Bakbroms inkl handbroms Honda Accord 2.0 sedan 2003
-
Pia
- Inlägg: 33
- Blev medlem: 8 september 2015, 23:16
- Bil: Honda Accord
- Namn: Pia Kungälv
- Ort: Kungälv
Hej!
Vi har råkat ut för att höger bakbroms ligger an och blir glödhet och har ett par funderingar som någon vänlig själ kanske vill försöka ge svar på..? Vi saknar tyvärr rep-handbok (börjar väl bli dags att köpa en
) och har ingen större erfarenhet av Honda..
Vi ska nu demontera bromsoket och rengöra/polera glidbultarna.. Vilket smörjmedel är bäst att lägga på vid återmonteringen? Bromscylinderfett, kopparpasta (grannens förslag) eller något annat?
När det gäller att motionera bromskolven så tipsar grannen om att trycka/rotera ut bromskolven (utan att den trillar ut) och spruta in vanlig bromsolja genom damasken med en tunn insulinspruta, uppifrån, så att oljan rinner längs kolvens mantel, och sedan skruva kolven fram och tillbaka. Är detta en långsiktig eller kortsiktig metod? Tänker att det kanske kommer in fukt i framtiden även om hålet är ytterst litet? Funkar kanske Sikaflex för att täta hålet, eller reagerar gummit negativt då?
Det ser ut som att handbromsen hänger ihop med bromsoket.. Läste någonstans att vajern drar i en hävarm som då roterar en bult som trycker på bromskolven på något sätt.. Men samtidigt så ser det enl adcenters hemsida ut som att det är klassiska handbromsbackar inuti bromsskivan till denna bilen..?
Ps. Vi har försökt söka på forumet och google men är inte helt säkra på infon vi hittat. Ds.
Vi har råkat ut för att höger bakbroms ligger an och blir glödhet och har ett par funderingar som någon vänlig själ kanske vill försöka ge svar på..? Vi saknar tyvärr rep-handbok (börjar väl bli dags att köpa en
Vi ska nu demontera bromsoket och rengöra/polera glidbultarna.. Vilket smörjmedel är bäst att lägga på vid återmonteringen? Bromscylinderfett, kopparpasta (grannens förslag) eller något annat?
När det gäller att motionera bromskolven så tipsar grannen om att trycka/rotera ut bromskolven (utan att den trillar ut) och spruta in vanlig bromsolja genom damasken med en tunn insulinspruta, uppifrån, så att oljan rinner längs kolvens mantel, och sedan skruva kolven fram och tillbaka. Är detta en långsiktig eller kortsiktig metod? Tänker att det kanske kommer in fukt i framtiden även om hålet är ytterst litet? Funkar kanske Sikaflex för att täta hålet, eller reagerar gummit negativt då?
Det ser ut som att handbromsen hänger ihop med bromsoket.. Läste någonstans att vajern drar i en hävarm som då roterar en bult som trycker på bromskolven på något sätt.. Men samtidigt så ser det enl adcenters hemsida ut som att det är klassiska handbromsbackar inuti bromsskivan till denna bilen..?
Ps. Vi har försökt söka på forumet och google men är inte helt säkra på infon vi hittat. Ds.
Senast redigerad av Pia den 20 maj 2017, 16:08, redigerad totalt 2 gång.
-
Malkolm
- Inlägg: 5303
- Blev medlem: 28 juli 2004, 15:49
- Bil: TEN second car!
- Namn: Malkolm Roth
- Ort: Västerås
- Has thanked: 31 times
- Been thanked: 23 times
Accord cl7/8/9 2003-2008 akilleshäl är bakbromsarna. Det kan vara glidpinnarna och då det inte normalt sett blir någon större värme där bak så funkar typ vilket fett som helst, kopparpasta, keramisk pasta, MoS2-fett, hjullagerfett, universalfett/drivknutsfett.
Jag gissar att det börjar bli dags att byta bromsok såsom man får göra då och då bak på dessa Accorder.
Mekonomen tar väl 2000kr/st, frågan är om det inte är billigare med ett Honda orginal bromsok...
Jag gissar att det börjar bli dags att byta bromsok såsom man får göra då och då bak på dessa Accorder.
Mekonomen tar väl 2000kr/st, frågan är om det inte är billigare med ett Honda orginal bromsok...
