fjärrkontroll till larm

Frågor om motor, drivlina, fälgar, däck etc. ställer du här
senate
Kontakt:

Hej!

Min nyckelrings-dosa till bilen har pajjat så nu kommer jag inte in i bilen alls utan att det tjuter, så jag åkte ner till den lokala larm firman och kollade vad en ny dosa skulle kosta. dom säger runt 1000:- och med 2 veckors leveranstid. Sen ser jag på blocket att man kan få helt nytt larm för billigare peng.

Borde det inte finnas någon universial-kontroll som passa de flesta larmen?
jag menar att folk tappar sina nycklar i backen och kontrollen får ta stryk är nog ingen ny sak.
Erik Skogh, Borås
erik@skogh.org
Honda Civic VTi Sedan -92
Fresa
Namn: Fredrik Arvidsson
Kontakt:

köp ett nytt defa-larm då om du kan få tag på det billigare, o använd de kontrollerna du får med <!--emo&:)-->[img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/smile.gif[/img]<!--endemo-->
[b]Fredrik Arvidsson, Linköping[/b]

Honda Civic Sedan '92 (ESi)

Civic 92-95-prylar till salu: <a href="http://www.hondaklubben.com/forum/index.php?showtopic=18841&hl=" target="_blank">Här</a>
micke_011

larmfjärrkorna har nog samma sorts "rullande koder" som till ex.vis fjärrstyrda garageportar så någon universalfjärr tror jag inte du kan köpa.
//banned//
Användarvisningsbild
Hammerin
Bil: Integra Type-r -98
Namn: Richard Hammerin
Has thanked: 5 times
Been thanked: 12 times

Tjena!

Till och börja med så kostar fjärren max 300kr ny.
Att använda en a´la universal borde kunna funkgera, då du kodar larmet mot fjärren och inte tvärtom.

Oavsett vilket så måste du arbeta lite med ditt larm, för den nya dosan.

Du får gå in i bilen och stänga av strömmen till larmet.
Sedan skriver du ner den långa koden som står på boxen, ringer defa och beställer ny dosa. Du kan då passa på att få vidare instruktioner hur du sedan skall göra.

Lycka till.
*Regionsansvarig Stockholm*
Richard Hammerin
0708-711 779

Integra Type R -98
Turbo 340hk TrackBeater

Rip
CRX Turbo 240hk
Dempur

jag hade samma problem igår,kunde inte starta bilen för larmet spärrade tändningen.jag antog att batteriet var slut i larmdosan så jag åkte till BRL och sa att jag ville ha nytt batteri och knappar.då skruvade dom upp min dosa och flyttade chipet som är i till ett annat skal.sen in med nya batterier.efter det så funkade larmet och det gick på 124 kr.
Dennis Forssten
Skriv svar