Forsande kylvätska..

Frågor om motor, drivlina, fälgar, däck etc. ställer du här
Spidde

Hej! Jag har ett skapligt flöde av kylvätska från min civic... Det verkar komma från expansionskärlet, som blir överfullt, och pressar ut vätska kring locket.
Jag testade tidigare idag att fylla på vätska, torka rent överallt, och kollade efter läckage men det kommer inte något när jag står stilla med bilen, varken på tomgång eller om jag varvar. Men när jag kör så kommer det massvis! När jag har kört en sväng och stänger av så bubblar det ganska så ordentligt kring slangen i expansionskärlet, som om det var luft med... Det är lite missfärgning i behållaren och luktar oljeaktigt, så mina spekulationer rör sig kring topppackning/spricka. [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... #>/hmm.gif[/img] Det kommer ingen vit rök i avgaserna och oljan verkar helt ok så långt jag kan se dock. Är jag helt fel ute? Snälla säg att det finns ett skitfel att prova först!! Bilen är en civic lsi 16v -92. som har gått 18k.
Björn Ros/Kristinehamn
Civic Lsi-92 Sedan (Sadako)
Användarvisningsbild
Dani
Bil: Civic Type-R FK2, CRV 2.2D
Namn: Daniel Gabriel
Has thanked: 7 times
Been thanked: 10 times
Kontakt:

Har du olja i kylvätskan och/eller vatten i oljan så är det nog tyvärr en toppackning som gått.
Daniel Gabriel / HPC Väst - Medlem #538
*Speedy Gonzales On The Run*
Honda Civic Type-R GT FK2 2015
Honda CRV 2.2D 2014
Skriv svar