FAQ om Turbo-bygge
-
- Inlägg: 316
- Blev medlem: 7 september 2006, 19:33
...
Senast redigerad av civicrille den 6 juli 2009, 20:47, redigerad totalt 1 gånger.
Rikard Bergenström
Här en liten filmcrx_jim skrev:nu har jag en fråga om en setup.. jag har en d16a9/z5 tilla tt börja med..
har en 14t turbo= volvo v40 t4..
sedan ett smt6 styr system..
hadde tänk mig att ladda runt 0,8 i ladd..
vad rekomenderas bör jag då byta kolvar och stakar??+ vad säger ni?? något mer spec jag behöve rtänka på??
jag frågar ej för att jag ej orkar läsda utan har läst på fler 100tals forum nu om turbo konventering mm,..
och vilken exekt tror ni jag kommer få ut av detta ladd mm?? skriv gärna lite tips mm:D man vill ju ej ras motorn... och jag vill ha en någorlunda driftsäker motor... mvh jim
<object width="425" height="350"><param name="movie" value=""></param><param name="wmode" value="transparent"></param><embed src="" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="350"></embed></object>
i US kallas motorn för ZC men är samma motor
kan tilläggas att bilen var mappad av en guru mycke duktig
alltså.
din oem mapsensor klarar 11psi, det bör hålla me org motor
å duktig mappare.
sänk tändningen under boost, behåll org kammarna viktigt.
skaffa större spridare typ 450cc, rör inte soppatrycket låt de vara
orginal. Sätt varvstoppet till 7200rpm.
Mvh
Senast redigerad av oscii den 21 maj 2008, 09:23, redigerad totalt 1 gånger.
<!--sizeo:2--><span style="font-size:10pt;line-height:100%"><!--/sizeo--><a href="http://crxcommunity.com/" target="_blank">http://crxcommunity.com/</a><!--sizec--></span><!--/sizec-->
Vad finns det för utländska forum man kan läsa mer om turbokonvertering på D16zc1?
Hitta nått där det var en massa d16a6 motorer, vad skiljer?
Vad ska ja ha för turbo på min d16zc1 motor, tänkt ladda 0.7bar ev. liter mer?
Blir dubbla packningar, nått rostfritt grenrör, IC osv...
Är även lite brydd på hur man går till väga om man vill chippa boxen för att åka med turbo?
En kompis här hemma sa man skulle ta tändningen från en nyare zc2 motor? Vad sitter dom i för bilar?
Hjälp!:D
Mvh//Sebbe
Hitta nått där det var en massa d16a6 motorer, vad skiljer?
Vad ska ja ha för turbo på min d16zc1 motor, tänkt ladda 0.7bar ev. liter mer?
Blir dubbla packningar, nått rostfritt grenrör, IC osv...
Är även lite brydd på hur man går till väga om man vill chippa boxen för att åka med turbo?
En kompis här hemma sa man skulle ta tändningen från en nyare zc2 motor? Vad sitter dom i för bilar?
Hjälp!:D
Mvh//Sebbe
-
- Inlägg: 5303
- Blev medlem: 28 juli 2004, 15:49
- Bil: TEN second car!
- Namn: Malkolm Roth
- Ort: Västerås
- Has thanked: 31 times
- Been thanked: 23 times
Har aldrig hört talas om zc2 motor..
Enklast är nog att föröka byta ecu till en d16z5 ifrån 90-91 då den är mappbar.
angående topplockspackningar så tycker jag absolut inte att du ska ha dubbla orginal, de är ju gjorde i typ wellpapp. bygg hellre om så att du kan köra med en (eller två) d16z6 packninar, de är tillverkade i stål.
Enklast är nog att föröka byta ecu till en d16z5 ifrån 90-91 då den är mappbar.
angående topplockspackningar så tycker jag absolut inte att du ska ha dubbla orginal, de är ju gjorde i typ wellpapp. bygg hellre om så att du kan köra med en (eller två) d16z6 packninar, de är tillverkade i stål.
Han sa den hette så....
Men ska vara från en nyare motor då tändingen var elektrisk... vet inte alls vad han tänker på för motor, kan inte dessa japanare...
Vad ska byggas om för att köras med dubbla stålpackningar från en sån motor då?
Kan man mappa dom boxarna själv?
