Hej!
Första inlägget! spännande!
Har nu äntligen fått liv i min gamla CRX -87:a efter en hel massa arbete..
Dock så tankade jag den full efter besiktningen o det var ju inte så bra... <!--emo&:)-->[img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/smile.gif[/img]<!--endemo-->
man såg att den började bli dålig när man var under o grejjade men man är ju optimist!!...
Tänkte hört om någon vet var man kan få fatt i en ny tank till den..
Har letat men inte hittat någon..
Till 88or o nyare verkar inte vara problem o få delar till men till första gen..
Den är för dålig för svets o begagnat är nog bara att glömma..
Tror ju inte att vanliga civic eller crx gen 2 skulle passa men kan ju höra med de lite mer erfarna crx åkarna här på forumet!
MvH
Erik Stenberg
Var hittar man ny bensintank?
-
grusbus_84
- Bil: Audi A4
- Namn: Erik Stenberg
CRX-87 ZC1 (min 3:dje gen 1)
Erik Stenberg
grusbus_84@spray.se
Erik Stenberg
grusbus_84@spray.se
- oskar

- Bil: Crx 1.6i-VT på Steroider
- Namn: Oskar Johansson
- Has thanked: 132 times
- Been thanked: 52 times
Ta måtten på den så kan vi jämföra med civic -89.
Oskar Johansson
Vice ordförande Hondaklubben
*0733-124451*
Honda Accord Type R 2002
CRX 1.6-i VT 1991
Civic 1.8i 1989
Hondaklubben Kungälv medlem #936
0733-124451
Kinnekulle 1:02:73
Gelleråsen 1:21:38
Anderstorp 2:01:xx snigelfart jag vet....
Vice ordförande Hondaklubben
*0733-124451*
Honda Accord Type R 2002
CRX 1.6-i VT 1991
Civic 1.8i 1989
Hondaklubben Kungälv medlem #936
0733-124451
Kinnekulle 1:02:73
Gelleråsen 1:21:38
Anderstorp 2:01:xx snigelfart jag vet....
-
grusbus_84
Visst är det sura slantar men kanske det enda att göra i framtiden!
vill ju ha den i ordning!
Funderade på att kapa upp tanken och lägga i en mindre svetsad behållare i den,, kör ju inga längre sträckor med den, om den bara rymmer kanske 20l så räcker det ju en stund ändå!
Kanske får bekymmer med att få tankmätaren att fungera men det finns ju en trippmätare o gå efter med..
Funderade även på en fuelcell o ha inne i skuffen men jag har ingen aning om vad SBP skulla säga om det..
Verkar vara lite speciell i utformningen då den går upp under baksätet men ska se om man kan fixa ett kort o lite mått på den!
Alla lösningar är ju bra utom de dåliga!.. <!--emo&:)-->[img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/smile.gif[/img]<!--endemo-->
vill ju ha den i ordning!
Funderade på att kapa upp tanken och lägga i en mindre svetsad behållare i den,, kör ju inga längre sträckor med den, om den bara rymmer kanske 20l så räcker det ju en stund ändå!
Kanske får bekymmer med att få tankmätaren att fungera men det finns ju en trippmätare o gå efter med..
Funderade även på en fuelcell o ha inne i skuffen men jag har ingen aning om vad SBP skulla säga om det..
Verkar vara lite speciell i utformningen då den går upp under baksätet men ska se om man kan fixa ett kort o lite mått på den!
Alla lösningar är ju bra utom de dåliga!.. <!--emo&:)-->[img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/smile.gif[/img]<!--endemo-->
Erik Stenberg
grusbus_84@spray.se
Erik Stenberg
grusbus_84@spray.se
- nenilsson
- Bil: Civic VT
- Namn: Emil Nilsson
knappt 4 laxar fick jag ge för en ny tank hos Rosenholtz!
Hade då HPC-rabatt, men ger dig ändå en riktlinje...
Hur är bilen i övrigt då?
CRX gen1 är ju bara för underbar! <!--emo&:wub:-->[img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/wub.gif[/img]<!--endemo-->
Hade då HPC-rabatt, men ger dig ändå en riktlinje...
Hur är bilen i övrigt då?
CRX gen1 är ju bara för underbar! <!--emo&:wub:-->[img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/wub.gif[/img]<!--endemo-->
Emil Nilsson
Sthlm
Civic VT
Sthlm
Civic VT
-
grusbus_84
Tackar! Många bra tips!
Jodå! Den är faktiskt ganska hyfsad!
