CAI till CTR

Frågor om motor, drivlina, fälgar, däck etc. ställer du här
Mika_CTR

Hej! undrar om nån har nåt CAI till salu eller nåt bra ställe man kan beställa ifrån?
Vilket fabrikat är det bästa? Är inte så haj på filter direkt.
Har bilen inställd över vintern och tänkte fixa det.

Tack på förhand /Micke
<!--fonto:Comic Sans MS--><span style="font-family:Comic Sans MS"><!--/fonto--><!--sizeo:2--><span style="font-size:10pt;line-height:100%"><!--/sizeo-->Civic Type-R -05<!--sizec--></span><!--/sizec--><!--fontc--></span><!--/fontc-->, <!--sizeo:1--><span style="font-size:8pt;line-height:100%"><!--/sizeo--><!--coloro:#708090--><span style="color:#708090"><!--/coloro-->Cosmic Grey Pearl<!--colorc--></span><!--/colorc--><!--sizec--></span><!--/sizec-->
<!--sizeo:3--><span style="font-size:12pt;line-height:100%"><!--/sizeo--><!--fonto:Franklin Gothic Medium--><span style="font-family:Franklin Gothic Medium"><!--/fonto--><!--coloro:#0000FF--><span style="color:#0000FF"><!--/coloro-->Mikael Andersson<!--colorc--></span><!--/colorc--><!--fontc--></span><!--/fontc--><!--sizec--></span><!--/sizec-->, <!--fonto:Century Gothic--><span style="font-family:Century Gothic"><!--/fonto-->I en annan del av <!--fontc--></span><!--/fontc--><!--fonto:Arial Narrow--><span style="font-family:Arial Narrow"><!--/fonto-->Köping<!--fontc--></span><!--/fontc-->
Bergan

Bobkit har tydligen hemma på hyllan.
AEM CAI för 2650:- man är medlem i klubben här tydligen. Mycket bra pris!

<a href="http://www.bobkit.se" target="_blank">Bobkits hemsida</a>

Edit: Priset 1695:- som var skrivet innan var tydligen fel.
Senast redigerad av Bergan den 18 november 2005, 14:17, redigerad totalt 1 gånger.
Mathias Berg
# 1545
[b]Civic Type <!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->R<!--colorc--></span><!--/colorc--> Orginal EP3[/b]

<!--coloro:#0000FF--><span style="color:#0000FF"><!--/coloro-->"Klart man vill ligga med Scotte, han e ju för fan ordförande!"
- Regge / HPC Festen Malmö 2006<!--colorc--></span><!--/colorc-->
ziggy

2650:- Ska det vara.
Bergan: Lonte (bobkit) skrev fel och ändrade sen i den tråden du tänker på!

Edit: Priset.
Senast redigerad av ziggy den 18 november 2005, 14:13, redigerad totalt 1 gånger.
<!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->070-64 64 377<!--colorc--></span><!--/colorc-->

<!--coloro:#000080--><span style="color:#000080"><!--/coloro-->"F*n va charmig jag är!"
"Har du skydd? -Nej, men jag har kontroll!"

-Sagt under Midsommar i Dalarna 2007 <!--colorc--></span><!--/colorc-->
infra
Kontakt:

Det är ju ändå ett bra pris för AEM CAI
Daniel Skevarp
Honda Accord -2009
Honda S2000 - 2005
Honda CR-V Black Edition - 2014
Toyota Auris - 2007 (tantens)
YASH
Kontakt:

Jag har även AEM CAI 2590SEK, AEM V2 3490sek.
Mvh Y
Only M Matters
bjornligan

<!--QuoteBegin-YASH+19 Nov 2005, 11:40:16--><div class='quotetop'>QUOTE(YASH 4 19 Nov 2005, 11:40:16)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Jag har även AEM CAI 2590SEK, AEM V2 3490sek.
Mvh Y
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=212890"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->

bara undrar, hur kommer det sig att V2:an är dyrare än ett CAI?
<!--sizeo:1--><span style="font-size:8pt;line-height:100%"><!--/sizeo-->Kris-.tianpet,ter_sson<!--sizec--></span><!--/sizec-->

