koppling b16a2
-
Okyu

- Namn: Kangwook Yu
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 25 times
kommer att behöva byta koppling inom väldigt snar framtid.
vill satsa på nåt kraftigare,inget jätte som pallar typ 600hp utan bara "lite bättre" än orginal.
vad rekommenderas?
funderade på ITR koppling men har hört lite oroväckande saker om att lamellen kan spricka vid "mycket motorbroms. + hårda upp växlingar"
(iofs så kan väl allt paja om man är oförsiktig..men men...)
någon annan som har haft liknande problem med ITR kopplingen?
bilen kommer att användas som "året runt dailydriver och på några banträffar.
mvh okyu
vill satsa på nåt kraftigare,inget jätte som pallar typ 600hp utan bara "lite bättre" än orginal.
vad rekommenderas?
funderade på ITR koppling men har hört lite oroväckande saker om att lamellen kan spricka vid "mycket motorbroms. + hårda upp växlingar"
(iofs så kan väl allt paja om man är oförsiktig..men men...)
någon annan som har haft liknande problem med ITR kopplingen?
bilen kommer att användas som "året runt dailydriver och på några banträffar.
mvh okyu
Civic EK4 -98
When you turn your car on...does it return the favor?
Fyller AC system i bilar, PM för mer info.
Nytt nr 0703885999
Nytt nr 0703885999
-
Mattias
- Bil: Optima
- Namn: M Silverglantz
- Kontakt:
Jag har köpt en ITR koppling till min med samma användningsområde.
Jag tror att den kommer funka finfint då jag inte våldar med jättemkt motorbroms.
Jag tror att den kommer funka finfint då jag inte våldar med jättemkt motorbroms.
Civic Type R -04, Civic S -83, Civic -99, Accord Type R -00, 3xCivic VTi -92, Del Sol -92, Prelude -90, Integra Type R -98, 2xCRX VT -90/91, CRX -88
-
M Scotte
- Namn: Martin Scotte
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 36 times
- Kontakt:
Problemet med kopplingen uppkommer endast vid stenhård strippkörning eller samma typ av körning på bana. Annars är det en kanonuppgradering från Vti-org.
Martin Scotte
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak
1.22.44 SuperStage(MScotte)
1.26.03 SuperStage(Gullabo)
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak
-
Okyu

lite visare ,tack för svaren [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... humbup.gif[/img]
Civic EK4 -98
Nytt nr 0703885999
Nytt nr 0703885999
<!--QuoteBegin-M Scotte+6 Oct 2005, 18:01:33--><div class='quotetop'>QUOTE(M Scotte @ 6 Oct 2005, 18:01:33)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Problemet med kopplingen uppkommer endast vid stenhård strippkörning eller samma typ av körning på bana. Annars är det en kanonuppgradering från Vti-org.
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=197354"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
bara inlägga att jag har kört ner två st itr lameller. på 500 mil de spricker sönder materialet som håller fjädrarna.
okej kanske kör lite vildare än andra men man vill ändå att de ska hålla.
ska testa Exedy nu hoppas de kan göra kopplingar.
så jag rekomenderar inte itr lameller.
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=197354"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
bara inlägga att jag har kört ner två st itr lameller. på 500 mil de spricker sönder materialet som håller fjädrarna.
okej kanske kör lite vildare än andra men man vill ändå att de ska hålla.
ska testa Exedy nu hoppas de kan göra kopplingar.
så jag rekomenderar inte itr lameller.
Senast redigerad av Rasmus L den 6 oktober 2005, 19:22, redigerad totalt 1 gånger.
/[b]Rasmus Lindquist[/b]
Civic EK4 VTI
CBR 1000 RR
Civic EG HB-K20A2 (såld)
Civic EK -97 (såld)
Crx -88 B18C (RIP) =(
Civic EK4 VTI
CBR 1000 RR
Civic EG HB-K20A2 (såld)
Civic EK -97 (såld)
Crx -88 B18C (RIP) =(
-
M Scotte
- Kontakt:
Har du styrhylsorna monterad emellan låda och motor? annars är det lätt att kopplingen tar stryk.
