...
Helst skall bilen vara så original som möjligt vid de tillfället..
Men skall du regga som ombyggt fordon så är det en annan sak...
*Medlems ansvarig*
*Kassör*
Mattias Bågenholm
0707-300215
Bilar
Civic ED Turbo "Kanjo" -91
VW Multivan
VW ID3
Har ni några frågor ang ert medlemsskap i HPC så skicka ett PM till mig.
*Kassör*
Mattias Bågenholm
0707-300215
Bilar
Civic ED Turbo "Kanjo" -91
VW Multivan
VW ID3
Har ni några frågor ang ert medlemsskap i HPC så skicka ett PM till mig.
-
JoakimK
- Inlägg: 11
- Blev medlem: 9 januari 2016, 20:38
- Bil: Honda Civic VTi B18c4
- Namn: Joakim Kruse
- Ort: Göteborg
Någon som vet vad det kan vara för bromsar ? Tänkte beställa belägg till säsongen.
R
17CL15VN
NI=IN
= ser ut som 2 liggande s brukar betyda ungefär
Har man 16" Fälgar så är det ganska nära mellan ok och fälg.
Tack på förhand!
R
17CL15VN
NI=IN
= ser ut som 2 liggande s brukar betyda ungefär
Har man 16" Fälgar så är det ganska nära mellan ok och fälg.
Tack på förhand!
- oskar

- Inlägg: 2839
- Blev medlem: 28 april 2004, 01:22
- Bil: Crx 1.6i-VT på Steroider
- Namn: Oskar Johansson
- Ort: Romelanda (Kungälv)
- Has thanked: 132 times
- Been thanked: 52 times
Jag kör 15" med den specen. du borde ha massa plats?
Oskar Johansson
Vice ordförande Hondaklubben
*0733-124451*
Honda Accord Type R 2002
CRX 1.6-i VT 1991
Civic 1.8i 1989
Hondaklubben Kungälv medlem #936
0733-124451
Kinnekulle 1:02:73
Gelleråsen 1:21:38
Anderstorp 2:01:xx snigelfart jag vet....
Vice ordförande Hondaklubben
*0733-124451*
Honda Accord Type R 2002
CRX 1.6-i VT 1991
Civic 1.8i 1989
Hondaklubben Kungälv medlem #936
0733-124451
Kinnekulle 1:02:73
Gelleråsen 1:21:38
Anderstorp 2:01:xx snigelfart jag vet....