Har en civic 1.6 16v -88..Åkte till köpcentrum och handla..kom tillbaka och skulle åka till stan bilen gick bra körde normalt men efter ca:5min så började bilen gå hackigt och orkelöst..den låter så som att den går på 3 cyl..åkte hem och öppna huven det ryker om katten och luktar..bytte temp givare som sitter under fördelaren (den större utav dom)..ingen skillnad..motor lampan lyser inte heller när bilen gör så..Tog bort ett tändstift och det var rätt blöt..Fel???? [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... #>/hmm.gif[/img]
Får bilen för mycket soppa? vad är det som gör det då?
vad kan annars felet vara?
[img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... #>/hmm.gif[/img] [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... #>/hmm.gif[/img] [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... #>/hmm.gif[/img]
Mch: Joni
civic 1.6 16v -88 Rycker,ryker om katten mm...
- Dani
- Bil: Civic Type-R FK2, CRV 2.2D
- Namn: Daniel Gabriel
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 10 times
- Kontakt:
Har du olja i kylarvattnet?
Är oljan grumlig och brun?
Om nåt av ovanstående stämmer in så har din toppackning gått, det tror jag den har gjort i vilket fall som helst kan man säga för stiften ska aldrig vara blöta.
Kunde du se vad det var som hade blött ner stiftet? Vatten, olja, bensin???
Om nåt av ovanstående stämmer in så har din toppackning gått, det tror jag den har gjort i vilket fall som helst kan man säga för stiften ska aldrig vara blöta.
Daniel Gabriel / HPC Väst - Medlem #538
*Speedy Gonzales On The Run*
Honda Civic Type-R GT FK2 2015
Honda CRV 2.2D 2014
Honda CRV 2.2D 2014
<!--QuoteBegin-Dani+2 Aug 2005, 21:07:50--><div class='quotetop'>QUOTE(Dani @ 2 Aug 2005, 21:07:50)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Har du olja i kylarvattnet?
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=170975"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
nepp oljan ser fin ut bilen har inte gått varm och jag bytte topp packning förra veckan med ny planad topp..det finns vatten ikylaren på samma nivån som den har alltid varit
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=170975"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
nepp oljan ser fin ut bilen har inte gått varm och jag bytte topp packning förra veckan med ny planad topp..det finns vatten ikylaren på samma nivån som den har alltid varit
Joni Similä
Drive it Like You Stole It
//Joni_OnE
//Joni_OnE
- Dani
- Bil: Civic Type-R FK2, CRV 2.2D
- Namn: Daniel Gabriel
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 10 times
- Kontakt:
Är du säker på att du gjort allt rätt? Att tändstiftet är blött är ju ett bevis på att nåt inte står rätt till. Var det blött av vatten eller något annat?
Daniel Gabriel / HPC Väst - Medlem #538
Honda CRV 2.2D 2014
Honda CRV 2.2D 2014
<!--QuoteBegin-Dani+3 Aug 2005, 09:24:35--><div class='quotetop'>QUOTE(Dani @ 3 Aug 2005, 09:24:35)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Är du säker på att du gjort allt rätt? Att tändstiftet är blött är ju ett bevis på att nåt inte står rätt till. Var det blött av vatten eller något annat?
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=171191"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
det är bensin tror jag...bilen går tungt och när jag gasar fullt så kommer det svart rök...
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=171191"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
det är bensin tror jag...bilen går tungt och när jag gasar fullt så kommer det svart rök...
Joni Similä
//Joni_OnE
//Joni_OnE
bilen har ju fungerat bra nu i nästa 2 veckor efter topp packning byte..sen händer bara plötsligt så där under körning..?????
Varför luktar det brännt om katten och det kommer rök från den om man kollar bakom insuget ner mot torped väggen + att innuti bilen väggen mellan passargerar och förrar sidan nere vid fötteran blir varm som faan
presic höger om gaspedalen..
?????????
Kan katten vara igen täppt???
Varför luktar det brännt om katten och det kommer rök från den om man kollar bakom insuget ner mot torped väggen + att innuti bilen väggen mellan passargerar och förrar sidan nere vid fötteran blir varm som faan
presic höger om gaspedalen..
?????????
Kan katten vara igen täppt???
Joni Similä
//Joni_OnE
//Joni_OnE
Hittat och fixat!!!! felet var 4:ans cyl tändstift var trasig..bytte bara den så funkat bilen prima..konstigt npg så bytte jag tändstift sammtidigt som topp packnnigen byttes...men bilen går nu iaf...märket på tändstifet var BERU ska åka o köpa NGK hoppas dom är bättre..
Joni Similä
//Joni_OnE
//Joni_OnE