CTR -05 Såld
YASH
Kontakt:

<!--QuoteBegin-bjornligan+19 Nov 2005, 13:14:57--><div class='quotetop'>QUOTE(bjornligan 4 19 Nov 2005, 13:14:57)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->bara undrar, hur kommer det sig att V2:an är dyrare än ett CAI?
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=212917"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->

Jag vet faktiskt inte, AEM säljer de dyrare, antagligen dyrare i tillverkning.
Only M Matters
rallarn
Bil: Accord Type S
Namn: Rickard Beckius

finns många beggade CAI också, har en själv som jag vill bli av med [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... >/wink.gif[/img]
Kör: Accord Type S -08
Tidigare: Civic Type R -04
[url=www.simbi.nu]Simbi Djurens Varuhus[/url]
wriid
Namn: Johnny Åkerlind

<!--QuoteBegin-rallarn+19 Nov 2005, 17:18:45--><div class='quotetop'>QUOTE(rallarn 4 19 Nov 2005, 17:18:45)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->finns många beggade CAI också, har en själv som jag vill bli av med [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... >/wink.gif[/img]
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=212972"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->

Hehe, har du också tröttnat på ditt cai?
jag är trött på det bukiga ljudet som låter så himla mkt. Kul i början men nu lyssnar jag endast till sången från mitt cat back -system sitället... Mycket trevligare.

Så nu ska jag försöka få tag i ett beggat ice box kit

sorry för att jag lånade tråden lite [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... >/oops.gif[/img]
[b]Medlem #1535[/b]
Kunta

jag körde med cai innan men har nu bytt till icebox tycker bilen går bättre svarar snabbare på gas. tycker däremot ljudet va grymt med cai kan ju bara tänka mig hur det blir med en riktigt kolfiberbox som ger så där gött resonans ljud [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... iggrin.gif[/img]
Jonas Larsson
Civic Type R
wriid

Jo en kolfiberbox skulle inte sitta helt fel. Men det kostar en del.

Skulle vara fint med ett gruppe M annars... om det nu skulle funka på våra vänster ctr vill säga.

Men jag har endast hört bättre saker om iceboc än cai faktiskt.
[b]Medlem #1535[/b]
rallarn

iceboxen sägs ge bättre vrid längre ner i registret, sen har jag lessnat mer på att vara rädd för att motorn ska suga upp vatten, var nära på i sommras när det tokregnade :/

ljudet är det inge fel på alls, avgaset dämpar bort det hur som helst [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... /smile.gif[/img]

beställt en icebox av dalhems för 3,5k så den kommer nog snart!
jarnkamin

<!--QuoteBegin-wriid+21 Nov 2005, 22:15:28--><div class='quotetop'>QUOTE(wriid 4 21 Nov 2005, 22:15:28)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Jo en kolfiberbox skulle inte sitta helt fel. Men det kostar en del.

Skulle vara fint med ett gruppe M annars... om det nu skulle funka på våra vänster ctr vill säga.

<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=213703"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->

Vad är det som gör att Gruppe M boxen inte funkar på våra vänsterstyrda?
Antar att nått sitter i vägen, men vad?
Fredrik Wedin
[b]Civic Type <span style='color:red'>R</span> -03[/b]
Suzuki <span style='color:yellow'>RM250</span> -06
Användarvisningsbild
Steffo
HPC Medlem
Bil: Pilot EX-L 2016
Namn: Stefan Blixt
Has thanked: 26 times
Been thanked: 10 times

<!--QuoteBegin-wriid+21 Nov 2005, 21:15:28--><div class='quotetop'>QUOTE(wriid 4 21 Nov 2005, 21:15:28)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Jo en kolfiberbox skulle inte sitta helt fel. Men det kostar en del.

