K-pro mjukvaran
-
christer_carlsson
- Bil: Accord Type-S
- Namn: Christer Carlsson
Ja, ska det funka eller inte?
Laddade hem den nyaste mjukvaran, men då funkade inte min gamla mapp. En av de nya färdiga från hondata funkade däremot fint.
Jag har sparat en äldre "färdig" mapp från hondata, men den funkade inte heller.
Har läst på andra forum att folk säger att det inte går. Hondata själva har svarat mig att det inte ska vara något konstigt.
De föreslog att jag skulle nolla någon säkerhetsfunktion innan uppladdning.
Någon som vet mer?? Är det någon viss procedur innan uppladdning då mjukvaran är ny?
Laddade hem den nyaste mjukvaran, men då funkade inte min gamla mapp. En av de nya färdiga från hondata funkade däremot fint.
Jag har sparat en äldre "färdig" mapp från hondata, men den funkade inte heller.
Har läst på andra forum att folk säger att det inte går. Hondata själva har svarat mig att det inte ska vara något konstigt.
De föreslog att jag skulle nolla någon säkerhetsfunktion innan uppladdning.
Någon som vet mer?? Är det någon viss procedur innan uppladdning då mjukvaran är ny?
Accord Type-S, <!--coloro:#696969--><span style="color:#696969"><!--/coloro-->Graphite grey<!--colorc--></span><!--/colorc-->, Special Edition 2008
Medlem #1538
Tidigare: CTR- milano red -02, såld, tack för den tiden :-)
Medlem #1538
- fonzeka
- Bil: S2000
- Namn: Anders Westlund
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 58 times
Har du en väldigt gammal version kanske det kan bli problem, jag har dock inte märkt av nåt krångel när jag uppdaterat.
Försök inte ladda ur nåt från ecun bara då brukar det bli en massa konstigheter.
Vad exakt är det som inte funkar?
Försök inte ladda ur nåt från ecun bara då brukar det bli en massa konstigheter.
Vad exakt är det som inte funkar?
-
christer_carlsson
Bilen startade helt enkelt inte...sedan var det inga problem då jag använde en färdig mapp istället.
Det här skrev de till mig: "You may want to try clearing security before uploading the calibration and see if that helps"
Känns det igen? Vet inte riktigt vad de menar.
Jag har nu version 1.2.2.1 och den andra är väl 1,5 år äldre än så. Lite skumt då jag provade båda mina gamla mappar och ingen gick att starta. Däremot verkar de nya mapparna i biblioteket funka.
Ska kolla lite i helgen igen. Bara jag hittar ett eluttag någonstans för min pc
Det här skrev de till mig: "You may want to try clearing security before uploading the calibration and see if that helps"
Känns det igen? Vet inte riktigt vad de menar.
Jag har nu version 1.2.2.1 och den andra är väl 1,5 år äldre än så. Lite skumt då jag provade båda mina gamla mappar och ingen gick att starta. Däremot verkar de nya mapparna i biblioteket funka.
Ska kolla lite i helgen igen. Bara jag hittar ett eluttag någonstans för min pc
Accord Type-S, <!--coloro:#696969--><span style="color:#696969"><!--/coloro-->Graphite grey<!--colorc--></span><!--/colorc-->, Special Edition 2008
Medlem #1538
Medlem #1538
- Steffo