Martin Scotte
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
<!--QuoteBegin-M Scotte+6 Oct 2005, 18:26:54--><div class='quotetop'>QUOTE(M Scotte @ 6 Oct 2005, 18:26:54)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Har du styrhylsorna monterad emellan låda och motor? annars är det lätt att kopplingen tar stryk.
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=197363"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
japp de har jag 4el 5 st tro jag de är.
undrar om de tar mer stryk då de nu är vajerkonverterat. men de bör ju inte göra det. [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... blink2.gif[/img]
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=197363"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
japp de har jag 4el 5 st tro jag de är.
undrar om de tar mer stryk då de nu är vajerkonverterat. men de bör ju inte göra det. [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... blink2.gif[/img]
/[b]Rasmus Lindquist[/b]
Civic EK4 VTI
CBR 1000 RR
Civic EG HB-K20A2 (såld)
Civic EK -97 (såld)
Crx -88 B18C (RIP) =(
Civic EK4 VTI
CBR 1000 RR
Civic EG HB-K20A2 (såld)
Civic EK -97 (såld)
Crx -88 B18C (RIP) =(
-
green_civic
- Bil: Integra K24-R
- Namn: Stefan Abelson
- Been thanked: 1 time
ITR-kopplingen är helt ok enligt mig iaf!!men visst är du en flitig banåkare å kör mycket hårt tycker jag du ska satsa en extra slant på en fin eftermarknads!!
Stefan Abelsson
DCK24-R
DCK24-R
-
Okyu

hårt kör man väl,men är novis gällande bankörning.
lutar nog åt ITR koppling ändå.
men om det e nån som har fler erfarenheter,va inte blyga.
mvh okyu
mvh okyu
Civic EK4 -98
Nytt nr 0703885999
Nytt nr 0703885999
<!--QuoteBegin-Okyu+6 Oct 2005, 18:53:15--><div class='quotetop'>QUOTE(Okyu @ 6 Oct 2005, 18:53:15)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->hårt kör man väl,men är novis gällande bankörning.
mvh okyu
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=197373"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
den funkar säkert bra. blir ju lite billigare å går snabbare att få tag på.
testa den. dså får man se vasd den tål . =)
mvh okyu
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=197373"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
den funkar säkert bra. blir ju lite billigare å går snabbare att få tag på.
testa den. dså får man se vasd den tål . =)
/[b]Rasmus Lindquist[/b]
Civic EK4 VTI
CBR 1000 RR
Civic EG HB-K20A2 (såld)
Civic EK -97 (såld)
Crx -88 B18C (RIP) =(
Civic EK4 VTI
CBR 1000 RR
Civic EG HB-K20A2 (såld)
Civic EK -97 (såld)
Crx -88 B18C (RIP) =(
-
M Scotte
- Kontakt:
hur kan det komma sig att du behöver byta koppling redan? Bilen kan inte ha rullat mer än 10 000?
Martin Scotte
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
-
Okyu

"den funkar säkert bra. blir ju lite billigare å går snabbare att få tag på.
testa den. dså får man se vasd den tål . =)"
yepp, blir nog ITR kopplingen. hemma på några dagar enligt rosenholtz, billigt oxå. (ca2300sek om jag minns rätt)
du får väl ge mig en predikan sen,när jag kört
sönder typ "vad var det jag sa!! [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... >/wink.gif[/img]
tack för tipsen tidigare.
mvh okyu
yepp, blir nog ITR kopplingen. hemma på några dagar enligt rosenholtz, billigt oxå. (ca2300sek om jag minns rätt)
sönder typ "vad var det jag sa!! [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... >/wink.gif[/img]
mvh okyu
Civic EK4 -98
Nytt nr 0703885999
Nytt nr 0703885999
-
Okyu

<!--QuoteBegin-M Scotte+6 Oct 2005, 19:27:23--><div class='quotetop'>QUOTE(M Scotte @ 6 Oct 2005, 19:27:23)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->hur kan det komma sig att du behöver byta koppling redan? Bilen kan inte ha rullat mer än 10 000?