<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=213703"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->

Jag hade för mig att jag hört något negativt om Icebox jämfört med CAI så jag sökte lite på det engelska forumet.

Visserligen är detta testat med CAI-röret utan filter, men ändå 8 hästar mer med CAI jämfört med Icebox trots att mappen var optimerad för Islådan...

<a href="http://www.civictype-r.co.uk/phpbb2/vie ... t=comptech" target="_blank">http://www.civictype-r.co.uk/phpbb2/vie ... omptech</a>
Senast redigerad av Steffo den 22 november 2005, 11:12, redigerad totalt 1 gånger.
Stockholm
Honda Pilot EX-L AWD 2016
Lonte

<!--QuoteBegin-jarnkamin+22 Nov 2005, 08:37:53--><div class='quotetop'>QUOTE(jarnkamin 4 22 Nov 2005, 08:37:53)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin--><!--QuoteBegin-wriid+21 Nov 2005, 22:15:28--><div class='quotetop'>QUOTE(wriid 4 21 Nov 2005, 22:15:28)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Jo en kolfiberbox skulle inte sitta helt fel. Men det kostar en del.

<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=213797"><{POST_SNAPBACK}></a></div>
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->

vindruter tàrkarna sitter i vägen. Men problem e till för att lösas.
Liong Tu
Sthlm divisionen
#797#
<!--sizeo:5--><span style="font-size:18pt;line-height:100%"><!--/sizeo--><a href="http://www.boostlogic.se" target="_blank">Team Boostlogic</a><!--sizec--></span><!--/sizec-->

Fixar Produkter från: AEM, DC Sport, Hondata, Buddyclub, TODA Racing, ChargeSpeed, Tein, Defi, Mugen, HKS, Spoon, Greddy, Cusco, Seibon, Blitz, WingWest, Rays Weels, Motul
[img]http://www.hondaklubben.com/forum/style_emoticons/default/worthy.gif[/img] Niklas Lilja Motorsport; SOD

Det är inte hastigheten som dödar, det är det plötsliga stoppet.
Lonte

<!--QuoteBegin-rallarn+21 Nov 2005, 23:25:24--><div class='quotetop'>QUOTE(rallarn 4 21 Nov 2005, 23:25:24)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->iceboxen sägs ge bättre vrid längre ner i registret, sen har jag lessnat mer på att vara rädd för att motorn ska suga upp vatten, var nära på i sommras när det tokregnade :/

ljudet är det inge fel på alls, avgaset dämpar bort det hur som helst [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... /smile.gif[/img]

beställt en icebox av dalhems för 3,5k så den kommer nog snart!
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=213750"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->

Rallan- synd att du inte ringde oss pá först sá kunde du har fátt ett mkt bättre pris av oss.
Tala gärna om sen vad du tyckte om ice box.
Liong Tu
Sthlm divisionen
#797#
<!--sizeo:5--><span style="font-size:18pt;line-height:100%"><!--/sizeo--><a href="http://www.boostlogic.se" target="_blank">Team Boostlogic</a><!--sizec--></span><!--/sizec-->

Fixar Produkter från: AEM, DC Sport, Hondata, Buddyclub, TODA Racing, ChargeSpeed, Tein, Defi, Mugen, HKS, Spoon, Greddy, Cusco, Seibon, Blitz, WingWest, Rays Weels, Motul
[img]http://www.hondaklubben.com/forum/style_emoticons/default/worthy.gif[/img] Niklas Lilja Motorsport; SOD

Det är inte hastigheten som dödar, det är det plötsliga stoppet.
jarnkamin

<!--QuoteBegin-Lonte+22 Nov 2005, 13:02:44--><div class='quotetop'>QUOTE(Lonte 4 22 Nov 2005, 13:02:44)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin--><!--QuoteBegin-jarnkamin+22 Nov 2005, 08:37:53--><div class='quotetop'>QUOTE(jarnkamin 4 22 Nov 2005, 08:37:53)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin--><!--QuoteBegin-wriid+21 Nov 2005, 22:15:28--><div class='quotetop'>QUOTE(wriid 4 21 Nov 2005, 22:15:28)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Jo en kolfiberbox skulle inte sitta helt fel. Men det kostar en del.