- Asse
- Inlägg: 2184
- Blev medlem: 25 juli 2004, 18:48
- Bil: Civic VTI EK4
- Namn: Erik Lindgren
- Ort: Karlstad
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 6 times
Hej jag har en Accord Tourer 2004 2.0 Bensin.
Tror det finns två olika bromsssytem på Accorden Nissin&Lucas, så det är vanligt att man köper fel grejjer....
På min bil så är det iaf bromsbackar inne i skivorna för handbromsen.
jag brukar köpa bromsok på Reservdelar24.se
Sök på 2126123 & 2126124 höger & vänster.
Obs, köp inga okhållare från reservdelar24, jag köpte BDA1000 & BDA1001 och dom passar inte.
Köp istället nya glidpinnar på Ebay: http://www.ebay.com/itm/HONDA-ACCORD-20 ... 35da9fff56
Tror det finns två olika bromsssytem på Accorden Nissin&Lucas, så det är vanligt att man köper fel grejjer....
På min bil så är det iaf bromsbackar inne i skivorna för handbromsen.
jag brukar köpa bromsok på Reservdelar24.se
Sök på 2126123 & 2126124 höger & vänster.
Obs, köp inga okhållare från reservdelar24, jag köpte BDA1000 & BDA1001 och dom passar inte.
Köp istället nya glidpinnar på Ebay: http://www.ebay.com/itm/HONDA-ACCORD-20 ... 35da9fff56
"Isn't it nice when things just work?"
Honda Civic VTI -00
Honda CR-V -13
Honda Civic VTI -00
Honda CR-V -13
- Daugaard

- Inlägg: 3922
- Blev medlem: 8 september 2010, 11:57
- Bil: Prelude BA4 4ws "Si"
- Namn: Emil Daugaard
- Ort: Tyresö (Sthlm)
- Has thanked: 123 times
- Been thanked: 297 times
Kombin har bromsbackar till handbromsen medan sedan bara har skivor.
Emil Daugaard, Stockholm 070-53 41 431
Trackstar/7-sitsbrukis
BA4/RW2
Trackstar/7-sitsbrukis
BA4/RW2
-
Pia
- Inlägg: 33
- Blev medlem: 8 september 2015, 23:16
- Bil: Honda Accord
- Namn: Pia Kungälv
- Ort: Kungälv
Nu har vi haft loss oket och glidbultar och sprutat in bromsolja under kolvens damasker och sen tryckt/roterat in kolven i bottenläget (gick lite trögt att rotera med hävarm på knappt 10cm, normalt?) och sedan satt ihop det igen enligt konstens regler. Men bromsen ligger fortfarande an i princip lika mycket, och handbromsen gör inte saken bättre (den returnerar inte fullständigt)..
Vi var noga med att skåran/-orna i kolven hamnar mitt för inre beläggets "ryggpigg", vet inte hur noga det är, för, den ska väl vara i linje, eller

Går det att smörja/fetta upp handbromsmekanismen inuti oket eller är det väldigt klurigt
Eller lutar det åt att oket (kolven, som handbromsen också använder sig av?) börjar bli defekt inuti ?
Vi var noga med att skåran/-orna i kolven hamnar mitt för inre beläggets "ryggpigg", vet inte hur noga det är, för, den ska väl vara i linje, eller
Går det att smörja/fetta upp handbromsmekanismen inuti oket eller är det väldigt klurigt
-
Pia
- Inlägg: 33
- Blev medlem: 8 september 2015, 23:16
- Bil: Honda Accord
- Namn: Pia Kungälv
- Ort: Kungälv
Nu har vi köpt nytt bromsok (Brembo utbytes) på ad-center för 1125kr, hoppas det löser problemet.
Ingen som vet om den integrerade handbromsmekanismen är helt självjusterande..?
Trevlig helg till alla!
Mvh Pia/Gunnar.
Ingen som vet om den integrerade handbromsmekanismen är helt självjusterande..?
Trevlig helg till alla!
Mvh Pia/Gunnar.
-
Pia
- Inlägg: 33
- Blev medlem: 8 september 2015, 23:16
- Bil: Honda Accord
- Namn: Pia Kungälv
- Ort: Kungälv
Hej igen, vi tänkte bara meddela läget..
Det nya utbytesoket är på plats. Med i lådan följde instruktioner för att "aktivera" den självjusterande handbromsmekanismen
, bifogar bild på instruktionerna, ifall någon har nytta av dem
.