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=197384"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
slog över till 14000 i förrgår +
byter låda för att lagrena är dåliga,passar på att byta kopplingen samtidigt
(skrammlar o slirar på höga varv )
mvh okyu
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=197384"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
slog över till 14000 i förrgår +
byter låda för att lagrena är dåliga,passar på att byta kopplingen samtidigt
(skrammlar o slirar på höga varv )
mvh okyu
Senast redigerad av Okyu den 6 oktober 2005, 20:39, redigerad totalt 1 gånger.
Civic EK4 -98
Nytt nr 0703885999
Nytt nr 0703885999
Snälla köp inte en itr-koppling!!!! Köp en annan har sett Rasmuz L koppling och den har sprukit! inte blivit utsliten eller något! Så kul är det ju inte att byta koppling. Har även sett hans nya Exedy koppling och den är betydligt bättre konstruerad.
<!--QuoteBegin-Okyu+6 Oct 2005, 19:33:53--><div class='quotetop'>QUOTE(Okyu @ 6 Oct 2005, 19:33:53)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->"den funkar säkert bra. blir ju lite billigare å går snabbare att få tag på.
mvh okyu
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=197388"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
<!--QuoteBegin-Okyu+6 Oct 2005, 19:33:53--><div class='quotetop'>QUOTE(Okyu @ 6 Oct 2005, 19:33:53)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->"den funkar säkert bra. blir ju lite billigare å går snabbare att få tag på.
mvh okyu
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=197388"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Jeremia Gadd
-
Okyu

väntar på en bild av Rasmuz,
f*n..så j*vla dålig kan väl inte ITR kopplingen vara.
ITR´n är väl gjord för att köras hårt. [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... #>/hmm.gif[/img]
hehe..pajar det får man väl byta.
mvh okyu
ITR´n är väl gjord för att köras hårt. [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... #>/hmm.gif[/img]
mvh okyu
Civic EK4 -98
Nytt nr 0703885999
Nytt nr 0703885999
- Asse
- Bil: Civic VTI EK4
- Namn: Erik Lindgren
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 6 times
Jag köper nog Exedy eller Helix när det blir dax för byte.
Får se om jag orkar riva i vinter och kan se hur en sprillans ny ITR koppling ser ut efter en sommar med gata/bana/konbana.
Får se om jag orkar riva i vinter och kan se hur en sprillans ny ITR koppling ser ut efter en sommar med gata/bana/konbana.
"Isn't it nice when things just work?"
Honda Civic VTI -00
Honda CR-V -13
Honda Civic VTI -00
Honda CR-V -13
-
M Scotte
- Kontakt:
Den är inte så dålig, bara om man stressar sönder den genom att slira eller kraftiga nedväxlingar
Martin Scotte
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
-
Andreas Lundgren
- Bil: Honda TSX
- Namn: Andreas Lundgren
<!--QuoteBegin-welen+7 Oct 2005, 18:28:35--><div class='quotetop'>QUOTE(welen @ 7 Oct 2005, 18:28:35)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->jag har bara bra erfarenhet av clutchmasters.. Ska du köra stripp hade jag rekomenderat en steg 3 som har mycket slitstark lamell.. för bana kanske det räcker med en steg 2. De säljs kompletta med tryckplatta utrampningslager centrerings verktyg och lagret som sitter i svänghjulet.. (glömt vad det heter)
Jag har taget hem flera satser från usa PM:a för pris
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=197753"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Tror det heter stödlager det sistnämda [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... /smile.gif[/img]
Jag har taget hem flera satser från usa PM:a för pris
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=197753"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Tror det heter stödlager det sistnämda [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... /smile.gif[/img]
Andreas Adde Lundgren
HPC-member #943
Kör:
Honda TSX Executive 2.4i iVTEC Aut -07
Tidigare:
Honda Accord VTEC 2.0i ES -2000
Honda Civic EP3 Type-R -2005
Honda Civic EK3 1.5 vtec-e -1998
Honda CRX VT -1991
Honda Civic ED7 1.6i -1989
Peugeot 205 GTi -1989
HPC-member #943
Kör:
Honda TSX Executive 2.4i iVTEC Aut -07
Tidigare:
Honda Accord VTEC 2.0i ES -2000
Honda Civic EP3 Type-R -2005
Honda Civic EK3 1.5 vtec-e -1998
Honda CRX VT -1991
Honda Civic ED7 1.6i -1989
Peugeot 205 GTi -1989
<!--QuoteBegin-jeremia+7 Oct 2005, 07:27:43--><div class='quotetop'>QUOTE(jeremia @ 7 Oct 2005, 07:27:43)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Snälla köp inte en itr-koppling!!!! Köp en annan har sett Rasmuz L koppling och den har sprukit! inte blivit utsliten eller något! Så kul är det ju inte att byta koppling. Har även sett hans nya Exedy koppling och den är betydligt bättre konstruerad.
