Byte av drivknutsdamasker
Fick reda på att jag hade en skadad damask på min högra drivknut idag när jag fick på sommardäcken. [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... #>/sad.gif[/img]
Själv är jag totalt värdelös när det kommer till det rent praktiska, så det blir till att låta någon annan göra jobbet. Är det någon som har en aning om hur fattig jag kommer bli?
Sen funderar jag även på att göra ett oljefilterbyte + tändstift, men detta måste väl även en som har tummen mitt i handen klara av? [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... tongue.gif[/img]
Själv är jag totalt värdelös när det kommer till det rent praktiska, så det blir till att låta någon annan göra jobbet. Är det någon som har en aning om hur fattig jag kommer bli?
Sen funderar jag även på att göra ett oljefilterbyte + tändstift, men detta måste väl även en som har tummen mitt i handen klara av? [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... tongue.gif[/img]
Christoffer Ohlsson
Det kan nog inte bli allt för farligt dyrt, då det inte är något jätte besvärligt arbete.
Ett tips om du vill få det billigare monterat och klart är om du frågar runt här på forumet om det finns någon kunnig i närheten av just där du bor som kan hjälpa dig. Detta brukar bli billigare än att lämna in bilen på verkstad.
Drivknutsdamasken kostar förövrigt runt 200 skr
Ett tips om du vill få det billigare monterat och klart är om du frågar runt här på forumet om det finns någon kunnig i närheten av just där du bor som kan hjälpa dig. Detta brukar bli billigare än att lämna in bilen på verkstad.
Drivknutsdamasken kostar förövrigt runt 200 skr
Joakim Remler
Projekt bil: Honda Civic -75
Göteborg
---------------------------------------------------------------------
Projekt bil: Honda Civic -75
Göteborg
---------------------------------------------------------------------
..Just ett sånt problem har jag.... på min civic VTEC -91..
Bytte yttre drivknut/damask Vänster.. å de slutade knacka å ha sig iaf...
Sen kom nästa problem.. betedde sig som de blev OTROLIG obalans i ett hjul..
konstaterade att de va en drivknut som hade för lite fett.. blev orolig att de va den nya knuten, men efter inspektion upptäckte jag de va den innre damasken på vänster som oxå tagit slut (är 2 delad nu) å därav "obalansen" då knuten "stretar" i ett läge..
Har ny damask å fett som ligger å väntar, men drar mig för å byta..
Finns de nån händig människa i Borlänge trakten (inom 4-5 mils radie) som kan tänkas hjälpa mig byta mot en slant??
Jag klarar det säkert själv med en beskrivning, men orkar helt enkelt inte ta tag i de när jag inte vet hur man gör.. (kanske kan fixa spindelleds byte på samma gång, på samma sida...)
Svar uppskattas snarast...
Bytte yttre drivknut/damask Vänster.. å de slutade knacka å ha sig iaf...
Sen kom nästa problem.. betedde sig som de blev OTROLIG obalans i ett hjul..
konstaterade att de va en drivknut som hade för lite fett.. blev orolig att de va den nya knuten, men efter inspektion upptäckte jag de va den innre damasken på vänster som oxå tagit slut (är 2 delad nu) å därav "obalansen" då knuten "stretar" i ett läge..
Har ny damask å fett som ligger å väntar, men drar mig för å byta..
Finns de nån händig människa i Borlänge trakten (inom 4-5 mils radie) som kan tänkas hjälpa mig byta mot en slant??
Jag klarar det säkert själv med en beskrivning, men orkar helt enkelt inte ta tag i de när jag inte vet hur man gör.. (kanske kan fixa spindelleds byte på samma gång, på samma sida...)
Svar uppskattas snarast...