Medlemserbjudande: 20% rabatt på service och reparationer!
Prisgaranti och gratis leverans till dörren på nybilar!
Carbotech belägg
- Bempa Räzer

- Bil: S 2000
- Namn: Benny Jönsson
- Has thanked: 15 times
- Been thanked: 22 times
Hej.
Vill prova carbotech belägg på min s2000, men inte lätt att köpa dessa utanför USA.
Drar mig för att beställa från Amerika pga tull och dyra fraktkostnader. Nån som hittat säljare i europa?
Vet att Pean i Sverige säljer, är det enda alternativet?
Tack på förhand!
Vill prova carbotech belägg på min s2000, men inte lätt att köpa dessa utanför USA.
Drar mig för att beställa från Amerika pga tull och dyra fraktkostnader. Nån som hittat säljare i europa?
Vet att Pean i Sverige säljer, är det enda alternativet?
Tack på förhand!
Benny Jönsson, Lund
Honda S2000 AP1 -01
Honda S2000 AP1 -01
- pasen
- Bil: Accord -09
- Namn: Richard Lindström
- Has thanked: 67 times
- Been thanked: 156 times
Jag har enbart handlat via Pean tidigare. Carbotech och Project Mu, med det måste finnas andra aktörer tycker jag...
EDIT: Speeding verkar sälja. EP3 har samma bromsok i fram som S2000 om jag inte minns fel. Någon annan får gärna verifiera...
https://www.speeding.nu/p/bromssystem-2 ... m-xp8.html
EDIT: Speeding verkar sälja. EP3 har samma bromsok i fram som S2000 om jag inte minns fel. Någon annan får gärna verifiera...
https://www.speeding.nu/p/bromssystem-2 ... m-xp8.html
- fonzeka
- Bil: S2000
- Namn: Anders Westlund
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 58 times
Ja EP3, FN2 och S2000 har samma typ av belägg fram.
För de bakre så delar S2000 med EP3 och DC2.
Många webbutiker har ju tull, moms och frakt inkluderat direkt vid beställning och då tillkommer ju inget oförutsett.
Men är väl alltid bra att gynna våra få svenska butiker ändå kanske
För de bakre så delar S2000 med EP3 och DC2.
Många webbutiker har ju tull, moms och frakt inkluderat direkt vid beställning och då tillkommer ju inget oförutsett.
Men är väl alltid bra att gynna våra få svenska butiker ändå kanske
- Bempa Räzer

Tackar för tippsen, kanske blir lättare att hitta belägg till andra modeller.
Har haft problem med några beställningar från utlandet att jag åkt på straffavgift fast jag betalt för tull och moms.
Men det är väl bara och inse att billiga alternativ till s2000 inte existerar
Men tycker att närmare 6000kr för 8 belägg är i dyraste laget
Har haft problem med några beställningar från utlandet att jag åkt på straffavgift fast jag betalt för tull och moms.
Men det är väl bara och inse att billiga alternativ till s2000 inte existerar
Men tycker att närmare 6000kr för 8 belägg är i dyraste laget
Benny Jönsson, Lund
Honda S2000 AP1 -01
Honda S2000 AP1 -01
- pasen
- Bil: Accord -09
- Namn: Richard Lindström
- Has thanked: 67 times
- Been thanked: 156 times
De är tyvärr inte så billiga, men de håller länge och skivorna är billiga. Men innan du lägger de pengarna kanske du ska titta så du inte vill byta OK först, så du slipper byta belägg igen sen. Så tänk igenom detta 
Vad har du idag? Och du tänkte köra lite bana antar jag? Accord/Legend/NSX OK i fram kommer man rätt långt med relativt billigt, minns inte vilka det var som passade nu... Allt hänger ju lite på ambitionsnivån såklart.
EDIT: Dessa typer av belägg överlever flera uppsättningar skivor oftast, ha det i åtanke.
Vad har du idag? Och du tänkte köra lite bana antar jag? Accord/Legend/NSX OK i fram kommer man rätt långt med relativt billigt, minns inte vilka det var som passade nu... Allt hänger ju lite på ambitionsnivån såklart.
EDIT: Dessa typer av belägg överlever flera uppsättningar skivor oftast, ha det i åtanke.
- Bempa Räzer

Tack för visdomsorden Pasen!
Har googlat som en galning vad det gäller bromsar och uppgraderingar.
Baserat på tidigare erfarenheter så kommer jag att behöva rejälare uppdateringar av mina bromsar (läs bbk). Dock tillåter inte min budget detta för tillfället
Försökte ta höjd för detta då jag köpte fälgar, men kom nog inte hela vägen.
Så tanken är att göra en ”budget” lösning tills jag lärt känna bilen. Med budget menar jag bromskylning och vettiga belägg.
Måste erkänna att jag inte har vågat pressa bilen lika hårt som tidigare bilar, mycket beror nog på den stora toe ändringen i bakvagnen vid kompression.
Men förhoppningsvis så kommer jag tillrätta med det under året.
Är i behov av belägg ändå, eftersom mina bakre nästan tog slut vid senaste bankörningen.
Kort sagt så siktar jag (på sikt) efter en lösning som Fonzeka, dvs stora bromsar fram och en balanserad lösning bak med ventilerade skivor. Tror att alla steg däremellan inte räcker för mig.
Men tack för tippsen, de uppskattas!
Har googlat som en galning vad det gäller bromsar och uppgraderingar.
Baserat på tidigare erfarenheter så kommer jag att behöva rejälare uppdateringar av mina bromsar (läs bbk). Dock tillåter inte min budget detta för tillfället
Försökte ta höjd för detta då jag köpte fälgar, men kom nog inte hela vägen.
Så tanken är att göra en ”budget” lösning tills jag lärt känna bilen. Med budget menar jag bromskylning och vettiga belägg.
Måste erkänna att jag inte har vågat pressa bilen lika hårt som tidigare bilar, mycket beror nog på den stora toe ändringen i bakvagnen vid kompression.
Men förhoppningsvis så kommer jag tillrätta med det under året.
Är i behov av belägg ändå, eftersom mina bakre nästan tog slut vid senaste bankörningen.
Kort sagt så siktar jag (på sikt) efter en lösning som Fonzeka, dvs stora bromsar fram och en balanserad lösning bak med ventilerade skivor. Tror att alla steg däremellan inte räcker för mig.
Men tack för tippsen, de uppskattas!
Benny Jönsson, Lund
Honda S2000 AP1 -01
Honda S2000 AP1 -01
- Bempa Räzer

Tackar Fonzeka, om du har några ”prestandabelägg” så kanske jag köper dem av dig, men orginal vill jag helst undvika. Vill gärna ha något som behåller hög friktion vid hög värme och har mycket fiber, alltså inte krackelerar vid höga temperaturer.
Benny Jönsson, Lund
Honda S2000 AP1 -01
Honda S2000 AP1 -01