S2000 - Drifters
Jag har suttit och spekulerat lite för mig själv vilka förbättringar man kan göra för att få s2k'n mer driftvänlig. Hört att framvagnen ska va dålig så att den blir enorm understyrd men som sagt..
Vad kan man göra? Vore intressant att få reda lite om det då jag inte är en raketforskare direkt.. Men vill gärna bli en
Vad kan man göra? Vore intressant att få reda lite om det då jag inte är en raketforskare direkt.. Men vill gärna bli en
[u]www.norrortracing.se[/u] (-) [u]Comptech S2K[/u]
Tidigare bilar:
Toyota Celica GTI -90 ( www.gatbilar.se/kobe )
Nuvarande:
Subaru Impreza RX -98 (Vinterbilen)
Honda S2000 -00
Tack till: Malkolm666 för hjälpen med hyndan!
Tidigare bilar:
Nuvarande:
Honda S2000 -00
Jo det har jag hört med men är det det enda? Sen viktfördelningen kanske..
Tidigare bilar:
Nuvarande:
Honda S2000 -00
Tidigare bilar:
Nuvarande:
Honda S2000 -00
Skulle viktfördelningen vara dålig på dom? Vet inte om 50/50 är dåligt på driftingbilar, men för bana är det ju optimalt.
Jag tror att det finns en tråd på s2000 forumet i staterna om hur man ställer in hjulviklarna för att få bäst drifting egenskaper. Är osäker på vad adressen är men får för mig http://www.s2ki.com. Jag tror däremot att den korta hjulbasen är det sämsta med att drifta med en S2000. Då man får en otroligt liten sträcka att rotera "runt axeln" och på så sätt får små marginaler att hålla bilen på ställ.
Jag har för mig att det finns överfall till diffen att köpa som ska förstärka den. Om det var dom ni tänkte på eller inte som var svaga vet jag inte. Men det sitter starkare orginal på senare modeller, tror -03 och framåt. Men om dom är likvärdiga med dom eftermarknads förstärkningarna eller inte vet jag tyvärr inte. Någon S2K åkare som har koll kanske vet det.
Vad jag har förstått så är både S2K och NSX dåliga att drifta med då dom är byggda för racing. Kanske därför man ser så få utav dom i drifting serierna.
Jag tror att det finns en tråd på s2000 forumet i staterna om hur man ställer in hjulviklarna för att få bäst drifting egenskaper. Är osäker på vad adressen är men får för mig http://www.s2ki.com. Jag tror däremot att den korta hjulbasen är det sämsta med att drifta med en S2000. Då man får en otroligt liten sträcka att rotera "runt axeln" och på så sätt får små marginaler att hålla bilen på ställ.
Jag har för mig att det finns överfall till diffen att köpa som ska förstärka den. Om det var dom ni tänkte på eller inte som var svaga vet jag inte. Men det sitter starkare orginal på senare modeller, tror -03 och framåt. Men om dom är likvärdiga med dom eftermarknads förstärkningarna eller inte vet jag tyvärr inte. Någon S2K åkare som har koll kanske vet det.
Vad jag har förstått så är både S2K och NSX dåliga att drifta med då dom är byggda för racing. Kanske därför man ser så få utav dom i drifting serierna.
<!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->070-64 64 377<!--colorc--></span><!--/colorc-->
<!--coloro:#000080--><span style="color:#000080"><!--/coloro-->"F*n va charmig jag är!"
"Har du skydd? -Nej, men jag har kontroll!"
-Sagt under Midsommar i Dalarna 2007 <!--colorc--></span><!--/colorc-->
<!--coloro:#000080--><span style="color:#000080"><!--/coloro-->"F*n va charmig jag är!"
"Har du skydd? -Nej, men jag har kontroll!"
-Sagt under Midsommar i Dalarna 2007 <!--colorc--></span><!--/colorc-->
Var på Mantorp med min pärla i helgen (japmeet) och körde det dom kalade för pröva på driftning.
Där va instruktör som berätade litte vad man skulle tänka på väldigt trevligt men som sagt den har för kort hjulbas till driftning när man väl fick den på ställ så var det bara ett hårstrå från att snurra tror ut av alla runder jag körde så 98% av gångerana så snurra jag i någon sväng på den banan
Jag trösta mig med att insturktören sa "klara av du att drifta med denna bil så kan du sätta dig i vilken bil du vill och det kommer kännas som dagis" :wub: då han själv hade provat s2000 några gånger tidigare och viste hur det va..
Tyvär är den byggd för bana men där är den grym men en dag ska jag kunna köra riktig drift med den med sanna mina ord trägen vinner :prop:
när jag får filmen som min kompis spelade in när jag körde ska jag läga upp den så ni får se haha.