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=197533"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
att Rasmus koppling rasar måste bero på kör stil man rasar inte 2 kopplingar inom 1000 mil om man kör normalt. jag vet många som åker stripp, streetrace och bana som har kört en bra bit över 10 000 mil med orginal kopplingen så att skriva att man inte ska köpa en orginal koppling för att den är dåligt konstruerad är att vara ute på väldigt djupt vatten
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=197533"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
att Rasmus koppling rasar måste bero på kör stil man rasar inte 2 kopplingar inom 1000 mil om man kör normalt. jag vet många som åker stripp, streetrace och bana som har kört en bra bit över 10 000 mil med orginal kopplingen så att skriva att man inte ska köpa en orginal koppling för att den är dåligt konstruerad är att vara ute på väldigt djupt vatten
Kristian, Hondalös.
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=198008"><{POST_SNAPBACK}></a></div>
[/quote]
Jag vet att jag kör lite väl hårt ibland men de är endå inte en nissan micka koppling man ska pendla till jobbet med. det ska ju tåla lite extra. första raset förstog jag nästan men sedan det andra var jag medveten att den inte tål hårda motorbroms å aldeles toksnabba växlingar så jag tog det lite lugnare då. men den håll nite ens en månad.
Jeremia säger inte att den är dåligt konstruerar utan att min nya Ecedy ser betydligt bättre ut i helhet plus att godset där min gamla lamell sprcker är betydligt mer tilltaget.
Jag hoppas iaf att den ska hålla lite längre.
kan vara möjligt att ja lyckats fått två dåliga uppsättnigar av lameller. eller nått som inte står helt rätt till. men man får se sedan hur länge den nya håller.
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=198008"><{POST_SNAPBACK}></a></div>
[/quote]
Jag vet att jag kör lite väl hårt ibland men de är endå inte en nissan micka koppling man ska pendla till jobbet med. det ska ju tåla lite extra. första raset förstog jag nästan men sedan det andra var jag medveten att den inte tål hårda motorbroms å aldeles toksnabba växlingar så jag tog det lite lugnare då. men den håll nite ens en månad.
Jeremia säger inte att den är dåligt konstruerar utan att min nya Ecedy ser betydligt bättre ut i helhet plus att godset där min gamla lamell sprcker är betydligt mer tilltaget.
Jag hoppas iaf att den ska hålla lite längre.
kan vara möjligt att ja lyckats fått två dåliga uppsättnigar av lameller. eller nått som inte står helt rätt till. men man får se sedan hur länge den nya håller.
