Avgassystem

Frågor om motor, drivlina, fälgar, däck etc. ställer du här
oneill

Tjena gott folk. var ett tag sen man va här nu..illa illa....

till frågan nu.... har en del sol 95 esi och behöver nytt system på den...
nån som har tips på ett sportsystem så man kanske kan bygga vidare för mer effekt senare?
från början e det bara från kat och bak som är tanken och jag som student nu mera vill ju ha det så billigt som möjligt... så snälla kom med massa bra tips nu [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... iggrin.gif[/img]

Mike
Mike Oneill.
Lost in Sthlm

<!--coloro:green--><span style="color:green"><!--/coloro-->Nuvarande<!--colorc--></span><!--/colorc-->
Saab 95 -01 saknar min honda

<!--coloro:red--><span style="color:red"><!--/coloro-->Förr<!--colorc--></span><!--/colorc-->
Honda del sol -95
Nissa Sunny 1,5 slx -87
Användarvisningsbild
Dani
Bil: Civic Type-R FK2, CRV 2.2D
Namn: Daniel Gabriel
Has thanked: 7 times
Been thanked: 10 times
Kontakt:

Billigast är om du köper simonsdelar från t.ex Mekonomen och bygger eget, så kan du komplettera med t.ex en Revotec dämpare som kostar ca 700-800:-. 2" är tillräckligt för din bil.
Daniel Gabriel / HPC Väst - Medlem #538
*Speedy Gonzales On The Run*
Honda Civic Type-R GT FK2 2015
Honda CRV 2.2D 2014
oneill

så jävla pilligt att köpa små delar och böka med..... vill ha fördiga delar som e anpassade i så fall men det e ju inte det lättaste... dessutom e jag lite tveksam till simons... har en sån dämp nu och kvaliten...ja just det.... säger inget så har jag inget sagt...

så gärna massa fler tips [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... >/wink.gif[/img]
man vill ju ha valmöjligheter
Mike Oneill.
Lost in Sthlm

<!--coloro:green--><span style="color:green"><!--/coloro-->Nuvarande<!--colorc--></span><!--/colorc-->

<!--coloro:red--><span style="color:red"><!--/coloro-->Förr<!--colorc--></span><!--/colorc-->
Honda del sol -95
Nissa Sunny 1,5 slx -87
Användarvisningsbild
Jonas Åhgren
Namn: Jonas Åhgren
Kontakt:

Hur mycket pengar pratar vi om? Tänk ut det först så är det lättare att komma med förslag sen. Billigt är inte samma sak för olika personer.
/Jonas Åhgren
En stjärna *
del sol VTi turbo (1.1bar).
(föregående nick: Jonas CRX VTi 94)
Ricce
Kontakt:

Om du tycker att det är för jobbigt att sätta ihop ett själv så blir det genast mycket dyrare. Du kan ju kika på cat-back systemen på http://www.speedworks.se/shop
Delsol(sommar) och Accord(vinter) -Åkersberga

Rickard Johansson
oneill

ja eftersom vi snackar kat back så bör väl rimligen runt 5-6000 max men det e klart man kan motera det själv då oxå bara det inte e utav småplock som sagt
Mike Oneill.
Lost in Sthlm

Honda del sol -95
Nissa Sunny 1,5 slx -87
Härder

rekommenderar ju dock att du köper ett som är anpassat efter din bil..
jag köpte simons rör och satte i hop själv..ett jävla krabb och få det att inte skrammla osv.. lycka till !
[b]Adam Härder [/b]

S2000 -01
oneill

<!--QuoteBegin-Härder+23 Mar 2005, 22:10:40--><div class='quotetop'>QUOTE(Härder @ 23 Mar 2005, 22:10:40)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->rekommenderar ju dock att du köper ett som är anpassat efter din bil..
jag köpte simons rör och satte i hop själv..ett jävla krabb och få det att inte skrammla osv.. lycka till !
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=116796"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->

Hehehe men det e ju just precis det jag menar... svetsa ett jävla system åt en polare för nåt år sen och kan ju säga att man gjort roligare och bättre saker...så färdigt vore najs men att hitta det till min bil e ju inte det lättaste...

en fråga till då....kolla lite och tyckte det såg väldigt likt ut på vanliga civicen... kan det stämma nån som känner till båda? vore ju mycket lättare att hitta då
Mike Oneill.
Lost in Sthlm

