Går dåligt när motorn är varm

Frågor om motor, drivlina, fälgar, däck etc. ställer du här
Chrull

Nu vänder jag mig till nördarna här på hondaforumet i hopp om hjälp. Har haft min CRX i snart två år. och nog fan ska den jävlas så fort den kan. Läcker in vatten och immar igen under vinterhalvåret, Kylaren pajade samma dag som jag fick körkort osv. <!--emo&:whip:-->Bild<!--endemo--> Den hatar helt enkelt mig.

Imman kan jag leva med, men motorn är det stora problemet. När bilen är kall går den hur fint som helst, även i början när den är varm. Men efter en stund så ska den naturligtvis börja jävlas med mig. Vid jämt gaspådrag t.ex. vid landsvägskörningn märker man det inte särskillt mycket. Men när man ska accelerera då börjar den "hosta" och ha sig. Den börjar låta konstigt och det händer liksom ingenting när man gasar. Släpper man då lite på gasen och gasar långsamt tills man kommer upp i höga varm går det relativt bra.

Det märkliga är att felet kommer och går. Hade en period förra vintern/våren då den höll på så här. Sen i somras gick den hur fint som helst, men i höstas började den göra så här igen. Eftersom jag har noll koll på bilar vet jag inte var jag ska börja leta efter fel. Någon som har någon aning?
Christoffer Ohlsson
Ejan
Bil: Ford Fiesta 2010
Namn: Erik Leander

lyser det ingen gul lampa(motorlampan) på intrumentpanelen när felet uppenbarar sig ?

EDIT: kan vara bra att veta årsmodell på bilen också
Senast redigerad av Ejan den 27 januari 2007, 13:58, redigerad totalt 1 gånger.
------------------------------------------
1999 Honda Integra Type R - 208bhp - SÅLD
------------------------------------------
Kör numera Ford Fiesta ST´05
Chrull

årsmodel 90.
92Kw

Inga lampor eller så lyser. Först misstänkte jag ett rent mekaniskt fel, men när det försvann och inte vissade sig på flera månader blev jag lite ställd. Sen nu har det ju kommit tillbaka.. Ingen som vill ha en dum dum crx? <!--emo&:whistling:-->Bild<!--endemo-->
Christoffer Ohlsson
krollan
Bil: del sol vti-t
Namn: Kristofer Andersson

Med tanke på din ödmjuka första mening så kommer här ett råd kolla så att kallstartsventilen stänger och öppnar som den ska.
Kristofer Andersson
medlemnr. 557

Man ska ha testat allt utom folkdans och sin syster.
maniac
HPC Guld Medlem
Bil: crx
Namn: Peter Åstrand
Has thanked: 2 times

gissar på spricka i fördelarlocket eller dåliga tändkablar.
Peter Åstrand
gråmetallic crx -92 dohc jrsc
Larsen

jag kan köpa den billigt!!
Martin Larsen
Honda crx g2 evighets projekt
Honda crx vt sommar leksak
Ilajn

Hade så på min gamla civic... Det var bara fukt i fördelarlocket. Kolla det vetja <!--emo&:)-->Bild<!--endemo-->
<span style='color:purple'>Honda</span> is THE shit :)
Honda Civic Coupé -94
Elin Eriksson
Topplocket

Är tändsytemet friskt? kolla fördelaren som många andra skrivit här! men kolla oxå stiftens kondition!
Henrik Andersson

www.truckmechanic.zoomin.se
Chrull

tackar för de svaren jag har fått. Ska se om jag kan lösa mina problem nu:)
Christoffer Ohlsson
Skriv svar