/[b]Rasmus Lindquist[/b]
Civic EK4 VTI
CBR 1000 RR
Civic EG HB-K20A2 (såld)
Civic EK -97 (såld)
Crx -88 B18C (RIP) =(
Civic EK4 VTI
CBR 1000 RR
Civic EG HB-K20A2 (såld)
Civic EK -97 (såld)
Crx -88 B18C (RIP) =(
-
Okyu

Update:
plockade ner gamla kopplingen igår, (orginal B16a2 koppling ,14Kmil)
inte undra på att den skramla o hade sig.
högra sidan av bilden är det som är trasigt,som man ser på bilden så fattas en del av metallen som ska hålla fast fjädern(jämför vänster).
"mitten plattan" har spruckit o fjädern ligger o skramlar.
mvh okyu
högra sidan av bilden är det som är trasigt,som man ser på bilden så fattas en del av metallen som ska hålla fast fjädern(jämför vänster).
mvh okyu
Civic EK4 -98
Nytt nr 0703885999
Nytt nr 0703885999
<!--QuoteBegin-Okyu+12 Oct 2005, 21:23:58--><div class='quotetop'>QUOTE(Okyu @ 12 Oct 2005, 21:23:58)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Update:
mvh okyu
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=199986"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Har kikat på Rasmus L's lameller. Båda lider av det som hänt på bilden.
mvh okyu
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=199986"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Har kikat på Rasmus L's lameller. Båda lider av det som hänt på bilden.
070 58 60 137
Kalmar
CRV RD8 - 03
Civic EC8/EE9 Bastard -91
CRF 250R -14
Kalmar
CRV RD8 - 03
Civic EC8/EE9 Bastard -91
CRF 250R -14
<!--QuoteBegin-Okyu+12 Oct 2005, 20:23:58--><div class='quotetop'>QUOTE(Okyu @ 12 Oct 2005, 20:23:58)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Update:
mvh okyu
hända exakt samma sak med min vti... 13 000 mil
mvh okyu
Marcus Melanoz
<!--QuoteBegin-Melanoz+12 Oct 2005, 22:44:27--><div class='quotetop'>QUOTE(Melanoz @ 12 Oct 2005, 22:44:27)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin--><!--QuoteBegin-Okyu+12 Oct 2005, 20:23:58--><div class='quotetop'>QUOTE(Okyu @ 12 Oct 2005, 20:23:58)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Update:
mvh okyu
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=200056"><{POST_SNAPBACK}></a></div>
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Trist å behöva säga det men det luktar konstuktions fel. [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... #>/hmm.gif[/img] [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... rybaby.gif[/img]
snälla döda mig inte.....
kommer köra vidare på Honda ändå. [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... iggrin.gif[/img] de bara å byta till bättre koppling å tuta å köra
mvh okyu
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=200056"><{POST_SNAPBACK}></a></div>
Trist å behöva säga det men det luktar konstuktions fel. [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... #>/hmm.gif[/img] [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... rybaby.gif[/img]
kommer köra vidare på Honda ändå. [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... iggrin.gif[/img] de bara å byta till bättre koppling å tuta å köra
/[b]Rasmus Lindquist[/b]
Civic EK4 VTI
CBR 1000 RR
Civic EG HB-K20A2 (såld)
Civic EK -97 (såld)
Crx -88 B18C (RIP) =(
Civic EK4 VTI
CBR 1000 RR
Civic EG HB-K20A2 (såld)
Civic EK -97 (såld)
Crx -88 B18C (RIP) =(
Va honda kan väl inte göra något som går sönder [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... stling.gif[/img] det måste ha varit ni som glömt att fylla på glykol eller köra med orginalblinkers eller något annat livsviktigt!!!! Hade ni verkligen rätt remskiva vid veven [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... >/whip.gif[/img]
<!--QuoteBegin-Rasmus L+14 Oct 2005, 00:29:59--><div class='quotetop'>QUOTE(Rasmus L @ 14 Oct 2005, 00:29:59)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin--><!--QuoteBegin-Melanoz+12 Oct 2005, 22:44:27--><div class='quotetop'>QUOTE(Melanoz @ 12 Oct 2005, 22:44:27)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin--><!--QuoteBegin-Okyu+12 Oct 2005, 20:23:58--><div class='quotetop'>QUOTE(Okyu @ 12 Oct 2005, 20:23:58)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Update:
mvh okyu
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=200673"><{POST_SNAPBACK}></a></div>
<!--QuoteBegin-Rasmus L+14 Oct 2005, 00:29:59--><div class='quotetop'>QUOTE(Rasmus L @ 14 Oct 2005, 00:29:59)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin--><!--QuoteBegin-Melanoz+12 Oct 2005, 22:44:27--><div class='quotetop'>QUOTE(Melanoz @ 12 Oct 2005, 22:44:27)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin--><!--QuoteBegin-Okyu+12 Oct 2005, 20:23:58--><div class='quotetop'>QUOTE(Okyu @ 12 Oct 2005, 20:23:58)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Update:
mvh okyu
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=200673"><{POST_SNAPBACK}></a></div>
Jeremia Gadd
Jag säljer kanska många kopplingar till civic/crx om dagarna...