Honda del sol -95
Nissa Sunny 1,5 slx -87
infra
Kontakt:

det är lite längre på civicen så det blir att kapa o svetsa lite ändå
Daniel Skevarp
Honda Accord -2009
Honda S2000 - 2005
Honda CR-V Black Edition - 2014
Toyota Auris - 2007 (tantens)
oneill

<!--QuoteBegin-infra+23 Mar 2005, 22:23:56--><div class='quotetop'>QUOTE(infra @ 23 Mar 2005, 22:23:56)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->det är lite längre på civicen så det blir att kapa o svetsa lite ändå
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=116812"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->

men fan vad jobbigt då... pallar fan inte svetsa....
inte nån som har ett färdigt liggande att ge till mig då? [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... stling.gif[/img]
Mike Oneill.
Lost in Sthlm

Honda del sol -95
Nissa Sunny 1,5 slx -87
Användarvisningsbild
xzbatt

men vafan man kan ju inte gnälla på att det är jobbigt/svårt att bygga ett avgassystem, isåfall så skulle jag vilja påstå att man tillhör dom slöaste personerna som finns, och om man tycker det är svårt så bör man ju även ha problem med att montera rattmuff i bilen. trodde vi var bilentusiaster på den här klubben,
Kan en bil någonsin bli perfekt?
Kwan

"Livet är inte mer planerat än harens som skuttar över vägen."

Golf III --> brukis. Jag kör <!--coloro:#8B0000--><span style="color:#8B0000"><!--/coloro-->HONDA<!--colorc--></span><!--/colorc--> innerst inne.
kenny
Namn: Kenny

pallar man inte ta i det själv så e det ju bara lämna in det till nåt ställe som skräddarsyr... det behöver inte bli särskilt dyrt.
t.ex uppsala avgasteknik
Kenny Elg

Honda civic EK3 1,5 vtec-e
Nissan Qashqai 1,5 cdi
oneill

grejen är att står man inte och gör annat å svetsar hela dagarna och man vet att det finns system som bara är att bulta fast känns det lite onödigt att svetsta.... framför allt när man inte har nån svets hemma heller [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... #>/sad.gif[/img]

visst kan man lämna in det men fan det e ju roligare skönare och billigare att göra det själv så.....
Mike Oneill.
Lost in Sthlm

Honda del sol -95
Nissa Sunny 1,5 slx -87
Kwan

<!--QuoteBegin-oneill+23 Mar 2005, 22:44:18--><div class='quotetop'>QUOTE(oneill @ 23 Mar 2005, 22:44:18)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->visst kan man lämna in det men fan det e ju roligare skönare och billigare att göra det själv så.....
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=116833"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->

njaa.....man kan lämna in det o få det gjort i rostfritt för mindre än kostnaden för systemen du hade i åtanke (5000-6000 kr)

men visst e det kul o sätta dit ett färdigt system också [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... #>/sun.gif[/img]

Golf III --> brukis. Jag kör <!--coloro:#8B0000--><span style="color:#8B0000"><!--/coloro-->HONDA<!--colorc--></span><!--/colorc--> innerst inne.
oneill

<!--QuoteBegin-Kwan+23 Mar 2005, 22:58:33--><div class='quotetop'>QUOTE(Kwan @ 23 Mar 2005, 22:58:33)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin--><!--QuoteBegin-oneill+23 Mar 2005, 22:44:18--><div class='quotetop'>QUOTE(oneill @ 23 Mar 2005, 22:44:18)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->
visst kan man lämna in det men fan det e ju roligare skönare och billigare att göra det själv så.....
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=116833"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->

njaa.....man kan lämna in det o få det gjort i rostfritt för mindre än kostnaden för systemen du hade i åtanke (5000-6000 kr)

men visst e det kul o sätta dit ett färdigt system också [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... #>/sun.gif[/img]
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=116842"><{POST_SNAPBACK}></a></div>
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->

ok nu börjar det likna nåt.... var kan man göra det då?

jobbigt bara at kombinera rostfritt och annat....rostar ju rätt lätt i skarvarna då tyvärr....
Mike Oneill.
Lost in Sthlm

Honda del sol -95
Nissa Sunny 1,5 slx -87
Kwan

hehe jadu.....här är en liten "Rostfri firma" här i Kristianstad om du har vägarna förbi [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... tongue.gif[/img]

men finns säkerligen ngt liknade uppe i sthlm trakten, (antar att du befinner dig där) ring runt o kolla, dyker förmodligen upp fler svar här också.

