camber kit
-
Okyu

- Namn: Kangwook Yu
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 19 times
kanske fel ställe o fråga på men....(har sökt,men tycker inte jag har fått fram nå vettiga svar)
Ni som har sänkt era bilar
1.Vad för camber kit kör ni med? (om ni nu har camber kit överhuvudtaget)
2.Hur nödvändigt är camber kit om man bara sänker 35-40mm?
3. om man nu skulle köpa,var kan man köpa camber kit i sverige? (om bortser från speedworks o nextgenracing)
mvh okyu
Civic ek4 VTi -98
Ni som har sänkt era bilar
1.Vad för camber kit kör ni med? (om ni nu har camber kit överhuvudtaget)
2.Hur nödvändigt är camber kit om man bara sänker 35-40mm?
3. om man nu skulle köpa,var kan man köpa camber kit i sverige? (om bortser från speedworks o nextgenracing)
mvh okyu
Civic ek4 VTi -98
Civic EK4 -98
When you turn your car on...does it return the favor?
Fyller AC system i bilar, PM för mer info.
Nytt nr 0703885999
Nytt nr 0703885999
2. Inte nödvändigt alls om du inte är extremt mån om väghållning och vill kunna ställa in en massa saker själv.
Har sänkt min bil 30mm och körde på bana utan några problem med den, fick till och med beröm för väghållningen i bilen så något camberkit behövs inte. Och mellan 30mm och 40mm så gör det nog inte så stor skillnad.
Har sänkt min bil 30mm och körde på bana utan några problem med den, fick till och med beröm för väghållningen i bilen så något camberkit behövs inte. Och mellan 30mm och 40mm så gör det nog inte så stor skillnad.
<!--coloro:red--><span style="color:red"><!--/coloro-->Civic HB Esi 93<!--colorc--></span><!--/colorc-->
Baden - CH
Baden - CH
-
tobbepolarn
Inte alls nödvändigt om man sänker så lite det är typ när du sänker mer än 60 beroende på bilmodell
Tobias Johansson
-
Okyu

<!--QuoteBegin-dave84+26 May 2005, 21:52:01--><div class='quotetop'>QUOTE(dave84 4 26 May 2005, 21:52:01)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->2. Inte nödvändigt alls om du inte är extremt mån om väghållning och vill kunna ställa in en massa saker själv.
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=145638"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Tack för alla svar! [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... /smile.gif[/img]
Visst är jag mån om väghållningen,men tänkte mest på däckslitage/belastning på upphängning ,hur påverkas dom sakerna?
mvh okyu
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=145638"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Tack för alla svar! [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... /smile.gif[/img]
Visst är jag mån om väghållningen,men tänkte mest på däckslitage/belastning på upphängning ,hur påverkas dom sakerna?
mvh okyu
Civic EK4 -98
Nytt nr 0703885999
Nytt nr 0703885999
-
Fresa
- Namn: Fredrik Arvidsson
- Kontakt:
Jag har Skunk2 fram och D2 bak. Har ingen större erfarenhet av dem än, men de är enkla att installera och justera iaf
[b]Fredrik Arvidsson, Linköping[/b]
Honda Civic Sedan '92 (ESi)
Civic 92-95-prylar till salu: <a href="http://www.hondaklubben.com/forum/index.php?showtopic=18841&hl=" target="_blank">Här</a>
Honda Civic Sedan '92 (ESi)
Civic 92-95-prylar till salu: <a href="http://www.hondaklubben.com/forum/index.php?showtopic=18841&hl=" target="_blank">Här</a>
Har sänkt min bil 40mm och den slet däck på insidan.
Efter att jag byte till camber kit och nya däck och man kollade på de gamla däcken så var de som satt fram helt sönder körda, hade slitit gummi på insidan så de vara bara att kasta. Bak däremot hade de slitits cirka 0,5mm på värsta stället...
Däcken hade gått knappt 1 säsong, och då är det sommar däck jag menar.
Har nu Skunk2 camber kit fram, bak behövdes det inget för det gick att ställa ändå.
Efter att jag byte till camber kit och nya däck och man kollade på de gamla däcken så var de som satt fram helt sönder körda, hade slitit gummi på insidan så de vara bara att kasta. Bak däremot hade de slitits cirka 0,5mm på värsta stället...
Däcken hade gått knappt 1 säsong, och då är det sommar däck jag menar.
Har nu Skunk2 camber kit fram, bak behövdes det inget för det gick att ställa ändå.
David Persson
-
Okyu

[img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... #>/hmm.gif[/img] så...det verkar som om det blir camber kit ändå ,om jag vill slippa nöta däck.
Var handlar jag camber kit i sverige? ( om man bortser från speedworks eller nextgenracing)
Någon här i klubben som kan fixa bra pris? tillverka egna?
alla förslag välkomna.
mvh okyu
Var handlar jag camber kit i sverige? ( om man bortser från speedworks eller nextgenracing)
Någon här i klubben som kan fixa bra pris? tillverka egna?
alla förslag välkomna.
mvh okyu
Civic EK4 -98
Nytt nr 0703885999
Nytt nr 0703885999