- Bil: Pilot EX-L 2016
- Namn: Stefan Blixt
- Has thanked: 26 times
- Been thanked: 10 times
Fattar inte heller vad de menar med clear security...
Fråga dem vet på Hondata om de inte kan förklara närmare vet ja!
Fråga dem vet på Hondata om de inte kan förklara närmare vet ja!
Stockholm
Honda Pilot EX-L AWD 2016
- fonzeka
Om den inte ens startar så börjar man ju misstänka nåt med imobilisern.
Men prova göra som de sa och se om det hjälper; Online> Tools> Clear security (radera ecun).
Men prova göra som de sa och se om det hjälper; Online> Tools> Clear security (radera ecun).
-
christer_carlsson
Provade igen idag, men det hjälpte inte med att cleara den..nu med versionen för mars 1.2.2.4
Samma sak händer, det är bara mina gamla mappar som inte funkar. De nya går bra.
Bilen startade visserligen en gång, men då lät den inte bra. Blir lite lack faktiskt, då de själva hela tiden rekommenderar att köra med den senaste versionen. Den gamla har jag givetvis inte kvar eftersom den pc:n krashade...
Ska skicka filen till hondata så får de titta på den. Det är en ren kopia på den gamla mappen, tagit den från datorn. (ej ecun)
Följdfrågan blir nu:
Kan jag lita såpass mycket på färdigmapparna att jag törs köra på mantorp??
De har ju ingen med cai och avgas för ep3, bara rsx. Annars verkar den tunade för ep3 rätt ok.
Tacksam för åsikter..
Samma sak händer, det är bara mina gamla mappar som inte funkar. De nya går bra.
Bilen startade visserligen en gång, men då lät den inte bra. Blir lite lack faktiskt, då de själva hela tiden rekommenderar att köra med den senaste versionen. Den gamla har jag givetvis inte kvar eftersom den pc:n krashade...
Ska skicka filen till hondata så får de titta på den. Det är en ren kopia på den gamla mappen, tagit den från datorn. (ej ecun)
Följdfrågan blir nu:
Kan jag lita såpass mycket på färdigmapparna att jag törs köra på mantorp??
De har ju ingen med cai och avgas för ep3, bara rsx. Annars verkar den tunade för ep3 rätt ok.
Tacksam för åsikter..
Medlem #1538
Medlem #1538
- fonzeka
Prova att öppna din gammla mapp i kmanager och ändra nåt värde fram och tillbaka, sen sparar du den och döper den till något annat.
Ladda upp och prova, lite långsökt kanske men kan funka.
Mapparna som är gjorda för RSX funkar till CTR också, öppna filen i notepad och sätt ECUType=2 istället bara.
Om du ska köra med nån av de färdiga så är nog RSX coldair klart bättre lämpad än CTR tuned.
Ladda upp och prova, lite långsökt kanske men kan funka.
Mapparna som är gjorda för RSX funkar till CTR också, öppna filen i notepad och sätt ECUType=2 istället bara.
Om du ska köra med nån av de färdiga så är nog RSX coldair klart bättre lämpad än CTR tuned.
- Steffo

Christer, jag har en kanonmapp för CAI och avgas som jag körde med i 1,5 år. Om du skickar din mailadress till mig så kan jag skicka över den.
Stockholm
- Steffo

Hmm. Jag har 1.2.2.2. Undrar om man vågar uppdatera till 1.2.2.4?
Är det fler än Christer som haft problem med senaste versionen?
Är det fler än Christer som haft problem med senaste versionen?
Stockholm
-
christer_carlsson
Alltså, jag tackar ödmjukast om du kan skicka den steffo...är den gjord för grenrör också?
min mail är chcarl(snabela)home.se
Jag har allt uppkopplat nu, har du tid att skicka den med en gång?? Ska montera tillbaka caiet efter vintern och det tar väl en stund dä me.
min mail är chcarl(snabela)home.se
Jag har allt uppkopplat nu, har du tid att skicka den med en gång?? Ska montera tillbaka caiet efter vintern och det tar väl en stund dä me.
Senast redigerad av christer_carlsson den 29 april 2007, 23:48, redigerad totalt 1 gånger.
Medlem #1538
Medlem #1538
- Steffo

Skickade två. En för CAI och avgas och en för detta + grenrör, men jag tror att du ska satsa på den första med ditt korta 4-1 grenrör.
Stockholm
-
christer_carlsson
Sådär ja, nu gick det bättre.
Provade först att spara om min gamla med ett annat namn och en liten ändring som fonzeka tipsade om, men det gick inte ändå. Sedan körde jag steffos mapp utan problem Det betyder att det är lugnt att välja senaste versionen 1.2.2.4 för dessa.
Kanske att min var för gammal?? En drygt två år gammal mapp borde väl ha gått..
Nåväl, vet inte om jag törs köra på mantorp ändå, för bilen blev riktigt riktigt elak nu! Den drar mycket jämnare hela vägen än min gamla mapp, nästan så jag blir sugen på att åka och bänka igen
Testade båda, men den gjord för grenröret kändes snäppet vassare. Jag kör ju inte standardkatten utan en kisse på 100 celler som jag tror flödar riktigt bra. De flesta har testat det korta grenröret tillsammans med en standardkat, därför är de så negativa. Ett racerör är egentligen det enda riktiga, har börjat fundera på lite andra lösningar.
Bra support! Jag var på jobbet och grejade..tackar så mycket!
Provade först att spara om min gamla med ett annat namn och en liten ändring som fonzeka tipsade om, men det gick inte ändå. Sedan körde jag steffos mapp utan problem Det betyder att det är lugnt att välja senaste versionen 1.2.2.4 för dessa.
Kanske att min var för gammal?? En drygt två år gammal mapp borde väl ha gått..
Nåväl, vet inte om jag törs köra på mantorp ändå, för bilen blev riktigt riktigt elak nu! Den drar mycket jämnare hela vägen än min gamla mapp, nästan så jag blir sugen på att åka och bänka igen
Bra support! Jag var på jobbet och grejade..tackar så mycket!
Medlem #1538
Medlem #1538
- Steffo