Jag köpte den av första ägaren!
Den hade stått avställd i Halmstad sedan 2000 då efter ett misslyckat inbrottsförsök..
Det är lite kul för att igentligen så skulle jag ha denna som reservdels bil till mitt första crx projekt.. ( en 1985..) för det var så extremt mycket som var kass på den.. <!--emo&:)-->[img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/smile.gif[/img]<!--endemo-->
Men när jag fått hem o granskat reservdelsbilen så var den ju f*n så mycket finare! en -87 är ju lite roligare med.. <!--emo&:D-->[img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/biggrin.gif[/img]<!--endemo-->
Så det blev till o ställa den första åt sidan efter 7månaders rostlagning... <!--emo&:annoyed:-->[img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/annoyed.gif[/img]<!--endemo-->
Det som inte är så fint på denna är själva lacken (riktigt matt! ), vingen, tanken och vindrutan... Men det hade jag tänkt ordna i framtiden.. får ta lite åt gången!!
Annars så har jag skärt in nya skärmkanter bak, haft nere all plast på bilen o lagat all rost som fanns,
bytt bakbromsarna,
bytt kamrem o alla filter, tändstifft o tändkablar m.m.
smörjt upp takluckan,
Inte en anmärkning på SBP!
Finns ju lite ytrost på takluckan men det ska fixas när tiden räcker till.. <!--emo&:oops:-->[img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/oops.gif[/img]<!--endemo-->
Tycker den är lite slö men men.. verkar svårt o hitta trim till ZC1...
Men diggar den hårt ändå!
CRX gen 1 har själ!! <!--emo&:wub:-->[img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/wub.gif[/img]<!--endemo-->
Synd att det inte finns så många kvar...
Jodå! Den är faktiskt ganska hyfsad!
Jag köpte den av första ägaren!
Den hade stått avställd i Halmstad sedan 2000 då efter ett misslyckat inbrottsförsök..
Det är lite kul för att igentligen så skulle jag ha denna som reservdels bil till mitt första crx projekt.. ( en 1985..) för det var så extremt mycket som var kass på den.. <!--emo&:)-->[img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/smile.gif[/img]<!--endemo-->
Men när jag fått hem o granskat reservdelsbilen så var den ju f*n så mycket finare! en -87 är ju lite roligare med.. <!--emo&:D-->[img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/biggrin.gif[/img]<!--endemo-->
Så det blev till o ställa den första åt sidan efter 7månaders rostlagning... <!--emo&:annoyed:-->[img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/annoyed.gif[/img]<!--endemo-->
Det som inte är så fint på denna är själva lacken (riktigt matt! ), vingen, tanken och vindrutan... Men det hade jag tänkt ordna i framtiden.. får ta lite åt gången!!
Annars så har jag skärt in nya skärmkanter bak, haft nere all plast på bilen o lagat all rost som fanns,
bytt bakbromsarna,
bytt kamrem o alla filter, tändstifft o tändkablar m.m.
smörjt upp takluckan,
Inte en anmärkning på SBP!
Finns ju lite ytrost på takluckan men det ska fixas när tiden räcker till.. <!--emo&:oops:-->[img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/oops.gif[/img]<!--endemo-->
Tycker den är lite slö men men.. verkar svårt o hitta trim till ZC1...
Men diggar den hårt ändå!
CRX gen 1 har själ!! <!--emo&:wub:-->[img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/wub.gif[/img]<!--endemo-->
Synd att det inte finns så många kvar...
Erik Stenberg
grusbus_84@spray.se
Erik Stenberg
grusbus_84@spray.se
-
grusbus_84
Jag köpte skärmkanter till en vanlig civic 2-dörras 1985-87, via klokkerholm
eller Per Lage(galwin?) kommer inte ihåg riktigt..
reservdels nr:29 07 59 1-2
(sista siffran anger sida 2=Höger 1=Vänster)
Tog dem genom en bilskrot i kärda (ericssons bildemo.)
Men har för mig att Mekonomen kan ta hem!
De stämde inte riktigt till 100% men det var inga större problem att få dit dem!
Verkar vara svårt o hitta skärmkanter som är specifikt anpassade till crx gen 1..
De stämde inte riktigt till 100% men det var inga större problem att få dit dem!
Verkar vara svårt o hitta skärmkanter som är specifikt anpassade till crx gen 1..
