Dekal på framrutan

Frågor om motor, drivlina, fälgar, däck etc. ställer du här
s2000
Bil: FK2 Type-R GT
Namn: Oscar

Funderar på att montera en dekal uppe på framrutan på min Ctr. Hur mycket av rutan får den täcka enligt lag? [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... #>/hmm.gif[/img]

Någon som redan gjort detta på sin Ctr och kanske har en bild på hur det blev?
Användarvisningsbild
freddej
Bil: Ford Focus RS mkII
Namn: Fredrik Jonsson

<!--QuoteBegin-s2000+15 Apr 2005, 16:17:52--><div class='quotetop'>QUOTE(s2000 4 15 Apr 2005, 16:17:52)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Funderar på att montera en dekal uppe på framrutan på min Ctr. Hur mycket av rutan får den täcka enligt lag?  [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... #>/hmm.gif[/img]

Någon som redan gjort detta på sin Ctr och kanske har en bild på hur det blev?
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=127820"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->

Jag har en streamer, dock kommer jag inte ihåg vad som gäller för regler, vet bara att dekalkillen som monterade den sa att det var en laglig dekal.

Den har ju samma färg som bilen så den blir ju ganska diskret.
Fredrik Jonsson - Uppsala
Focus RS mkII -10

Tidigare:
Ctr Fn2 -07, Ats -06, Ctr Ep3 -04
Clabbe
Bil: RD9
Namn: Клабе Бюрстром
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

SBP ska kunna placera ett A4 ark på höjden från ratten.
Där pappret slutar, där ska dekalen sluta...
Annars finns det redan på de flesta rutor, en liten markering i sidan...
Благодаря мутра!
hondapower
Been thanked: 3 times

precis som Clabbe sa så gäller det där måttet med A4 pappret,men tyvär så finns det även en regel som säger att främmre rutan ska ha 76% ljus genom släpp.

värt att tänka på är även d att en "orginal" ruta ibland har en form av toning redan från fabrik.dvs,den är inte 100% glas klar.
så om du sätter upp en rut streamer som håller måttet med A4 pappret så kanske du iaf med rutans orginal toning går över gränsen.

men sen om bes märker nått eller skiter i det eller ger dig en 2:a är nog ganska individuellt beroende på bes mannen.
Användarvisningsbild
Auner
Kontakt:

Bild

Har aldrig haft problem med min, men å andra sidan har jag en ganska stor vindruta.
Simon Aunér

F.d. ägare av en Honda Accord 2.3i SR 1994
Magyar

<!--QuoteBegin-hondapower+15 Apr 2005, 18:36:54--><div class='quotetop'>QUOTE(hondapower 4 15 Apr 2005, 18:36:54)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->precis som Clabbe sa så gäller det där måttet med A4 pappret,men tyvär så finns det även en regel som säger att främmre rutan ska ha 76% ljus genom släpp.

värt att tänka på är även d att en "orginal" ruta ibland har en form av toning redan från fabrik.dvs,den är inte 100% glas klar.
så om du sätter upp en rut streamer som håller måttet med A4 pappret så kanske du iaf med rutans orginal toning går över gränsen.

men sen om bes märker nått eller skiter i det eller ger dig en 2:a är nog ganska individuellt beroende på bes mannen.
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=127901"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
[img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... /blink.gif[/img] [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... blink2.gif[/img]
Det är skillnad på hur mycket du täcker över samt ljusgenomsläppet på den delen som inte är övertäckt!
<a href='index.php?showtopic=40314'><!--fonto:Arial Black--><span style="font-family:Arial Black"><!--/fonto--><!--sizeo:4--><span style="font-size:14pt;line-height:100%"><!--/sizeo--><!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->4-hjuling, bandpasslåda, styrväxel, AC, GSM-larm SÄLJES<!--fontc--></span><!--/fontc--><!--sizec--></span><!--/sizec--><!--colorc--></span><!--/colorc--></a>
Skriv svar