Men ska vara från en nyare motor då tändingen var elektrisk... vet inte alls vad han tänker på för motor, kan inte dessa japanare...
Vad ska byggas om för att köras med dubbla stålpackningar från en sån motor då?
Kan man mappa dom boxarna själv?
-
- Inlägg: 5303
- Blev medlem: 28 juli 2004, 15:49
- Bil: TEN second car!
- Namn: Malkolm Roth
- Ort: Västerås
- Has thanked: 31 times
- Been thanked: 23 times
Ja, du kan mappa de boxarna själv, behöver en chipbrännare samt ett dataprogram type Crome eller liknande.
Alltså D16zc1 och d16z5 är i princip samma motorer, är ytp bara färgen på ventilkåpan och lite runtomkring delar som är skillnaden.
Du behöver en fördelare ifrån en 89-91 crx oxå, eventuellt kan det vara något mer oxå. Jag har inte full koll då jag inte gjort det själv.
du får borra upp 2hål i packningen, samt slipa lite på block/topp just där nitarna som håller ihop packningen sitter.
Alltså D16zc1 och d16z5 är i princip samma motorer, är ytp bara färgen på ventilkåpan och lite runtomkring delar som är skillnaden.
Du behöver en fördelare ifrån en 89-91 crx oxå, eventuellt kan det vara något mer oxå. Jag har inte full koll då jag inte gjort det själv.
du får borra upp 2hål i packningen, samt slipa lite på block/topp just där nitarna som håller ihop packningen sitter.
Se där ja... Vet ev. en som kan chippa isåfall...
D16z6 som man läser att alla kör turbo på, vad skiljer den mot min motor? om man ska köra med turbo..
z5 är de nyare CRX, den ja ska ta tändsystemet ifrån?
Vad är de för hål som ska borras..? bulthål?vattenkanal?
D16z6 som man läser att alla kör turbo på, vad skiljer den mot min motor? om man ska köra med turbo..
z5 är de nyare CRX, den ja ska ta tändsystemet ifrån?
Vad är de för hål som ska borras..? bulthål?vattenkanal?
-
- Inlägg: 5303
- Blev medlem: 28 juli 2004, 15:49
- Bil: TEN second car!
- Namn: Malkolm Roth
- Ort: Västerås
- Has thanked: 31 times
- Been thanked: 23 times
D16z6 är motorn i en ESi, den är helt annorlunda, den har VTEC och bara en kamaxel SOHC.
Japp, 2bulthål för topplockbultarna passar inte perfekt.
Japp. z5 är crx 89-91.
Japp, 2bulthål för topplockbultarna passar inte perfekt.
Japp. z5 är crx 89-91.
Nu har jag inte läst igenom hela tråden, så risken för att min fråga finns i tråden kanske är stor..
Pratade med en kille som hade monterat ett kompressor kit från comptech, i en s2000 -05, dom gjorde enligt honom ingentling med motorn mer än montera kitet dom hade köpt från USA, min fråga är
Går det köra en kompressor matad s2000 som vilken s2000 som helst?, håller koppling,växellåda osv osv?
Vill man ha en s2000 med kompressor, är det driftsäkert?, kan man fortfarande använda bilen dagligen, till jobbet,affären osv?, eller ska man åka runt och vara nervös att nåt går sönder?
Pratade med en kille som hade monterat ett kompressor kit från comptech, i en s2000 -05, dom gjorde enligt honom ingentling med motorn mer än montera kitet dom hade köpt från USA, min fråga är
Går det köra en kompressor matad s2000 som vilken s2000 som helst?, håller koppling,växellåda osv osv?
Vill man ha en s2000 med kompressor, är det driftsäkert?, kan man fortfarande använda bilen dagligen, till jobbet,affären osv?, eller ska man åka runt och vara nervös att nåt går sönder?
Kör -Accord Type-R -99
Körde:
-Civic Type-R -05
-Integra Type- DC5 -02
-Civic VTi -98
-Civic Type-R -05
-Accord Type-R-99
-Civic VTi hb -92
-Civic Lsi hb -95
- #916
--I once had an Audi S3...sold it after a DC5 Integra Type R ate me for breakfast--
Körde:
-Civic Type-R -05
-Integra Type- DC5 -02
-Civic VTi -98
-Civic Type-R -05
-Accord Type-R-99
-Civic VTi hb -92
-Civic Lsi hb -95
- #916
--I once had an Audi S3...sold it after a DC5 Integra Type R ate me for breakfast--
- Micke 16v
- Inlägg: 991
- Blev medlem: 25 juli 2004, 00:43
- Bil: Honda Civic
- Namn: Mikael Haraldsson
- Ort: Enköping
Som nybliven turboägare har jag nu lite frågor....
