Avgassystem Ep3

Frågor om motor, drivlina, fälgar, däck etc. ställer du här
Användarvisningsbild
StockholmsJOCKE
Bil: ITR DC2
Namn: Jocke
Been thanked: 3 times

Ska bli kul att se vad du får för siffror Steffo !

Sista vändan som jag bänkade fick jag ut 246hk@230Nm på full BPU. Enda skillnaden mot dig då Steffo är att jag fortfarande har det lilla AEM CAI´et du har ett fetare 3" Injen så om logiken stämmer borde du hamna på 250+ !

Visst kan man diskutera hit och dit och hur mycket som helst om de värden som bänken lämnar, men från min sida och med dom modds och bänkningar som jag gjort har den lämnat realistiska data på vad uggraderingarna haft för inverkan.

Som 246 hästar med full BPU och 267 med kammar, dvs 20+ hästar som är ett värde som man kunde förvänta sig med kammarna och i mina ögon ett realistiskt data.

/Jocke
Användarvisningsbild
hamedius

jag tror d blir svårt även på västeråsbänken men du får gärna motbevisa mej Malkolm :P
Hamed Piltan
CRX i-VTEC -88
Användarvisningsbild
Steffo
HPC Medlem
Bil: Pilot EX-L 2016
Namn: Stefan Blixt
Has thanked: 26 times
Been thanked: 10 times

GTBM skrev:Ska bli kul att se vad du får för siffror Steffo !

Sista vändan som jag bänkade fick jag ut 246hk@230Nm på full BPU. Enda skillnaden mot dig då Steffo är att jag fortfarande har det lilla AEM CAI´et du har ett fetare 3" Injen så om logiken stämmer borde du hamna på 250+ !

Visst kan man diskutera hit och dit och hur mycket som helst om de värden som bänken lämnar, men från min sida och med dom modds och bänkningar som jag gjort har den lämnat realistiska data på vad uggraderingarna haft för inverkan.

Som 246 hästar med full BPU och 267 med kammar, dvs 20+ hästar som är ett värde som man kunde förvänta sig med kammarna och i mina ögon ett realistiskt data.

/Jocke
En annan skillnad är att min motor är mappad i bänk och jag fick ut ca 5 hästar mer på toppen jämfört med Palmers-mappen jag hade i innan.
Stockholm
Honda Pilot EX-L AWD 2016
M Scotte
Namn: Martin Scotte
Has thanked: 4 times
Been thanked: 36 times
Kontakt:

5hk är precis som Fredrik säger inte hela sanningen, mellanregister är nog där man vinner mest. Enklast om Steffo har kvar bänkningarna.
Martin Scotte
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak
1.22.44 SuperStage(MScotte)
1.26.03 SuperStage(Gullabo)
Användarvisningsbild
Steffo
HPC Medlem
Bil: Pilot EX-L 2016
Namn: Stefan Blixt
Has thanked: 26 times
Been thanked: 10 times

Nu jämfördes det ju bara toppeffektsiffror här, men visst fick jag mycket mer krut på mellanregistret. Det var där de största skillnaderna var före/efter mappning.

I min projekttråd finns före/efterkurvor på första sidan om jag inte minns fel...
<a href="index.php?showtopic=48371&st=0" target="_blank">index.ph...=48371&st=0</a>

Edit. Här är en direktlänk till bänkningstråden.

<a href="index.php?showtopic=43427&hl=hotell" target="_blank">index.ph...7&hl=hotell</a>
Senast redigerad av Steffo den 8 februari 2010, 22:30, redigerad totalt 1 gånger.
Stockholm
Honda Pilot EX-L AWD 2016
Skriv svar