Där va instruktör som berätade litte vad man skulle tänka på väldigt trevligt men som sagt den har för kort hjulbas till driftning när man väl fick den på ställ så var det bara ett hårstrå från att snurra tror ut av alla runder jag körde så 98% av gångerana så snurra jag i någon sväng på den banan
Jag trösta mig med att insturktören sa "klara av du att drifta med denna bil så kan du sätta dig i vilken bil du vill och det kommer kännas som dagis" :wub: då han själv hade provat s2000 några gånger tidigare och viste hur det va..
Tyvär är den byggd för bana men där är den grym men en dag ska jag kunna köra riktig drift med den med sanna mina ord trägen vinner :prop:
när jag får filmen som min kompis spelade in när jag körde ska jag läga upp den så ni får se haha.
Senast redigerad av K.Larsson den 9 juli 2008, 10:51, redigerad totalt 1 gånger.
Kristoffer Larsson
S2000 -07
S2000 -07
-
sk8micke
- Bil: prelude bb6
- Namn: Micke svensson
- Been thanked: 1 time
har ni inte sett d programet på mtv där dom fixar bilar till kändisar?går inte nu mer men gick för nått år sen.där fixa dom en s2000drifting bil till bow wow från tokyo drift å han kunde drifta rätt bra med den spec för å va hobby driftare! så nog går d allt 
Kör: Prelude bb6 stance/track/vip style
www.garaget.org/sk8micke
kört: typ dom flesta hondor 87-02 :lol:
www.garaget.org/sk8micke
RX7:an har samma hjulbas som s2000, samma viktfördelning och hjulupphägning. Men det finns väl inga som driftar med en RX7a.
dålig framvagn? understyr? har du kört en s2000? jag har aldrig kört en som understyr iaf.
Man ställer in en s2000 på samma sätt som andra bilar man vill sladda med.
Det billigaste och enklaste är att lära sig sladda med den som den är.
dålig framvagn? understyr? har du kört en s2000? jag har aldrig kört en som understyr iaf.
Man ställer in en s2000 på samma sätt som andra bilar man vill sladda med.
Det billigaste och enklaste är att lära sig sladda med den som den är.
S2000
NSX
Accord
www.tojabygg.se
NSX
Accord
www.tojabygg.se
Jaa vad heter det programmet nu igen!! Vill se den episodensk8micke skrev:har ni inte sett d programet på mtv där dom fixar bilar till kändisar?går inte nu mer men gick för nått år sen.där fixa dom en s2000drifting bil till bow wow från tokyo drift å han kunde drifta rätt bra med den spec för å va hobby driftare! så nog går d allt
Kul att ni bidrar med info för övrigt.. lär mig mer om min s2k varje dag! Skitkul
Tidigare bilar:
Nuvarande:
Honda S2000 -00
Tidigare bilar:
Nuvarande:
Honda S2000 -00
-
sk8micke
- Bil: prelude bb6
- Namn: Micke svensson
- Been thanked: 1 time
fast inc heter d =) nån som vet var man kan hitta dom programen på nätet vill oxå se mtvs tuner challenge =)
Kör: Prelude bb6 stance/track/vip style
www.garaget.org/sk8micke
www.garaget.org/sk8micke
-
Lifeabuser
- Bil: Honda Civic VTi 4dr -92
- Namn: Erik Sjödin
Vad jag har hört/läst om s2k är att den är svårdriftad då chassit är gjort för bana och redan innan man byggt bur el. dyl. är väldigt styv i chassit. Desta mjukare den är i chassit, desto mer förlåtande är den vid sladdar och lättare att känna av. Sen är väl den korta hjulbasen inte en fördel direkt då den behöver jobbas mer för att få långa mjuka kast. Men som någon instruktör sa: Om du lär dig drifta med en S2000 kan du drifta vilken bil som helst. Den är inte omöjlig, bara lite svårare.
Kan ha fel, men har börjat läsa rätt mycket om driftin då det verkar riktigt roligt.
Ska citera Ken Nomura (även kalla Nomuken):
If u think of it as practice, you won't get better - If u think it's fun, you will get better in no time
Mer matnyttig info om drifting hittar du här: <a href="http://www.driftingstreet.com/drift-cars.html" target="_blank">http://www.driftingstreet.com/drift-cars.html</a>
Kan ha fel, men har börjat läsa rätt mycket om driftin då det verkar riktigt roligt.
Ska citera Ken Nomura (även kalla Nomuken):
If u think of it as practice, you won't get better - If u think it's fun, you will get better in no time
Mer matnyttig info om drifting hittar du här: <a href="http://www.driftingstreet.com/drift-cars.html" target="_blank">http://www.driftingstreet.com/drift-cars.html</a>
Senast redigerad av Lifeabuser den 11 juli 2008, 21:22, redigerad totalt 1 gånger.
Erik Sjödin
073-051 71 51
073-051 71 51