1. har nyligen bytt till s9b låda, får för mig att fullt laddtryck kommer senare nu typ vid 5500rpm (innan var det vid 4500)
Turbon börjar dock ladda vid samma varv ca 3500. Har detta med utväxling skillnad att göra?
2. bilen känns lite ryckig/orkeslös strax innan laddet börjar...mellan 3000-3500
3. tändstifts jungeln då: satt ngk ITR 7or med minskat gap (0.6) då ja köpte bilen, har bytt alla tänddelar nu och testat både ngk 8or med standard 0.75 gap och även ngk 7or med standard 0.85 gap. Dom båda sistnämda stiften fungerade lika fint. Men på nå vis känns det som att ITR 7or med 0.6 gjorde bilen markant piggare och motorn gick renare/snällast men ja gillar inte tanken med "knackade stift"
Vad säger ni turbo vana om ovan funderingar?
1. har nyligen bytt till s9b låda, får för mig att fullt laddtryck kommer senare nu typ vid 5500rpm (innan var det vid 4500)
Turbon börjar dock ladda vid samma varv ca 3500. Har detta med utväxling skillnad att göra?
2. bilen känns lite ryckig/orkeslös strax innan laddet börjar...mellan 3000-3500
3. tändstifts jungeln då: satt ngk ITR 7or med minskat gap (0.6) då ja köpte bilen, har bytt alla tänddelar nu och testat både ngk 8or med standard 0.75 gap och även ngk 7or med standard 0.85 gap. Dom båda sistnämda stiften fungerade lika fint. Men på nå vis känns det som att ITR 7or med 0.6 gjorde bilen markant piggare och motorn gick renare/snällast men ja gillar inte tanken med "knackade stift"
Vad säger ni turbo vana om ovan funderingar?
0736316013
- Micke 16v
- Inlägg: 991
- Blev medlem: 25 juli 2004, 00:43
- Bil: Honda Civic
- Namn: Mikael Haraldsson
- Ort: Enköping
Tilläggas bör väl att det satt no name gatdäck monterat i fram. Bilen spann hejdlöst på mååånga växlar..for som en vante kors o tvärs över vägen. Bilen var brutal!!!
Nu med s9b och 205 r-puckar så får jag fan inte loss hjulen vid rödljus acc. Möjligen lite gnissel på slutet av ettans växel men sen är det grepp som satan.
Kanske bara psykologi bakom detta att bilen känns slöare !?!?!!? dock kvarstår ju frågan varför bilen går lite ryckigt, senare ladd osv..ja är f-n nästan säker på att den gick bättre innan med dom knackade stiften
ps. var det inte nån som nämde ordet "turbo ågest"
Nu med s9b och 205 r-puckar så får jag fan inte loss hjulen vid rödljus acc. Möjligen lite gnissel på slutet av ettans växel men sen är det grepp som satan.
Kanske bara psykologi bakom detta att bilen känns slöare !?!?!!? dock kvarstår ju frågan varför bilen går lite ryckigt, senare ladd osv..ja är f-n nästan säker på att den gick bättre innan med dom knackade stiften
ps. var det inte nån som nämde ordet "turbo ågest"
Senast redigerad av Micke 16v den 17 juli 2008, 23:32, redigerad totalt 1 gånger.
0736316013
Kan vara så att gnistan inte orkar varje gång nu när du har längre avstånd mellan elektroderna. Knackade stift är en lösning, extern tändspole är en annan lösning (separata tändspolar är ytterligare ett alternativ, men då börjar det kosta pengar)
Troligen så får du tändmissar vilken förklarar både det senare laddtrycket och att den känns slöare, du får helt enkelt mindre avgaser att driva turbon med.
Troligen så får du tändmissar vilken förklarar både det senare laddtrycket och att den känns slöare, du får helt enkelt mindre avgaser att driva turbon med.