Användarvisningsbild
xzbatt

varför bygga rostfritt, vi kör ju ändå bara våra bilar på sommarn, och vi månar om bilens hälsa
oneill

<!--QuoteBegin-xzbatt+23 Mar 2005, 23:08:07--><div class='quotetop'>QUOTE(xzbatt @ 23 Mar 2005, 23:08:07)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->varför bygga rostfritt, vi kör ju ändå bara våra bilar på sommarn, och vi månar om bilens hälsa
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=116855"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->

sant sant men tyvärr så måste jag erkänna att jag har haft min kärra hela vintern [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... >/oops.gif[/img]

som student så får man röra sig med det man har och det extra man får in går ju till sånt man behöver för att leva....
har dock en volvo 460 tills nästa år nu iaf [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... lleyes.gif[/img]
Mike Oneill.
Lost in Sthlm

Honda del sol -95
Nissa Sunny 1,5 slx -87
Användarvisningsbild
xzbatt

om man är en fattig student kanske man inte ska lägga 5-6k på avgassystem, jag byggde mitt själv för 700kr tror jag och då är det från katten och bakåt
oneill

men usch är det verkligen inte nån som har tips på nån fira som göra färdiga lösningar till min bil eller som tillverkar efter modell till bra pris?
Mike Oneill.
Lost in Sthlm

Honda del sol -95
Nissa Sunny 1,5 slx -87
Användarvisningsbild
xzbatt

gör så att du plockar ner avgassystemet och mät lite och kolla hur många rörböjjar samt vilken lutning dom är på och gå till mekonomen eller nåt sånt och köp 2" alternativt 2.25" och sedan köper du någon eller några sjyssta dämpare, sen sätter du ihop avgaset så det ser likadant ut som orginal och punktar ihop det och hänger upp det. sen kanske du måste slipa av punkten på någon böjj och vinkla om lite, har du en svets, bågfil, diverse verktyg och en domkraft skulle jag säga att det tar ca 1-2h max 4. och då har du ett fint system som var relativt billigt
oneill

<!--QuoteBegin-xzbatt+23 Mar 2005, 23:36:49--><div class='quotetop'>QUOTE(xzbatt 4 23 Mar 2005, 23:36:49)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->gör så att du plockar ner avgassystemet och mät lite och kolla hur många rörböjjar samt vilken lutning dom är på och gå till mekonomen eller nåt sånt och köp 2" alternativt 2.25" och sedan köper du någon eller några sjyssta dämpare, sen sätter du ihop avgaset så det ser likadant ut som orginal och punktar ihop det och hänger upp det. sen kanske du måste slipa av punkten på någon böjj och vinkla om lite,  har du en svets, bågfil, diverse verktyg och en domkraft skulle jag säga att det tar ca 1-2h max 4. och då har du ett fint system som var relativt billigt
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=116885"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->

problemet e att jag fan inte har nån svets [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... #>/sad.gif[/img]
och om jag får tag på nån så är det gas svets antagligen och det kanske inte e det bästa......
Mike Oneill.
Lost in Sthlm

Honda del sol -95
Nissa Sunny 1,5 slx -87
Användarvisningsbild
xzbatt

hmm, nej det stämmer ju
oneill

<!--QuoteBegin-xzbatt+24 Mar 2005, 00:05:09--><div class='quotetop'>QUOTE(xzbatt 4 24 Mar 2005, 00:05:09)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->hmm, nej det stämmer ju
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=116906"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->

men hade man haft en mig hemma då hade det ju varit givet vad man skulle gjort så men tyvärr tyvärr
Mike Oneill.
Lost in Sthlm

Honda del sol -95
Nissa Sunny 1,5 slx -87
Användarvisningsbild
xzbatt

kanske finns någon i klubben som kan hjälpa dej mot gentjänst eller betalning.
löfstedt
Kontakt:

vet om det är rätt modell men vad jag fattade så ska det vara det

<a href="http://streetpower.se/catalog/product_i ... ts_id=2349" target="_blank">http://streetpower.se/catalog/product_i ... id=2349</a>
<span style='font-family:Optima'><span style='color:purple'>Kristoffer Löfstedt
Accord Cupé -96
Karlshamn
#1031</span></span>

<span style='color:blue'>www.streetpower.se</span>
Skriv svar