Fast d e klar, oftast är kunden då 18 år å har slitna framdäck å fullt med drifting-klistermärken över hela bilen osv osv...
undrar varför deras kopplingar går sönder så ofta. [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... #>/hmm.gif[/img]
Vet detta som ett faktum då jag själv e uppväxt i den regin. [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... /oopsx.gif[/img]
Fast det gäller förstås inte alla seriösa bilvårdare här på forumet! [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... onsole.gif[/img]
Måste varit föregående ägare som varit vårdslös [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... /wohow.gif[/img]
Fast d e klar, oftast är kunden då 18 år å har slitna framdäck å fullt med drifting-klistermärken över hela bilen osv osv...
undrar varför deras kopplingar går sönder så ofta. [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... #>/hmm.gif[/img]
Vet detta som ett faktum då jag själv e uppväxt i den regin. [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... /oopsx.gif[/img]
Fast det gäller förstås inte alla seriösa bilvårdare här på forumet! [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... onsole.gif[/img]
Måste varit föregående ägare som varit vårdslös [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... /wohow.gif[/img]
[b]<span style='font-family:Arial'><span style='color:red'><span style='font-size:8pt;line-height:100%'>PJÄXAN I PANNRUMMET!</span></span></span>[/b]
<span style='color:blue'><span style='font-size:8pt;line-height:100%'><span style='font-family:Times'>Bygger banbil på Cvt -90
Magnus Persson </span></span></span>
<span style='color:blue'><span style='font-size:8pt;line-height:100%'><span style='font-family:Times'>Bygger banbil på Cvt -90
Magnus Persson </span></span></span>
Hm hur många som helst har haft problem med att kopplingen spricker!! Varför är det sådan tabu att säga att något är kasst på en honda!!! Kopplingen är helt enkelt kass [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... nnoyed.gif[/img] !!! Har själv honda tänker köpa minst en till, tycker att det är helt underbara bilar att köra men precis som alla andra bilar så har honda vissa svaga länkar!! Tycker själv att kopplingen är en av dem, rosten i skärmkanterna, synkringarna och en del små saker är lite klent tilltagna men det är helt underbara bilar att köra och har kört Rasmuz crx med itr motorn och det är fan i ta mig det roligaste man kan köra med 4-hjul...... ursäkta franskan.......
Senast redigerad av jeremia den 18 oktober 2005, 14:04, redigerad totalt 1 gånger.
Jeremia Gadd
<!--QuoteBegin-Okyu+7 Oct 2005, 11:06:08--><div class='quotetop'>QUOTE(Okyu @ 7 Oct 2005, 11:06:08)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->väntar på en bild av Rasmuz,
mvh okyu
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=197582"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Vad blev det för koppling sen, ITR?
Mvh
mvh okyu
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=197582"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Vad blev det för koppling sen, ITR?
Mvh
<span style='color:black'>[b]Manfred Kronbrink [/b]
[b]Honda Civic VTi -00, såld![/b]</span>
[b]Honda Civic VTi -00, såld![/b]</span>