<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=213797"><{POST_SNAPBACK}></a></div>

<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=213836"><{POST_SNAPBACK}></a></div>

På så vis, det borde ju gå att lösa på nått sätt.
Jag skulle nog satsat på en icebox om jag skulle kört sugis, men nu har jag andra planer så då får man fixa och trixa lite själv istället...
Fredrik Wedin
[b]Civic Type <span style='color:red'>R</span> -03[/b]
Suzuki <span style='color:yellow'>RM250</span> -06
wriid

<!--QuoteBegin-Steffo+22 Nov 2005, 11:11:39--><div class='quotetop'>QUOTE(Steffo 4 22 Nov 2005, 11:11:39)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin--><!--QuoteBegin-wriid+21 Nov 2005, 21:15:28--><div class='quotetop'>QUOTE(wriid 4 21 Nov 2005, 21:15:28)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Jo en kolfiberbox skulle inte sitta helt fel. Men det kostar en del.

Jag hade för mig att jag hört något negativt om Icebox jämfört med CAI så jag sökte lite på det engelska forumet.

Visserligen är detta testat med CAI-röret utan filter, men ändå 8 hästar mer med CAI jämfört med Icebox trots att mappen var optimerad för Islådan...

<a href="http://www.civictype-r.co.uk/phpbb2/vie ... t=comptech" target="_blank">http://www.civictype-r.co.uk/phpbb2/vie ... omptech</a>

<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=213830"><{POST_SNAPBACK}></a></div>

Som sagt, att testa ett iceboc mot cai i bromsbänk ger väl kanske en fingervisning om hur mkt effekt det ökar... Men kör test på rullande landsväg så får du säkert andra siffror. om inte så känner man nog själv en viss skillnad när man kör själv.

Angående islådan så har jag endast hört positiva saker. Faktiskt så om man läser lite på engelska forumet så är det nog minst lika många som föredrar icebox framför cai och tvärtom.

för att ge ett exempel.

Jag har testat cai och det ger ju en viss effekt, om inte annat ett gött ljud, som jag nu har tröttnat på och därför vill jag ha en icebox. Och sen för att, som nämndes ovan, få lite snabbare gasrespons.

annars skulle jag kört gruppe M [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... iggrin.gif[/img]
[b]Medlem #1535[/b]
SAUD
Bil: CTR-2016
Namn: Saud Omerovic

Att köra på icebox eller på CAI är egentligen smaksak.Vill man ha lite bättre gasrespons på låga varv som Kunta nämnde,eller slippa ylande på höga varv som någon annan nämnde då är det icebox att föredra.
Men själv jag är super nöjd med AEM CAI(nu i 3år) och jag får aldrig nog av ylandet på höga varv,och själv har jag läst på olika forum i usa att CAI ger betydligt mer hästar?Man kan ju prova båda saker om man har råd och avgöra med vad man trivs bäst?
Att vara rädd att man ska få vatten i motor känns det lite överdrivet känns det så?
Men vill man vara på det säkra sidan(det vill man naturligtvis) då kan man göra som jag gjorde täppa till alla hål underifrån med isolerings självhäftande tejp som vi använder inom bygget.Då finns det ingen som helst risk att vatten skulle skvätta på sjäva filtret.
Saud Omerovic

dehär testet som länkas till på uk forumet är på en dyno...

det man har på en dyno är en fläkt framför bilen som kyler, eller hur?

har man då ett cai och framförallt utan filter så klart att det blir bättre gains än om man har en icebox under bilen där luften står stilla på en dyno?

självklart blir det nog varmare där under också.

men när man är ute och kör så tror jag inte att CAI är bättre än icebox faktist.