Erik Stenberg
grusbus_84@spray.se
Erik Stenberg
grusbus_84@spray.se
- nenilsson
<!--QuoteBegin-grusbus_84+11 Jun 2006, 12:57:00--><div class='quotetop'>QUOTE(grusbus_84 @ 11 Jun 2006, 12:57:00)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Jag köpte skärmkanter till en vanlig civic 2-dörras 1985-87, via klokkerholm
[right][snapback]296385[/snapback][/right]
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Det är mer eller mindre omöjligt.
Men ser civic-skärmkanterna ut som orginal? <!--emo&:hmm:-->[img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/hmm.gif[/img]<!--endemo-->
[right][snapback]296385[/snapback][/right]
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Det är mer eller mindre omöjligt.
Men ser civic-skärmkanterna ut som orginal? <!--emo&:hmm:-->[img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/hmm.gif[/img]<!--endemo-->
Emil Nilsson
Sthlm
Civic VT
Sthlm
Civic VT
-
grusbus_84
Var lite osäker till början men men..
Inte riktigt, men är i stora drag väldigt lika. Själva hjulhus kanten verkade stämma ganska bra,
skiljde nog lite mot kanten ovanför sidokjolen har jag för mig.
Fick nog modda lite men inget större..
Det skiljde kanske lite i utbreddningen också men jag behövde inte använda hela breddningen, så den kanske blir blir sämre om man behöver precis hela biten..
Men detta är jag lite osäker på!..
Men det är nog det närmaste man kan komma!
Betydligt smidigare än att tillverka det för egen hand!
tycker blev bra på min! <!--emo&:)-->[img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/smile.gif[/img]<!--endemo-->
Inte riktigt, men är i stora drag väldigt lika. Själva hjulhus kanten verkade stämma ganska bra,
skiljde nog lite mot kanten ovanför sidokjolen har jag för mig.
Fick nog modda lite men inget större..
Det skiljde kanske lite i utbreddningen också men jag behövde inte använda hela breddningen, så den kanske blir blir sämre om man behöver precis hela biten..
Men detta är jag lite osäker på!..
Men det är nog det närmaste man kan komma!
Betydligt smidigare än att tillverka det för egen hand!
tycker blev bra på min! <!--emo&:)-->[img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/smile.gif[/img]<!--endemo-->
Erik Stenberg
grusbus_84@spray.se
Erik Stenberg
grusbus_84@spray.se
Om jag minns rätt så är gen1 tanken i plåt, bara att svetsa <!--emo&:P-->[img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/tongue.gif[/img]<!--endemo--> sålänge man har vatten i tanken så är det nog rätt lungt=)
Speed is an addiction, that makes me a junkie
0707396659
0707396659
- nenilsson
Jo, men risken är ju ganska stor att tanken är i så dåligt skick, att den inte går att svetsa i.
Höll på med en tank förut men den var så grymt genomrostig så att den inte gick att rädda. <!--emo&:crybaby:-->[img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/crybaby.gif[/img]<!--endemo-->
Höll på med en tank förut men den var så grymt genomrostig så att den inte gick att rädda. <!--emo&:crybaby:-->[img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/crybaby.gif[/img]<!--endemo-->
Emil Nilsson
Sthlm
Civic VT
Sthlm
Civic VT
-
grusbus_84
Jovisst är den i plåt..
Det hade nog gått om den var i bättre skick..
Rosten har dessvärre gråtit igenom både lite här o där,, Sen så läcker det i kanten där den är ihop svetsad org... <!--emo&:(-->[img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/sad.gif[/img]<!--endemo-->
Får väl bli ett projekt till vintern då den ställs av så man har gott om tid till nästa säsong.. Ens lediga tid är ju begränsad...
Nu vill man ju bara köra!! Ta en paus från allt slit...
Och även bensin tar ju vikt... <!--emo&:D-->[img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/biggrin.gif[/img]<!--endemo-->
Det hade nog gått om den var i bättre skick..
Rosten har dessvärre gråtit igenom både lite här o där,, Sen så läcker det i kanten där den är ihop svetsad org... <!--emo&:(-->[img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/sad.gif[/img]<!--endemo-->
Får väl bli ett projekt till vintern då den ställs av så man har gott om tid till nästa säsong.. Ens lediga tid är ju begränsad...
Nu vill man ju bara köra!! Ta en paus från allt slit...
Och även bensin tar ju vikt... <!--emo&:D-->[img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/biggrin.gif[/img]<!--endemo-->
Erik Stenberg
grusbus_84@spray.se
Erik Stenberg
grusbus_84@spray.se