Senast redigerad av Kristian den 17 juli 2008, 23:44, redigerad totalt 1 gånger.
Kristian, Hondalös.
-
- Inlägg: 7998
- Blev medlem: 26 juli 2004, 12:30
- Namn: Martin Scotte
- Ort: Vellinge
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 36 times
- Kontakt:
Vad laddar bilen?
Martin Scotte
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak
1.22.44 SuperStage(MScotte)
1.26.03 SuperStage(Gullabo)
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak
1.22.44 SuperStage(MScotte)
1.26.03 SuperStage(Gullabo)
- Micke 16v
- Inlägg: 991
- Blev medlem: 25 juli 2004, 00:43
- Bil: Honda Civic
- Namn: Mikael Haraldsson
- Ort: Enköping
Ja det låter ju som en rimlig förklaring det du säger. Det får mig genast att tänka på att om jag tex lägger mig på två tusen stadiga tomgångsvarv så vill motorn misstända, möjligen var tredje sekund. Har även märkt av att den går mer orent vid kall motor. När jag släpper av på gasen tex motorbromsning så "poffar" den till en hel del oxå. Duktiga avgassmällar har oxå förekommigt vid tex. varvstopp (t.o.m eldkvastar).Kristian skrev:Kan vara så att gnistan inte orkar varje gång nu när du har längre avstånd mellan elektroderna. Knackade stift är en lösning, extern tändspole är en annan lösning (separata tändspolar är ytterligare ett alternativ, men då börjar det kosta pengar)
Troligen så får du tändmissar vilken förklarar både det senare laddtrycket och att den känns slöare, du får helt enkelt mindre avgaser att driva turbon med.
Men bilen går inte illa på nått vis som det kanske låter som utan den går helt enkelt inte perfekt enligt mig. Har gått bättre som sagt
Har hört att nya oem tändprylar skall räcka gott och väl. Så även oem stift med 1.1 i gap men det har jag inte testat ännu (har såna ligger).
Känns som om man nu måste knacka så är det väl smartast att knacka 0.85 stiften till 0.6. Dessa stift kör ja på nu och heter BCPR7ES.
1.1bar enligt mätaren. Sitter en 1bar fjäder enligt tidigare ägarenM Scotte skrev:Vad laddar bilen?
Senast redigerad av Micke 16v den 18 juli 2008, 00:20, redigerad totalt 1 gånger.
0736316013
-
- Inlägg: 7998
- Blev medlem: 26 juli 2004, 12:30
- Namn: Martin Scotte
- Ort: Vellinge
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 36 times
- Kontakt:
Varför kör du dem stiften istället för BKR7EN11 som är org?
Martin Scotte
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak
1.22.44 SuperStage(MScotte)
1.26.03 SuperStage(Gullabo)
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak
1.22.44 SuperStage(MScotte)
1.26.03 SuperStage(Gullabo)
- Micke 16v
- Inlägg: 991
- Blev medlem: 25 juli 2004, 00:43
- Bil: Honda Civic
- Namn: Mikael Haraldsson
- Ort: Enköping
Läste på annat forum vad som gillades bäst på överladdade Honda. Så jag köpte alla tre sorter dom listade, just för att prova mig fram
BKR7EN-11
BCPR7ES
R5671A-8
7ES skall vara "samma" stift som ITR men med mindre std gap
BKR7EN-11
BCPR7ES
R5671A-8
7ES skall vara "samma" stift som ITR men med mindre std gap
Senast redigerad av Micke 16v den 18 juli 2008, 00:43, redigerad totalt 1 gånger.
0736316013
-
- Inlägg: 7998
- Blev medlem: 26 juli 2004, 12:30
- Namn: Martin Scotte
- Ort: Vellinge
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 36 times
- Kontakt:
ITR har platinastift. Den bilen har inte haft detta problem tidigare vad jag vet. Kolla med kraft han som mappat den.
Martin Scotte
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak
1.22.44 SuperStage(MScotte)
1.26.03 SuperStage(Gullabo)
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak
1.22.44 SuperStage(MScotte)
1.26.03 SuperStage(Gullabo)
- Micke 16v
- Inlägg: 991
- Blev medlem: 25 juli 2004, 00:43
- Bil: Honda Civic
- Namn: Mikael Haraldsson
- Ort: Enköping
Jo den har platina stift om man nu vill ha det. Ja förkortade ordet BKR7EN-11 till ITR vilket ja tror du egentligen förstod
Som sagt så provar ja mig fram, bilen har innan gått med knackade stift men som sagt gillar jag det inte utan försöker finna annan lösning.