Dessutom tror jag man får in mindre skit om man kör med iceboxen.

men jag väntar ivrigt på iceboxen, ska bli intressant att se skillnaden, förmodligen positivt.
ska montera på JDM kränghämmaren bak också, inte orkat det ännu [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... tongue.gif[/img]
No 666
Namn: Arrr

<!--QuoteBegin-Lonte+22 Nov 2005, 12:02:44--><div class='quotetop'>QUOTE(Lonte 4 22 Nov 2005, 12:02:44)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin--><!--QuoteBegin-jarnkamin+22 Nov 2005, 08:37:53--><div class='quotetop'>QUOTE(jarnkamin 4 22 Nov 2005, 08:37:53)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin--><!--QuoteBegin-wriid+21 Nov 2005, 22:15:28--><div class='quotetop'>QUOTE(wriid 4 21 Nov 2005, 22:15:28)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Jo en kolfiberbox skulle inte sitta helt fel. Men det kostar en del.

<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=213836"><{POST_SNAPBACK}></a></div>

Ni får inte glömma att bromsvätskebehållaren sitter ivägen med, på våra vänsterrattade bussar om man vill ha ett GruppeM. Hade precis samma problem med min Mugen luftbox. Har också haft Aem cai, K&N short ram, och några andra. Mugen luftboxen med mugen grillen ger bra med mos och utomordentlig respons...
jossi

Hej dom firmorna jag har varit hos som har rullar dom använder inga data fläktar
stora fläktar som flyttar en hel del luft så du får nog luft så det räcker även till din icebox , dom brukar väl även stå en bit framför bilen
Juha Ilomäki
CTR -04 #1045
Power by
Infra Performance
Användarvisningsbild
fonzeka
Bil: S2000
Namn: Anders Westlund
Has thanked: 7 times
Been thanked: 58 times

När vi ändå är inne på alternativa luftfilterlösningar.
Pipercross är tydligen på gång med en ny box som verkar bli nåt i hästväg.

Bild
<!--coloro:gray--><span style="color:gray"><!--/coloro--><span style='font-size:8pt;line-height:100%'>En aning likt ITG's lösning..<!--colorc--></span><!--/colorc--></span>

Värmeisolerad aluminiumbox med kalluftsrör och insugsrör i kolfiber.
Luftfilter av engångstyp som tydligen ska ha nån sorts mätare som känner av när det blir för mycket motstånd i filtret och det är dags att bytas.
Ska visst ge 14hk.

Dyker upp framåt Januari.
JF.

<!--QuoteBegin-fonzeka+23 Nov 2005, 00:52:59--><div class='quotetop'>QUOTE(fonzeka 4 23 Nov 2005, 00:52:59)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->När vi ändå är inne på alternativa luftfilterlösningar.
Pipercross är tydligen på gång med en ny box som verkar bli nåt i hästväg.

Bild
<!--coloro:gray--><span style="color:gray"><!--/coloro--><span style='font-size:8pt;line-height:100%'>En aning likt ITG's lösning..<!--colorc--></span><!--/colorc--></span>

Värmeisolerad aluminiumbox med kalluftsrör och insugsrör i kolfiber.
Luftfilter av engångstyp som tydligen ska ha nån sorts mätare som känner av när det blir för mycket motstånd i filtret och det är dags att bytas.
Ska visst ge 14hk.