Grenrörsmappen ska vara helt lugn att köra. Den drar riktigt bra som sagt. Jag har moddat den lite för mer passande VTEC-övergång.
Om någor så ger den för mycket soppa tror jag. Spridarna går upp straxt över 90% duty under en kort snutt i registret och den är ganska fet överallt så jag tror inte du riskerar något med den.
Jag kör på den nu och kommer att ha den på Mantorp.
Om någor så ger den för mycket soppa tror jag. Spridarna går upp straxt över 90% duty under en kort snutt i registret och den är ganska fet överallt så jag tror inte du riskerar något med den.
Jag kör på den nu och kommer att ha den på Mantorp.
Stockholm
-
ei9440
- Bil: Honda Accord
- Namn: Patrik Espelund
Jag har denna version på burken:KManagerV1-2-1-1.exe är från 2005, tänkte att om du vill använda dina gamla mappar kanske den funkar bättre :hmm:
Säg till om du vill ha den mailad...
Säg till om du vill ha den mailad...
Kör: Golf GTI-35 Edition
Tidigare bilar:
Honda Accord Type-S-08
CTR-05,,,AEM-Invidia-Rota-Mugen...
Honda CTR-04...AEM CAI,Buddy Club Spec IV....
Audi a4 1.8Ts-99b
Audi a4 1.8T-97
Honda Civic Esi-94
Heja Gnaget SM-Guld 2009!
Tidigare bilar:
Honda Accord Type-S-08
CTR-05,,,AEM-Invidia-Rota-Mugen...
Honda CTR-04...AEM CAI,Buddy Club Spec IV....
Audi a4 1.8Ts-99b
Audi a4 1.8T-97
Honda Civic Esi-94
Heja Gnaget SM-Guld 2009!
steffo: du har inte lust att skicka den där mappen till mig oxå?
med cai,grenrör,avgas. Gillar inte riktigt min som den är nu.
Maila på score(at)bredband.net
Maila på score(at)bredband.net
<span style='color:black'>Tobias Thunström</span>
<span style='color:black'>Medlem #</span><span style='color:red'>1610</span>
<span style='color:black'>CT</span><span style='color:red'>R</span> <span style='color:black'>- 05</span><span style='color:grey'> Cosmic Grey Pearl</span>
<span style='color:blue'>Invidia avgas, DC-sport rostfria grenrör, AEM CAI, K-Pro, Rota</span>
<span style='color:black'>CT</span><span style='color:red'>R</span> <span style='color:black'>- 05</span><span style='color:grey'> Cosmic Grey Pearl</span>
<span style='color:blue'>Invidia avgas, DC-sport rostfria grenrör, AEM CAI, K-Pro, Rota</span>
ska mappa den riktigt lite längre fram, har dock inte haft tid att dra iväg o göra det just nu :/
<span style='color:black'>Tobias Thunström</span>
- Steffo

Chrster, vilken map kör du på nu då? Kör du den jag skickade som är gjord för grenrör?
Jag har bytt hårddisk så jag har inte de mapparna kvar Score, så tyvärr kan jag inte skicka dem till dig. Kanske Christer kan vara så snäll och skicka dem till både dig och mig så att jag får tillbaka dem!?
Jag har bytt hårddisk så jag har inte de mapparna kvar Score, så tyvärr kan jag inte skicka dem till dig. Kanske Christer kan vara så snäll och skicka dem till både dig och mig så att jag får tillbaka dem!?
Stockholm
-
christer_carlsson
Steffo: Visst kan jag skicka tillbaka dem.
Nu kör jag nästan original igen, det mesta är bortmonterat, så jag tyckte inte grenrörsmappen var lämplig längre.
Det är inte alls samma klipp i den nu, ska ändå försöka hålla mig och köra så här ett tag. Får se om det kan bli nått roligt till hösten istället. Hmm, kanske lite stajling sålänge
Angående mapparna blir min slutsats att nya mappar inte funkar på en alltför gammal plattform. Vet inte vad jag ska tro annars, så se till ha kvar gamla exefiler på kmanagern som backup för säkerhets skull.
Nu kör jag nästan original igen, det mesta är bortmonterat, så jag tyckte inte grenrörsmappen var lämplig längre.
Det är inte alls samma klipp i den nu, ska ändå försöka hålla mig och köra så här ett tag. Får se om det kan bli nått roligt till hösten istället. Hmm, kanske lite stajling sålänge
Angående mapparna blir min slutsats att nya mappar inte funkar på en alltför gammal plattform. Vet inte vad jag ska tro annars, så se till ha kvar gamla exefiler på kmanagern som backup för säkerhets skull.
Medlem #1538
Medlem #1538
-
Anonymous
du kan öppna allt tex i notepad. se kollar vad som skiljer sig på mapparna i kodningen. så gjorde jag. sen om du ska öppna en äldre mapp. så ska du gå in i kmanager sen öppna fil. inte klicka på filen så den i sin tur öppnar kmanager automatiskt. utan gå in i kmanager öppna din gammla mapp. skulle tro de funkar då