En fråga: Om man vill återaktivera handbromsens självjustering på ett bef ok som redan sitter på bilen, ska man följa exakt samma instruktioner då
Nu har det visat sig att oket på andra sidan bak också behöver bytas
, handbromsmekanism returnerar inte helt, men det blir väl en enkel match att byta nu
.
Det nya utbytesoket är på plats. Med i lådan följde instruktioner för att "aktivera" den självjusterande handbromsmekanismen
En fråga: Om man vill återaktivera handbromsens självjustering på ett bef ok som redan sitter på bilen, ska man följa exakt samma instruktioner då
Nu har det visat sig att oket på andra sidan bak också behöver bytas
-
Pia
- Inlägg: 33
- Blev medlem: 8 september 2015, 23:16
- Bil: Honda Accord
- Namn: Pia Kungälv
- Ort: Kungälv
Nån som vet hur viktigt det är att följa Brembos instruktioner ovan?
Den verkstad vi nu anlitat (för avluftning av hela bromssystemet och för felsökning av varför handbroms-hävarmen på det ena nya Brembo-oket inte returnerar helt) verkade mest skaka på huvvet, men vi vet inte om det var pga att han tyckte att instruktionerna var gripna ur luften eller om han helt enkelt inte visste..
Den verkstad vi nu anlitat (för avluftning av hela bromssystemet och för felsökning av varför handbroms-hävarmen på det ena nya Brembo-oket inte returnerar helt) verkade mest skaka på huvvet, men vi vet inte om det var pga att han tyckte att instruktionerna var gripna ur luften eller om han helt enkelt inte visste..
-
Pia
- Inlägg: 33
- Blev medlem: 8 september 2015, 23:16
- Bil: Honda Accord
- Namn: Pia Kungälv
- Ort: Kungälv
Luftningen lät vi adcenter göra eftersom vi ville ha det "ordentligt gjort".
Dilemma-1
Ett av de två nya brembo-okens handbroms-hävarm returnerar inte helt trots lös vajer, med följd att den sidan blir varmare, samt att man ju inte vet vad det får för följd om några år. Man kan hjälpa hävarmen tillbaka genom att bända lätt med mejsel, men så ska det ju inte vara på ett nytt ok, det andra okets hävarm returnerar helt som det ska. Det lutar åt att vi får reklamera oket.. Adcenter-butiken är varskodda och de tycker det låter som ett uppenbart fabrikationsfel.. Det enda vi gjort som möjligen kan ha skadat axeln/packboxen är när vi tog en tving för att trycka på hävarmen så att vi skulle få på handbromsvajern, punkt5 ovan i Brembos instruktioner.. Men enl butiken så ska den absolut tåla sådant..
Dilemma-2
Vi tycker bakbromsarna blir vansinnigt varma, men det kan ju med lite tur bero på de bef bromsskivorna i komb med nya belägg. Enl verkstan är det ingen fara så länge inte fälgarna blir påtagligt varma.. Men vi tycker ändå det känns skumt, med tanke på helt nya bromsok.
Dilemma-1
Ett av de två nya brembo-okens handbroms-hävarm returnerar inte helt trots lös vajer, med följd att den sidan blir varmare, samt att man ju inte vet vad det får för följd om några år. Man kan hjälpa hävarmen tillbaka genom att bända lätt med mejsel, men så ska det ju inte vara på ett nytt ok, det andra okets hävarm returnerar helt som det ska. Det lutar åt att vi får reklamera oket.. Adcenter-butiken är varskodda och de tycker det låter som ett uppenbart fabrikationsfel.. Det enda vi gjort som möjligen kan ha skadat axeln/packboxen är när vi tog en tving för att trycka på hävarmen så att vi skulle få på handbromsvajern, punkt5 ovan i Brembos instruktioner.. Men enl butiken så ska den absolut tåla sådant..
Dilemma-2
Vi tycker bakbromsarna blir vansinnigt varma, men det kan ju med lite tur bero på de bef bromsskivorna i komb med nya belägg. Enl verkstan är det ingen fara så länge inte fälgarna blir påtagligt varma.. Men vi tycker ändå det känns skumt, med tanke på helt nya bromsok.
