Honda CRX -91 Ingen servo?
Hörde att det inte var nån servo på Honda CRX VTEC -91. Har dock aldrig hört något klagomål på att den ska vara seg eller så, snarare tvärtom - att den är helkul på krokiga vägar osv.
Så jag undrar, hur är svängningen på denna bilen egentligen? Är det lätt att parkera i stan osv?
Så jag undrar, hur är svängningen på denna bilen egentligen? Är det lätt att parkera i stan osv?
Fredrik Bergh
i och med att den väger precis vid 1 ton så är det inga problem... dock så kan det kännas lite i armarna om man fickparkerar i stan varje dag. (gjorde det själv i några år)
"Happiness is not getting what you want but wanting what you got"
Kör:
Honda Civic 1.8 Sport Midnight Blue -10
Honda CBR1000RA Svart -10
Kör:
- Thomas
- Bil: Civic VT
- Namn: Thomas Pettersson
- Been thanked: 1 time
Det är rätt tung att fickparkera.
Sen är det lite svajjigt på motorvägen också. men annars är det inga problem alls.
Bättre vägkänsla utan servo :thumbup:
Sen är det lite svajjigt på motorvägen också. men annars är det inga problem alls.
Bättre vägkänsla utan servo :thumbup:
Civic VT championship white (såld)
Nu: HR-V
Nu: HR-V
- Dani
- Bil: Civic Type-R FK2, CRV 2.2D
- Namn: Daniel Gabriel
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 10 times
- Kontakt:
Det beror ju på om du kör med t.ex originalstorlek på däck och fälgar eller om du har lågprofilsdäck på breda fälgar.
Daniel Gabriel / HPC Väst - Medlem #538
*Speedy Gonzales On The Run*
Honda Civic Type-R GT FK2 2015
Honda CRV 2.2D 2014
*Speedy Gonzales On The Run*
Honda Civic Type-R GT FK2 2015
Honda CRV 2.2D 2014
Så länge bilen rullar så är det inga som helst problem att styra utan det är som sagt när man ska fickparkera som det blir jobbigt. Parkera som vanligt mellan två bilar är inga fara. Lättare bil att backa in i parkeringsrutor finns inte då man ser grymt bra och den är så pass liten.
Martin Mårtensson
Södertälje
Södertälje
-
Vtec_Lambo
- Bil: CR-V PHEV 2024
- Namn: Mathias Beijer
Fickparkera är väl det som är jobbigt utan servo men sen all feedback man får genom ratten när man kör är oslagbar.
Skulle haft servo under 10-20km/h sen stängts av automatiskt, det hade varit optimalt.
Skulle haft servo under 10-20km/h sen stängts av automatiskt, det hade varit optimalt.
Honda CR-V PHEV
Thomas: Du får nog kolla över hjulinställningarna... för svajigt på motorvägen skall det inte vara och jag har ändå pressat upp en vtec i 247 enligt mätaren på motorväg.
"Happiness is not getting what you want but wanting what you got"
Kör:
Kör:
Tackar för svaren, fickpackera är något jag undviker, även med nyare bilar 
Bara man kan parkera vanligt mellan två bilar, oavsett om man kör eller backar in, så är jag helnöjd. Kan tänka mig att det i övrigt är gött utan servo.
Den enda bilen jag kört utan servo är en golf gti -86. Men CRXen är väl ändå mer lättsvängd än den bilen??
Bara man kan parkera vanligt mellan två bilar, oavsett om man kör eller backar in, så är jag helnöjd. Kan tänka mig att det i övrigt är gött utan servo.
Den enda bilen jag kört utan servo är en golf gti -86. Men CRXen är väl ändå mer lättsvängd än den bilen??
Fredrik Bergh
-
Jay-c
- Bil: Civic EJ9 -96
- Namn: Johannes Carlsson
mycket möjligt att den är men det bror ju på hur stor ratt man har och utväxlingen på styrningen, orginal är det inget problem att fickparkera iaf. sen att den har gudomlig svängradie är ännu en bonus :thumbup:
kör:
SL1000 Falco, KTM 525, 91 Corvette & en grön 96 Civic 1,4is Sedan
Allt är till salu, det är bara en fråga om rätt pris..
201m: 10.08 116.5 km/h CRX VT
SL1000 Falco, KTM 525, 91 Corvette & en grön 96 Civic 1,4is Sedan
Allt är till salu, det är bara en fråga om rätt pris..
201m: 10.08 116.5 km/h CRX VT
- Mordiiax
- Bil: Civic -15
- Namn: Johan Mähler
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 30 times
- Kontakt:
Tycker att du ska åka och testa den där CRX VTEC -91 som du verkar rätt så kåt på. Vad som är tungt för en kan vara lätt för en annan. Vad som drar bra från botten enligt en person kan vara hemskt enligt den andre.
Testa testa och åter testa!
Testa testa och åter testa!
Honda Civic Tourer -15
Tidigare Honda: Civicar, CRX, CTR, CR-V, S2000 & Accorder.
HPC IRC CREW
Tidigare Honda: Civicar, CRX, CTR, CR-V, S2000 & Accorder.
HPC IRC CREW