Skall idag testa att trycka ihop ett par 7or till 0.6 så får vi se vad som händer....
Som sagt så provar ja mig fram, bilen har innan gått med knackade stift men som sagt gillar jag det inte utan försöker finna annan lösning.
Skall idag testa att trycka ihop ett par 7or till 0.6 så får vi se vad som händer....
0736316013
- Xchai
- Inlägg: 1633
- Blev medlem: 25 juli 2004, 10:02
- Bil: Crx vt 32psi
- Namn: Wanchai Kampha Gustafsson
- Ort: Borlänge/Vallentuna/Västerås
Bara prova dej fram,det kan ju vara så att tändsystemet inte orka med från början,då du säger att den går bättre vid högre last.
Sitter nytt fördelare?
Bara en teori dock,är inte riktig haj på det jag heller.men hoppas du får till det sen.
Sitter nytt fördelare?
Bara en teori dock,är inte riktig haj på det jag heller.men hoppas du får till det sen.
Tack till
XLR8Performance
Jane @ Queen of tools
PPF
Tunnis aka Glad
Simon,mm
XLR8Performance
Jane @ Queen of tools
PPF
Tunnis aka Glad
Simon,mm
kör själv med BKR7E som jag knackat ihop till 0.55... Började på 0.7 men de ville sig inte över 1 bar så jag var tvugen att knacka ihop dem.. Ska tilläggas att jag kör med NY fördelare, nya tändkablar och nya stift...
Knacka ihop dem lite granna i taget å ut å prova, funkar inte de, knacka lite mer... Eller kör extern(a) tändspole
Knacka ihop dem lite granna i taget å ut å prova, funkar inte de, knacka lite mer... Eller kör extern(a) tändspole
- Micke 16v
- Inlägg: 991
- Blev medlem: 25 juli 2004, 00:43
- Bil: Honda Civic
- Namn: Mikael Haraldsson
- Ort: Enköping
BKR7E-11 med ~0.6 gap sitter i nu, bilen är om möjligt mindre ryckig på jämngas. Fullt ladd är fortfarande senare...
Är även nu lite orkeslöst strax innan laddet börjar. Fördelaren ser som ny ut men vet inte exakt när , rotor, lock och kablar är nybytt.
Kikade på mina gamla stift. ALLA dom ja testat! dom är för ljusa enligt mig lite åt det vita hållet men samtidigt är det en del sot i början på jängan. Jaja! det skall väl vara så här med en bil som laddar hyffsat mycket, svårt att få det 100%
Är även nu lite orkeslöst strax innan laddet börjar. Fördelaren ser som ny ut men vet inte exakt när , rotor, lock och kablar är nybytt.
Kikade på mina gamla stift. ALLA dom ja testat! dom är för ljusa enligt mig lite åt det vita hållet men samtidigt är det en del sot i början på jängan. Jaja! det skall väl vara så här med en bil som laddar hyffsat mycket, svårt att få det 100%
Senast redigerad av Micke 16v den 19 juli 2008, 15:12, redigerad totalt 1 gånger.
0736316013
- Micke 16v
- Inlägg: 991
- Blev medlem: 25 juli 2004, 00:43
- Bil: Honda Civic
- Namn: Mikael Haraldsson
- Ort: Enköping
Går perfekt på fullt ladd. Den missar bara på tomgång och lågvarv...och då den är kall. Möjligen soppa relaterat!?
Idag så fick ja fullt ladd vid ca 4700rpm. Precis när ja köpte den och nån vecka efter det så var det vid 4500...
Har som sagt varit lite si o så med det där. 5000 ibland o 5500 ibland.
Pratade med en mera erfaren turbo kille idag som sa att det där med laddet troligtvis beror på "väder o vind"
Han hade även ett förslag på varför den känns orkeslös innan laddet kommer, han pratade om spool-up tid bla bla bla nått i stil med stor turbo kontra liten motor.
Idag så fick ja fullt ladd vid ca 4700rpm. Precis när ja köpte den och nån vecka efter det så var det vid 4500...