-
NIzmO
- Inlägg: 125
- Blev medlem: 10 augusti 2004, 04:28
- Bil: Honda Civic Type-R FK2
- Namn: Daniel Ollikkala
- Ort: Söderköping
- Been thanked: 1 time
Håller inte med om att bromsarna ska kunna bli varma för att det är nya grejer på (om ni nu inte har riktigt dåliga skivor men har ändå aldrig upplevt det problemet).
Skulle personligen reklamera oket om inte hävarmen går tillbaka.
Skulle personligen reklamera oket om inte hävarmen går tillbaka.
Daniel Ollikkala - Civic Type-R FK2
Time Attack
Time Attack
-
Pia
- Inlägg: 33
- Blev medlem: 8 september 2015, 23:16
- Bil: Honda Accord
- Namn: Pia Kungälv
- Ort: Kungälv
Hej igen,
Nu har vi även bytt bromsskivorna bak, Brembo, ihop med nya klossar. Dvs det enda som är gammalt är ok-hållarna och glidpinnarna (infettade och finputsade, även fast de redan såg väldigt fina ut).
Men, vänster bak blir fortfarande väldigt varm, dock inte så det ryker eller luktar. Med bilen upphissad så snurrar hjulet dock lätt, men höger bak snurrar märkbart lättare.
Angående vänsteroket som vi tänkte reklamera, så visade det sig att när vi tog loss det (med oljeslangen på) och skruvade in kolven helt, monterade tillbaka och tryckte ut kolven med pedalen och sen testade handbromsen med motorn påslagen (ifall broms-vacuumet spelar kan påverka) och då returnerade minsann hävarmen på oket. Så vi vågade inte reklamera oket.. Men nu när vi kört några mil så blir det som sagt fortsatt väldigt varmt vänster bak.. Och hävarmen returnerar återigen inte helt.
Det som slår oss nu är dock att, även om vi hjälper hävarmen att returnera på vänster bromsok, så snurrar det trögare än höger bak, både med och utan motorn igång (ifall broms-vacuumet kan påverka som sagt).. Mycket märkligt det här..
Fråga:
Kan det vara nåt fel i hydrauliksystemet som går till vänster bakbroms?? Är det isf något som en vanlig adcenter-verkstad borde kunna felsöka, eller är det Honda-verkstad som gäller..?
Nu har vi även bytt bromsskivorna bak, Brembo, ihop med nya klossar. Dvs det enda som är gammalt är ok-hållarna och glidpinnarna (infettade och finputsade, även fast de redan såg väldigt fina ut).
Men, vänster bak blir fortfarande väldigt varm, dock inte så det ryker eller luktar. Med bilen upphissad så snurrar hjulet dock lätt, men höger bak snurrar märkbart lättare.
Angående vänsteroket som vi tänkte reklamera, så visade det sig att när vi tog loss det (med oljeslangen på) och skruvade in kolven helt, monterade tillbaka och tryckte ut kolven med pedalen och sen testade handbromsen med motorn påslagen (ifall broms-vacuumet spelar kan påverka) och då returnerade minsann hävarmen på oket. Så vi vågade inte reklamera oket.. Men nu när vi kört några mil så blir det som sagt fortsatt väldigt varmt vänster bak.. Och hävarmen returnerar återigen inte helt.
Det som slår oss nu är dock att, även om vi hjälper hävarmen att returnera på vänster bromsok, så snurrar det trögare än höger bak, både med och utan motorn igång (ifall broms-vacuumet kan påverka som sagt).. Mycket märkligt det här..
Fråga:
Kan det vara nåt fel i hydrauliksystemet som går till vänster bakbroms?? Är det isf något som en vanlig adcenter-verkstad borde kunna felsöka, eller är det Honda-verkstad som gäller..?
-
Pia
- Inlägg: 33
- Blev medlem: 8 september 2015, 23:16
- Bil: Honda Accord
- Namn: Pia Kungälv
- Ort: Kungälv
Nu pratade vi med adbutiken där vi köpte oken och fick tips att det mycket möjligt kan vara bromsslangen som är boven i detta utdragna drama.. Att slangen kan bli lite svampig inuti och i kombination med en inre spricka så kan det bli en flärp/klaff som gör motstånd när bromsvätskan ska "returnera" från oket.. De sa också att detta isf eventuellt i viss mån skulle kunna tänkas påverka den integrerade handbromsen som inte vill returnera sig självt till 100%.. Vi kan ju alltid hoppas 
Så nästa vecka kommer ad-verkstan byta slangen.. En chansning helt klart..