Dyker upp framåt Januari.
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=214078"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->

kommer finnas till S2000?
Användarvisningsbild
Steffo
HPC Medlem

Problemet med bromsvätskebehållarens position finns dock tyvärr även med Pipercross version, som jag annars gillar skarpt.
Stockholm
Användarvisningsbild
fonzeka
Bil: S2000
Namn: Anders Westlund
Has thanked: 7 times
Been thanked: 58 times

Ja just det bromsvätskebehållaren tänkte jag inte på, kan nog bli lite tajt där.
Bild

Kommer inte till S2000 vad jag vet, men finns det inte massor med andra bra alternativ till den?
wriid

Tycker pipercross version ser lite ball ut.. Ser ju trevligt ut i motorrummet.

Sen är det väl samma luftintag som på cai väl?

Men det där lilla filtret som sitter till vänster om "lådan" vad är det?
Brukar det inte gå två slangar in i röret som på cai:en
[b]Medlem #1535[/b]
Användarvisningsbild
Steffo
HPC Medlem

Det lilla filtret är till vevhusventilationen. Istället för att trycka in överflödig olja i insuget så samlar man det i filtret. Det är en smaksak hur man gör. Genom att köra in överflödig olja i insuget så får man ett helt servicefritt system.

Men som sagt detta box funkar ändå inte om man inte flyttar bromsvätskebehållaren tyvärr. Samma som GruppeM. Jag tycker att det är märkligt att de lägger så mycket pengar på att utveckla något som bara kan säljas i England och möjligen Japan (om jappsen vill importera grejor från Europa). Varför inte ta hänsyn till de vänsterstyrda bilarna och sälja i hela resten av Europa?
Stockholm
<JL>

<!--QuoteBegin-Steffo+24 Nov 2005, 10:26:46--><div class='quotetop'>QUOTE(Steffo 4 24 Nov 2005, 10:26:46)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Jag tycker att det är märkligt att de lägger så mycket pengar på att utveckla något som bara kan säljas i England och möjligen Japan (om jappsen vill importera grejor från Europa). Varför inte ta hänsyn till de vänsterstyrda bilarna och sälja i hela resten av Europa?
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=214353"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->

Eftersom det tillverkades 22768st högerstyrda (18033 UK, 4735 JP) samt 12422st vänsterstyrda CTR så är det väl ganska logiskt att de satsar på den marknaden i första hand.

Verkar vara en bra lösning annars precis som Gruppe M, vi har ju Mugen
boxen till våra bilar vilken liknar denna och som funkar kanonbra [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... humbup.gif[/img]
Användarvisningsbild
Steffo
HPC Medlem

<!--QuoteBegin-<JL>+24 Nov 2005, 13:56:12--><div class='quotetop'>QUOTE(<JL> 4 24 Nov 2005, 13:56:12)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin--><!--QuoteBegin-Steffo+24 Nov 2005, 10:26:46--><div class='quotetop'>QUOTE(Steffo 4 24 Nov 2005, 10:26:46)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Jag tycker att det är märkligt att de lägger så mycket pengar på att utveckla något som bara kan säljas i England och möjligen Japan (om jappsen vill importera grejor från Europa). Varför inte ta hänsyn till de vänsterstyrda bilarna och sälja i hela resten av Europa?
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=214353"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->

Eftersom det tillverkades 22768st högerstyrda (18033 UK, 4735 JP) samt 12422st vänsterstyrda CTR så är det väl ganska logiskt att de satsar på den marknaden i första hand.

Verkar vara en bra lösning annars precis som Gruppe M, vi har ju Mugen
boxen till våra bilar vilken liknar denna och som funkar kanonbra [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... humbup.gif[/img]
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=214408"><{POST_SNAPBACK}></a></div>

OK, men de missar fortfarande 1/3 av marknaden genom detta. Genom att göra en mindre modifiering så kan de plötsligt nå hela marknaden.

Jag har pratat med en kille på pipercross om detta och han verkade lite förvånad att det kan bli problem med bromsoljebehållaren. Eftersom de fortfarande bara har gjort en prototyp så finns det chans att göra ändringar än. Jag har mailat bilder på vänsterstyrda CTRs motorrum som han kan ha som referens.
Stockholm
Skriv svar