Har som sagt varit lite si o så med det där. 5000 ibland o 5500 ibland.
Pratade med en mera erfaren turbo kille idag som sa att det där med laddet troligtvis beror på "väder o vind"
Han hade även ett förslag på varför den känns orkeslös innan laddet kommer, han pratade om spool-up tid bla bla bla nått i stil med stor turbo kontra liten motor.
Senast redigerad av Micke 16v den 20 juli 2008, 01:10, redigerad totalt 1 gånger.
0736316013
- Micke 16v
- Inlägg: 991
- Blev medlem: 25 juli 2004, 00:43
- Bil: Honda Civic
- Namn: Mikael Haraldsson
- Ort: Enköping
Inte jag som byggt motorn. Vet inte riktigt vad du fiskar efter så enklast att ja listar den specen som tidigare ägare gjorde
Engine:
Eagle Rods with arp studs
CP pistons 81.5mm and rings
ACL main and rod bearings
RC engineering 750cc injectors
Ferrea SS valves
Ferrea valve springs
Ferrea valve spring locks
Ferrea titanium retainers
Ferrea valve seats
Honda headgasket
ARP head studs
Hondata intake gasket
Turbo setup:
Precision SC61
Precision intercooler
Drag pipings
Greddy Type-S blow-off valve
Tial 44mm wastegate
Lovefab SST manifold
Lovefab 3" downpipe
2.5" exaustsystem
Turbonetics Siliconehoses and T clamps
K&N airfilter
Stainless steel oil feed and return
Stainless fuel lines
Clutchmaster FX 400 stage4 clutch
AEM fuelrail
AEM BTR
Hondata s200
Mappad av Kraft
Engine:
Eagle Rods with arp studs
CP pistons 81.5mm and rings
ACL main and rod bearings
RC engineering 750cc injectors
Ferrea SS valves
Ferrea valve springs
Ferrea valve spring locks
Ferrea titanium retainers
Ferrea valve seats
Honda headgasket
ARP head studs
Hondata intake gasket
Turbo setup:
Precision SC61
Precision intercooler
Drag pipings
Greddy Type-S blow-off valve
Tial 44mm wastegate
Lovefab SST manifold
Lovefab 3" downpipe
2.5" exaustsystem
Turbonetics Siliconehoses and T clamps
K&N airfilter
Stainless steel oil feed and return
Stainless fuel lines
Clutchmaster FX 400 stage4 clutch
AEM fuelrail
AEM BTR
Hondata s200
Mappad av Kraft
0736316013
Har läst genom hela tråden men min skalle e fortfarande trög...ahr saab spridare,tror de är 350cc, de kommer från en 9-5 aero. Om jag skulle montera dessa på en civic esi -93, så krävs det en bra mappning för att få dem att fungera korrekt? Apexi kan väl ej hjälpa där?
Alexis Ulloa
Honda Civic HB-93
Så SLÖ!!!
Honda Civic HB-93
Så SLÖ!!!
tror jag hitta svaret. det ska tydligen räcka med apexi o större spridare...så kommer väl testa det till vårkanten....blir ett mitsu agg från aero..ska vara td04 sjuans avgashus, ic från ådi 1.8t...får plats precis brevid kylaren....längre fram siktar jag på bygga en botten del som ska klara av mer krut..men vill pröva mig fram med motorn jag har stående...
Alexis Ulloa
Honda Civic HB-93
Så SLÖ!!!
Honda Civic HB-93
Så SLÖ!!!
- Micke 16v
- Inlägg: 991
- Blev medlem: 25 juli 2004, 00:43
- Bil: Honda Civic
- Namn: Mikael Haraldsson
- Ort: Enköping
Är en garrett gt28rs ett för litet agg för min setup? (edelbrock använder sig av denna till deras turbokit til b16/b18).
Kör idag 1.2bar med en okänd t3/t4 turbo är full ladd vid ~4500rpm
Vill ha en annan karaktär på min motor med lite tidigare ladd men endå inte få effektförlust totalt sett.
Kör idag 1.2bar med en okänd t3/t4 turbo är full ladd vid ~4500rpm
Vill ha en annan karaktär på min motor med lite tidigare ladd men endå inte få effektförlust totalt sett.
0736316013