Startmotorn död?
Igår slutade start motorn fungera för mig. Jag var och handlade och när jag kom ut så klickade det bara när jag vred på nyckeln. Allt annat verkar funka som det ska. Bilen är en civic vti sedan -92.
Har startmotorn pajat. Kan det vara nåt strömfel? Fick höra att den kan ha fastnat i ett läge mellan 2 "piggar", vad vet jag !
Någon som kan hjälpa mig att förstå?
Mvh Nisse
Har startmotorn pajat. Kan det vara nåt strömfel? Fick höra att den kan ha fastnat i ett läge mellan 2 "piggar", vad vet jag !
Någon som kan hjälpa mig att förstå?
Mvh Nisse
Nils Johansson
Halmstad
Halmstad
det hände samma sak för mig en gång och då visade det sig att en jordfläta hade lossnat. testa att sätta en tex start kabel från batteriets minuspol till ett bra jordställe i karossen!
Andreas Palmblad
Nyköping
<!--coloro:#000000--><span style="color:#000000"><!--/coloro-->Honda CRX-89 VT<!--colorc--></span><!--/colorc-->-Pallbocksräser-
<!--coloro:#000080--><span style="color:#000080"><!--/coloro-->Honda Accord Aerodeck 2.2i-92Blå<!--colorc--></span><!--/colorc-->-Familjebil 1- rullar
<!--coloro:#00FF00--><span style="color:#00FF00"><!--/coloro-->Honda Accord Aerodeck 2.2i-92 Grön<!--colorc--></span><!--/colorc-->-Familjebil 2- I väntan på rostlagning
<!--coloro:#00FF00--><span style="color:#00FF00"><!--/coloro-->Honda Civic Coupé 1.5 lsi-95 Grön<!--colorc--></span><!--/colorc-->-Familjebil 3 -rullar
Nyköping
<!--coloro:#000000--><span style="color:#000000"><!--/coloro-->Honda CRX-89 VT<!--colorc--></span><!--/colorc-->-Pallbocksräser-
<!--coloro:#000080--><span style="color:#000080"><!--/coloro-->Honda Accord Aerodeck 2.2i-92Blå<!--colorc--></span><!--/colorc-->-Familjebil 1- rullar
<!--coloro:#00FF00--><span style="color:#00FF00"><!--/coloro-->Honda Accord Aerodeck 2.2i-92 Grön<!--colorc--></span><!--/colorc-->-Familjebil 2- I väntan på rostlagning
<!--coloro:#00FF00--><span style="color:#00FF00"><!--/coloro-->Honda Civic Coupé 1.5 lsi-95 Grön<!--colorc--></span><!--/colorc-->-Familjebil 3 -rullar
-
LinusCivic
- Kontakt:
min gör så när där inte e ström till att dra runt startmotorn...
prova dra fram startkablar...
men det e klart man märker ju ganska lätt om batteriet är kasst
prova dra fram startkablar...
men det e klart man märker ju ganska lätt om batteriet är kasst
antingen dåligt me batteri eller så e de startmotor renoverings dax
de e oftast ström blecken i solenoiden som har tagit slut.. förutsatt att man kan plocka isär startmotorn så kan man även plocka bort dom små blecken å fylla i dom me silver lod.. blir hur bra som helst.
de e oftast ström blecken i solenoiden som har tagit slut.. förutsatt att man kan plocka isär startmotorn så kan man även plocka bort dom små blecken å fylla i dom me silver lod.. blir hur bra som helst.
Kristian, Hondalös.