Nån som har erfarenhet av att ett slangbyte avhjälpt problem med anliggande broms
Så nästa vecka kommer ad-verkstan byta slangen.. En chansning helt klart..
Nån som har erfarenhet av att ett slangbyte avhjälpt problem med anliggande broms
-
NIzmO
- Inlägg: 125
- Blev medlem: 10 augusti 2004, 04:28
- Bil: Honda Civic Type-R FK2
- Namn: Daniel Ollikkala
- Ort: Söderköping
- Been thanked: 1 time
Ja en dålig bromsslang kan göra så, inte vanligt nu för tiden men vart med om det på några Escorter för ca: 10år sen när man jobbade på Ford.
Lättaste sättet att testa det är att helt enkelt öppna luftnippeln och då ska det "släppa" och gå lätt eftersom att man släpper det hydrauliska trycket.
Lättaste sättet att testa det är att helt enkelt öppna luftnippeln och då ska det "släppa" och gå lätt eftersom att man släpper det hydrauliska trycket.
Daniel Ollikkala - Civic Type-R FK2
Time Attack
Time Attack
-
Pia
- Inlägg: 33
- Blev medlem: 8 september 2015, 23:16
- Bil: Honda Accord
- Namn: Pia Kungälv
- Ort: Kungälv
Det blev ingen ny bromsslang.. Detta pga värmen på den aktuella bromsen nu är halverad.. Detta efter att vi bromsat hårt på grusvägar så att abs'en griper in rejält (tips från grannen)..
Jämfört med höger bak, så blir vänster fortfarande avsevärt mycket varmare vid körning utan att bromsa alls (dvs bara motorbroms), men eftersom värmeutvecklingen nu är halverad (fälgen blir knappt varm alls) så lutar det åt att vi sätter punkt för fortsatt felsökning.. Klokt eller inte vet vi inte
men verkstan sa ju att det var helt ok redan innan (när fälgen blev ljummen utan att bromsa alls) och nu är det ju hälften så varmt..
Jämfört med höger bak, så blir vänster fortfarande avsevärt mycket varmare vid körning utan att bromsa alls (dvs bara motorbroms), men eftersom värmeutvecklingen nu är halverad (fälgen blir knappt varm alls) så lutar det åt att vi sätter punkt för fortsatt felsökning.. Klokt eller inte vet vi inte
-
lowpass

- Inlägg: 2486
- Blev medlem: 5 februari 2012, 18:06
- Bil: EP3
- Namn: Agge Alonzo
- Has thanked: 40 times
- Been thanked: 60 times
Då var man själv här. Höger bromsok bak glodhet och ryker galet mycket.
Verkar vara handbromsen som sitter fast då spaken inte har något motstånd när man drar upp den.
Öppna och smörja något eller nytt bromsok direkt?
Accord Type S 2007 Sedan.
Verkar vara handbromsen som sitter fast då spaken inte har något motstånd när man drar upp den.
Öppna och smörja något eller nytt bromsok direkt?
Accord Type S 2007 Sedan.
-
darthv
- Inlägg: 362
- Blev medlem: 26 juli 2004, 12:29
- Namn: Christian T
- Ort: Västerås
- Been thanked: 7 times
Min uppfattning är att glidpinnarna inte är hela problemet.
Ta bort kolven, ta bort packningen för kolven, slipa bort rosten i packningsspåret, i med ny packning och eventuellt ny kolv om den gamla har rostat.
Jag har renoverat flera bakok på detta sätt, ett par har varit i drift i tio år och funkar perfa.
Ta bort kolven, ta bort packningen för kolven, slipa bort rosten i packningsspåret, i med ny packning och eventuellt ny kolv om den gamla har rostat.
Jag har renoverat flera bakok på detta sätt, ett par har varit i drift i tio år och funkar perfa.
CG2 "Svart"
BB6 "Röd"
BB6 "Blå"
CE1 "Svart" (R.I.P)
CB7 "Svart"
CB7 "Grön" (R.I.P)
CA3 Aerodeck "Silver"
BB6 "Röd"
BB6 "Blå"
CE1 "Svart" (R.I.P)
CB7 "Svart"
CB7 "Grön" (R.I.P)
CA3 Aerodeck "Silver"
-
scrappy
- Inlägg: 17
- Blev medlem: 2 augusti 2017, 18:31
- Bil: CTR FK2
- Namn: Kristoffer Wikén
- Ort: Fritsla
lowpass skrev:Då var man själv här. Höger bromsok bak glodhet och ryker galet mycket.
