Stereo problem

Frågor om motor, drivlina, fälgar, däck etc. ställer du här
Kalle
Bil: Jazz
Namn: Karl Samuelsson

Hej,

Jag har ett problem som ger mig huvudbry och INGET dunka dunka [img]http://new.hondaklubben.com/forum/style ... anting.gif[/img]

Problemet är att jag får ingen ström fram till bilstereon och klockan börjar om varje gång man startar!
Jag gissar att det sitter i nån härva nån stans, för alla säkringar är hela.
Till frågan, vad kan vara problemet och var sitter det?

Tacksam för alla tips, ska gå lös och riva å mäta och riva i helgen tänkte jag...
(Bilen är en Civic lsi 92a)
Senast redigerad av Kalle den 29 oktober 2004, 11:04, redigerad totalt 1 gånger.
Karl Samuelsson
Angelicus

Tråden ska nog ligga inne i TEKNIK delen
<span style='color:gray'><span style='font-family:Arial'><span style='font-size:8pt;line-height:100%'>Christoffer Börjesson HPC#976</span></span></span>
jonte_j

Har en kompis som har precis samma problem! Lyser din klocka också starkare när du gasar?
Jonas Jeppsson
Gisson
Bil: Honda Accord Aerodeck 2.2 ES 1997
Namn: Göran Johansson

2 st kablar går till steroen. 1 som ger kontinuerlig ström (tex minne för radiokanaler osv) Den andra ger ström till stereon när du vrider om tändningen till läge ex 1 (radioläge) Om du inte kopplat direkt från batteriet kolla dessa kablar o mät så ser du om det kan va felet. Annars kan du fått kortis nånstans då kan ju stereons säkring gått.

Det dära med klockan vete f-n...... skumt att den startar om varje gång den får ström, du får nog skaffa ett elschema så du ser hur klockan är kopplat (+matning jord o minne)
Göran Johansson
Tystberga
Honda Accord Aerodeck 2.2 ES - 97
Feel the Power that your engine gives you
Medlemsnr: #1315
Kalle
Bil: Jazz
Namn: Karl Samuelsson

...hade missat en backup säkring i motorrummet [img]http://new.hondaklubben.com/forum/style ... >/oops.gif[/img]

Men ett annat problem dök upp, jag får INGET ljud, stereon sänder inte ut något ljud, varför?
Nu är jag 100% säker på att alla säkringar är hela och det är inte typ "mute" eller så på utan stereon är 0 ställd. Om man mäter på högt. utg. så ger det ett fast utslag (V), vet inte om det ska vara fast men borde inte det pulsera eller nått?
Det är en JVC KD-SH909R, om det nu säger nångon nått....

EXPERT PÅ BILSTEREO SÖKES!!!
Karl Samuelsson
Jay-c
Bil: Civic EJ9 -96
Namn: Johannes Carlsson

du får trycka på PLAY
kör:
SL1000 Falco, KTM 525, 91 Corvette & en grön 96 Civic 1,4is Sedan

Allt är till salu, det är bara en fråga om rätt pris..

201m: 10.08 116.5 km/h CRX VT
AcKyL

<!--QuoteBegin-Jay%c+29 Oct 2004, 14:13:41--><div class='quotetop'>QUOTE(Jay%c 4 29 Oct 2004, 14:13:41)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->du får trycka på PLAY<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Eller bara sätta på stereon? [img]http://new.hondaklubben.com/forum/style ... /smile.gif[/img]

nä, men har du kollat alla sladdar så dem är hela?
Och ja, utgången borde pulsera. Har du möjlighet så sno någon annans stereo och testa om det funkar med den, helst av samma märke så du slipper sladdcrap. Men bara så du kan testa att det inte är fel någon annanstans än i själva stereon.
[b]Björn Bekkouche[/b][i], Stockholm #1251[/i]
[i]Kör:[/i]
- [b]Honda VT750 <!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->Black Widow<!--colorc--></span><!--/colorc--> -02[/b]
- [b]Ford Focus Flexifuel -08[/b]

[i]Tidigare fordon:[/i]
- Suzuki GS500E -81
- VW Polo -93
- Toyota Starlet -88
- VW Polo -92
- VW Golf GL MK1 -83
- VW Golf GTi 2,0L MK1 -84
- Nissan Micra K10 -88 [i](R.I.P.)[/i]
- Honda [b]CRX[/b] SOHC 1,6i -88
- Peugeot 206 XR -99
- Opel Kadett 1.6 -87