nytt avgas till CTR
Tänkte åka till någon gör det själv mack och byta tebaks till orginalavgas på min CTR, mullrandet från 2,5" systemet är för störigt när man kör långa sträckor...
Några frågor bara innan jag skrider till verket. Är det svårt att fixa själv om man inte är så jättehigh på att meka? Eller är det som jag tror bara att hissa upp bilen och lossa på några skruvar och kränga av "gummisakerna" å sen plocka ner hela systemet. Lite avgaspasta kanske man ska kladda på nånstans innan man sätter orginalet på plats?
Någon som har en liten 1,2,3 manual i bakfickan till en rookie?
Några frågor bara innan jag skrider till verket. Är det svårt att fixa själv om man inte är så jättehigh på att meka? Eller är det som jag tror bara att hissa upp bilen och lossa på några skruvar och kränga av "gummisakerna" å sen plocka ner hela systemet. Lite avgaspasta kanske man ska kladda på nånstans innan man sätter orginalet på plats?
Någon som har en liten 1,2,3 manual i bakfickan till en rookie?
Gustav Ljungberg
- \/ision
- Bil: Honda Civic Vti EK4 Night Rider
- Namn: Calle Berletin
det är ju bara typ 3-4 gummiupphägningar som ska av och sen skruva ur mutrarna på flänsen till katten/ersättaren.
Calle Berletin -Kalmar
#Honda Civic Vti EK4 Night Rider-00 -------SÅLD
#Honda Jazz-02
SuperStage 1.28
Innehavare av snabbaste tiden i Sverige på Lunda banan med fwd bil
sug på den Benci ;) och lycka till iår!
#Honda Civic Vti EK4 Night Rider-00 -------SÅLD
#Honda Jazz-02
SuperStage 1.28
Innehavare av snabbaste tiden i Sverige på Lunda banan med fwd bil
sug på den Benci ;) och lycka till iår!
Kan vara en god idé att skaffa extra muttrar/bultar och en liten slägga ifall någon mutter/bult rostat ihop och vägrar ge med sig.
Spreja lite rostlösningsmedel på muttrarna innan du ger dig på dem.
Spreja lite rostlösningsmedel på muttrarna innan du ger dig på dem.
Alex Choy
Team Rinkeby garaget
<span style='color:blue'>Honda Civic Lsi -94</span>
<span style='color:black'>Mazda RX-7 FD -93</span>
Team Rinkeby garaget
<span style='color:blue'>Honda Civic Lsi -94</span>
<span style='color:black'>Mazda RX-7 FD -93</span>
Spraya även 5-56 (WD-40?) eller liknande på gummiupphängningarna så du lätt får ur och i "piggarna" från/i gummit!
<!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->070-64 64 377<!--colorc--></span><!--/colorc-->
<!--coloro:#000080--><span style="color:#000080"><!--/coloro-->"F*n va charmig jag är!"
"Har du skydd? -Nej, men jag har kontroll!"
-Sagt under Midsommar i Dalarna 2007 <!--colorc--></span><!--/colorc-->
<!--coloro:#000080--><span style="color:#000080"><!--/coloro-->"F*n va charmig jag är!"
"Har du skydd? -Nej, men jag har kontroll!"
-Sagt under Midsommar i Dalarna 2007 <!--colorc--></span><!--/colorc-->
jag passade även på att byta ut skruvarna som sitter i flänsen på katten till rostfritt. Sen gick det på 10min från att du fått upp bilen på lyft, att byta avgassystem. Då kan man byta hur många gånger som helst <!--emo&;)-->
<!--endemo-->
[b]Medlem #1535[/b]