Verkar vara handbromsen som sitter fast då spaken inte har något motstånd när man drar upp den.
Öppna och smörja något eller nytt bromsok direkt?
Accord Type S 2007 Sedan.
Välkommen till bromsbytarklubben.
Köpte 2st Brembo ok från ad bildelar och nya belägg. Följer med nya damasker och fett till glidpinnarna i kartongen.
Edit: Upptäckte vid bytet av oken att dom måste varit väldigt dåliga för skivorna va delvis rostiga på insidan.
-
lowpass

- Inlägg: 2486
- Blev medlem: 5 februari 2012, 18:06
- Bil: EP3
- Namn: Agge Alonzo
- Has thanked: 40 times
- Been thanked: 60 times
Det blev ett tillfälligt fix med isärplockning och smörjning.
Funkar perfa nu. Byter ut oken efter semestertider.
Såg att den bromsar lite olika på glidpinnarna trots allt.
Behöver man byta okhållare i samband?
Funkar perfa nu. Byter ut oken efter semestertider.
Såg att den bromsar lite olika på glidpinnarna trots allt.
Behöver man byta okhållare i samband?
-
scrappy
- Inlägg: 17
- Blev medlem: 2 augusti 2017, 18:31
- Bil: CTR FK2
- Namn: Kristoffer Wikén
- Ort: Fritsla
Brembo-oken från ad-bildelar passar rakt av på dina okhållare.lowpass skrev:Det blev ett tillfälligt fix med isärplockning och smörjning.
Funkar perfa nu. Byter ut oken efter semestertider.
Såg att den bromsar lite olika på glidpinnarna trots allt.
Behöver man byta okhållare i samband?
Rengör glidpinnarna och hålen, smörja med fettet som följer med i kartongen. Använd inte för mycket fett bara.
-
Honda Stockholm
- Inlägg: 120
- Blev medlem: 26 juli 2004, 23:42
- Bil: CRV
- Namn: Christer Rosenholtz
- Ort: Stockholm / Ingarö
- Been thanked: 2 times
- Kontakt:
Honda Original bromsok bak med HPC 1000:-
Christer Rosenholtz Dagtid 08-310010 Panik 070-2841993
- Asse
- Inlägg: 2184
- Blev medlem: 25 juli 2004, 18:48
- Bil: Civic VTI EK4
- Namn: Erik Lindgren
- Ort: Karlstad
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 6 times
Kompisen har problem med sin accord cm1.
Glidpinnar och kolv glider lätt och fint men bakbromsen låser sig då och då. Vi testade att bromsa hårt med abs på grusväg då lossnade det, men nu är det tillbaka igen
Vad är nästa steg?
Bromsslangar, ny vätska, bromskraftfördelare, bromsservo? Huvudbromscylinder? Nåt annat?
Glidpinnar och kolv glider lätt och fint men bakbromsen låser sig då och då. Vi testade att bromsa hårt med abs på grusväg då lossnade det, men nu är det tillbaka igen
Vad är nästa steg?
Bromsslangar, ny vätska, bromskraftfördelare, bromsservo? Huvudbromscylinder? Nåt annat?
"Isn't it nice when things just work?"
Honda Civic VTI -00
Honda CR-V -13
Honda Civic VTI -00
Honda CR-V -13
- Asse
- Inlägg: 2184
- Blev medlem: 25 juli 2004, 18:48
- Bil: Civic VTI EK4
- Namn: Erik Lindgren
- Ort: Karlstad
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 6 times
Nu har vi bytt bromskraftfördelare, huvudbromscylinder, skivor bak, slangar bak samt ny bromsvätska.
Vi har även testat att köra med och utan vacuum till bromsservot inkopplat.
Felet kvarstår!
Höger bak bölir väldigt varm.
Nu har jag slut på idéer, hjälp!
Vi har även testat att köra med och utan vacuum till bromsservot inkopplat.
Felet kvarstår!
Höger bak bölir väldigt varm.
Nu har jag slut på idéer, hjälp!
"Isn't it nice when things just work?"
Honda Civic VTI -00
Honda CR-V -13
Honda Civic VTI -00
Honda CR-V -13