Hej Hondaklubben.
Jag har flera Honda och det har visat sig vara en kanonbil!
Men,,, på min Jazz 2006:a så hade min ena H4 kontakt till höger strålkastare brunnit upp och vänster var på väg detta troligtvis av åravis med dålig kontakt.
Jag skarvade på nya kontaktstycken på båda sidor och tror att efter det började halvljuset vara svagt, men helljuset är perfekt.
Den blå heljusindikatorn lyser svagt även när endast halvljus är på och lyser normalt o starkt vid helljus.
I en bil med plusstyrt relä hade jag försökt dra en xtra jordkabel i karossen men här får inte min hjärna ihop det.
Tar jag bort ena säkringen så lyser ett normalt, så får börja skära upp höljet och se om det bränt nån kabel någon annanstans.
Har provat paralellkoppla lysena med grövre kablar så de liksom skulle kunna hjälpa varandra utan resultat, felet kan ju sitta i spaken med men den går inte att få lös utan att ta bort ratten o krångla med airbag, det är en sista lösning.
försökt hitta ett bra elschema och betalar gärna för det men är rädd för att gå in på okända sidor.
PS skulle vilja ta bort heljusrelät och koppla in Biltema 42-603 i med lite kraftigare kablar om det går!
Best regards Erold
Minusstyrt o sånt
- Lärfors

- Bil: 89 Civic Shuttle (EE2)
- Namn: Andreas Lärfors
- Has thanked: 450 times
- Been thanked: 306 times
Är inte så bra på el, men jag körde Biltema 42-603 på min 89 Shuttle och det blev kanon. Någon tidigare klåpare hade rivit bort reläerna.
Betalande medlemmar i Hondaklubben får tillgång till workshop manuals, och Jazz finns med där: viewtopic.php?t=8157
Betalande medlem blir du här: http://hondaklubben.com/blimedlem
Kom ihåg att skriva ditt användarnamn (Erold) i forum användarnamn fältet. Då kopplas ditt medlemskap till dit forumkonto automatiskt inom en timme.
Betalande medlemmar i Hondaklubben får tillgång till workshop manuals, och Jazz finns med där: viewtopic.php?t=8157
Betalande medlem blir du här: http://hondaklubben.com/blimedlem
Kom ihåg att skriva ditt användarnamn (Erold) i forum användarnamn fältet. Då kopplas ditt medlemskap till dit forumkonto automatiskt inom en timme.
Andreas Lärfors : IT ansvarig