Låsmutter

Frågor om motor, drivlina, fälgar, däck etc. ställer du här
Merion
Inlägg: 0
Blev medlem: 28 april 2005, 13:31

Har ett problem.
Jag måste byta däck på framfälgarna men så det sitter en låsmutter på varje fälg. Nu är det så oturligt att jag inte fick med mig nåt verktyg till mina fälgar när jag köpte mitt luder. Är det någon som har en aning om man kan köpa ett sådant verktyg, eller är dom helt unika för varje fälgar?

Har fått en skruv genom däcket, som dock inte har läckt någon luft ännu, men man vågar ju inte köra med det.

Tacksam för svar!
Kan PM:a mig.

//David
<span style='color:purple'>[b]David Ericsson, Honda Prelude 2,3i-92[/b]</span>
adio
Inlägg: 1103
Blev medlem: 17 augusti 2005, 21:16
Bil: Del Sol
Namn: Erik Rådström
Ort: Örebro

Har du testat att ringa personen du köpte bilen av och bett honom skicka hylsan? Annars är det nog bara att försöka borra i den och ta en modell större grispitt.
Erik Rådström

SPONSORER
AKR-Performance
Pelganders Motorslip
Backup Partner
Användarvisningsbild
Dani
Inlägg: 4264
Blev medlem: 26 april 2004, 11:03
Bil: Civic Type-R FK2, CRV 2.2D
Namn: Daniel Gabriel
Ort: Borås
Has thanked: 7 times
Been thanked: 10 times
Kontakt:

Eller så försöker du först och främst konstatera om låsmuttern är köpt på t.ex Honda. Verkstäderna brukar ha dubletter till ett antal låsmuttrar ifall att nån kund har liknande problem som dig. Men funkar inte det så får du borra.
Daniel Gabriel / HPC Väst - Medlem #538
*Speedy Gonzales On The Run*
Honda Civic Type-R GT FK2 2015
Honda CRV 2.2D 2014
co2-
Inlägg: 186
Blev medlem: 16 april 2004, 03:27
Ort: Sthlm, Solna
Kontakt:

Frågar är hur låsmuttern ser ut, prova med att banka på en hylsa är ett hett tips från mig iaf
[b]Edvin "Eddy" Eminovic [/b]
<!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->[b]Civic VT '90[/b]<!--colorc--></span><!--/colorc-->
baltis
Inlägg: 64
Blev medlem: 2 april 2005, 01:06
Ort: Askersund

Polarn råkade ut för precis samma historia som dig på sin golf för något år sen... han åkte då till en VAG verkstad som hade ett universalverktyg för låsmuttrar dom löste det hela med... så ring runt och hör med lite olika verkstäder...
Erik Svensson

Civic Vti Sedan -92 SÅLD! golf tdi -00 pendlar vagnen... letar s2000............
Skriv svar