Oljeläckage ur gördeln type r fn2 08,a

Frågor om motor, drivlina, fälgar, däck etc. ställer du här
Fuzzie
Inlägg: 49
Blev medlem: 4 maj 2013, 10:03
Bil: Civic type r- 08
Namn: fuzzie
Ort: Jämtland

Har ett olje lekage ur gördeln, 14 tusen, a 11 timmar att laga hos honda, enligt dom trodde han att man inte behöver man inte ta ur motor, men ser otrolig struligt ut vid kamkedja sidan, några tips, någon som gjort de, samma som att byta vevlager.
Är de väldigt mycket jobb att plocka ur motor. Väldigt glad för tips.
Malkolm
Inlägg: 5303
Blev medlem: 28 juli 2004, 15:49
Bil: TEN second car!
Namn: Malkolm Roth
Ort: Västerås
Has thanked: 31 times
Been thanked: 23 times

1, känns wom att nånting är fel. Det skq inte vara börja läcka ur gördeln huxflux. Man bör felsöka varför.

2, om jag hade gjort jobbet så hade jag lyft ur motorn för att kunna garantera ett bra arbete. Svårt på alla sätt o vis att skruva ihop allt korrekt med motorn i bilen, olja som rinner osv.
Fuzzie
Inlägg: 49
Blev medlem: 4 maj 2013, 10:03
Bil: Civic type r- 08
Namn: fuzzie
Ort: Jämtland

Enligt honda i Stockholm, så har de hänt, men ovanligt. Och honda verkstad lyfter inte ur motor, men ser så trångt ut med kedja och allt de där? Ta ur motor med växellåda samtidigt, eller dela på den.,, tips.
Skriv svar