fråga ang toning av bilrutor.

Frågor om motor, drivlina, fälgar, däck etc. ställer du här
mark

Min sambo som har hundar köpte en V70 kombi idag. Nu vill hon att jag ska tona rutorna bak så vovarna inte grillas i solen.
Någon här som har erfarenhet av olika märken? el bara ge mig tips.. skriv.
Tack på förhand.
Mark Ståhlgren #626
Åseda/Växjö
svartm crx vt -91
_fredde_

Gå in på tpc-klubben. En på jobbet som har en v70 snackade om någon film som är som tejp. Man sätter dit den på rutan och kan sedan riva ner den på 2 sekunder. Man kan tydligen använda den 5ggr på det sättet sa han.
<span style='font-family:Impact'><span style='color:orange'><span style='font-size:14pt;line-height:100%'>Fredric Rohdin
Honda CRX -89</span></span></span>
basdanne

Biltemas duger.
Det är oftast inte kvalitén på filmen som spelar roll.... det är kvalitén på den som sätter upp den [img]http://new.hondaklubben.com/forum/style ... iggrin.gif[/img]
Då snackar vi om det blir snyggt eller inte. UV-skudd och sånt jox vet jag inget om.
Senast redigerad av basdanne den 24 augusti 2004, 11:04, redigerad totalt 1 gånger.
//Daniel Sundqvist
Nu: Accord Executive & Type-S i samma bil... typ -04:a
Volvo V70II 2,4D -08:a
Tidigare:
Accord Coupé -94:a
Toyota Carina E -92:a
Nissan Prairie -87:a
SebbeSula
Kontakt:

jag har för mig att Biltemas solfilm inte är så bra när det gäller UV-skydd och liknande. Men lita inte på det, det är nåt jag har för mig bara.

Den är dock jävligt styv, så den kan vara lite tråkig att montera.
Jag skulle nog hellre lägga ut några kronor extra på att beställa "riktig" solfilm, särskilt som det är en relativt ny bil.

Du kan ju alltid höra med http://www.solfilm.se
[b]Stolt medlem av Fantomenklubben[/b]

<span style='color:green'>Sebastian Niemi-Carlsson
Civic Lsi -94 (KÖPA?)</span>
<span style='color:red'>#1153</span>

<a href='http://www.skrivihop.nu' target='_blank'>skrivihop.nu</a>
mark

Tack för tipsen!
Köpte billig plast på den lokala Preem macken.. testar i helgen. Är det svårt att få bort filmen om man blir missnöjd el ångrar sig?

"FREDDE" Sökte som en galning på tpc's forum men utan resultat.
Mark Ståhlgren #626
Åseda/Växjö
svartm crx vt -91
BMTech
Kontakt:

annars finns det något som heter solarplexus "sök på google och du finner"
Det rök färjade plexi skivor man sätter på insidan.
Snyggt utifrån och enkelt att montera av.
<span style='color:red'>Björn "BMTech" Magnusson</span>
<span style='color:blue'>Robbans Däck 0457 41140
BMTech 0708 46 86 24</span>
-----------------------------------------------------------------------
<span style='font-family:optima'><span style='color:red'>Civic vti sedan -92 "Red Rocket Edition" SÅLD</span></span>
<span style='font-family:optima'><span style='color:red'>Ford Fiesta ST -07 "Media Edition"</span></span>
<span style='font-family:optima'><span style='color:red'>Baotian bt9 -06 "Urpluggad Edition"</span></span>
<span style='font-family:optima'><span style='color:gray'>Saab 9000i 2,0ltt -93 "Extra edition"</span></span>
<span style='font-family:optima'><span style='color:yellow'>Toyota starlet -79 RWD "Drifter edition"</span></span>
-----------------------------------------------------------------------
Jonas

Direkt när man satt dit solfilmen ser man hur det blir och då är den lätt att ta bort, i alla fall om man kör med såpa och vatten eller nåt sånt mellan glas och film?
Jonas Andersson
Civic ESI -92
Skriv svar