trimma en ctr
Tjena!
Tänkte bara fråga om lite tipps och råd vad man skall titta på för trim prylar till min CTR. Det är ju en stor trevlig mässa nu på fredag som man skall ta och besöka och då tänkte jag hålla utkik efter lite prylar som skall på till sommaren. Därför tänkte jag höra vad eller vilka märken som man ska hålla extra utkik efter i mässhallarna?
Jag har bara tittat lite på speedworks hemsida och beslutat för ett DC specIV avgassystem, sedan har jag spånat runt å tittat på grenrör, insug mm. Sedan en fråga angående grenrören. Man får ju olika ressultat beroende på om de är låååånga eller korta. Vad passar bäst till en CTR? Mer effekt på höga eller låga varv? Med tanke på att man kan köra en bra bit på höga varv är då grenrör av den modellen att föredra? Någon som har erfarenhet av detta och kan delamed sig?
Sedan var det någon som nämnde nått om att skunk2race eller vad de heter skulle komma med något kitt som gav 35-40 hk till just CTR, någon som vet mer om detta kitt?
Tack å hej!
Niklas
Tänkte bara fråga om lite tipps och råd vad man skall titta på för trim prylar till min CTR. Det är ju en stor trevlig mässa nu på fredag som man skall ta och besöka och då tänkte jag hålla utkik efter lite prylar som skall på till sommaren. Därför tänkte jag höra vad eller vilka märken som man ska hålla extra utkik efter i mässhallarna?
Jag har bara tittat lite på speedworks hemsida och beslutat för ett DC specIV avgassystem, sedan har jag spånat runt å tittat på grenrör, insug mm. Sedan en fråga angående grenrören. Man får ju olika ressultat beroende på om de är låååånga eller korta. Vad passar bäst till en CTR? Mer effekt på höga eller låga varv? Med tanke på att man kan köra en bra bit på höga varv är då grenrör av den modellen att föredra? Någon som har erfarenhet av detta och kan delamed sig?
Sedan var det någon som nämnde nått om att skunk2race eller vad de heter skulle komma med något kitt som gav 35-40 hk till just CTR, någon som vet mer om detta kitt?
Tack å hej!
Niklas
Niklas Gidlund
Jag hade köpt ett av de begagnade BC Spec III som säljs. Och kanske ett AEM CAI. Finns/fanns även ett DC grenör till salu under säljes till bra pris. Det är en bra början
Senast redigerad av PB2000 den 14 november 2004, 18:30, redigerad totalt 1 gånger.
Jazz -02
tack för tippsen, men spec III är nog inget för mig då jag har fått nog av konstant högljuda bilar efter att jag åkt runt med hål på avgassystemet i min celicai flera veckor, så spec IV är nog perfect med sin tysta gång när man åker normalt men vrålar på vid högre varv. [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... humbup.gif[/img]
Niklas Gidlund
- Dani
- Inlägg: 4264
- Blev medlem: 26 april 2004, 11:03
- Bil: Civic Type-R FK2, CRV 2.2D
- Namn: Daniel Gabriel
- Ort: Borås
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 10 times
- Kontakt:
Avgastrimma till att börja med. Sen skulle jag personligen köpt ett kompressorkit...såvida du inte skiter pengar och har råd att sugtrimma.
Daniel Gabriel / HPC Väst - Medlem #538
*Speedy Gonzales On The Run*
Honda Civic Type-R GT FK2 2015
Honda CRV 2.2D 2014
*Speedy Gonzales On The Run*
Honda Civic Type-R GT FK2 2015
Honda CRV 2.2D 2014
ja om man kunde skita pengar hade varit trevligt, fast jobbigt att tvätta alla tusenlappar....
hur ska man lyckas med att få plats med ett kompressorkitt? Det är ju skit trångt där under [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... #>/hmm.gif[/img] . Och vad ger det för effekt siffror? pris?
hur ska man lyckas med att få plats med ett kompressorkitt? Det är ju skit trångt där under [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... #>/hmm.gif[/img] . Och vad ger det för effekt siffror? pris?
Niklas Gidlund
<!--QuoteBegin-GIBBON+14 Nov 2004, 21:16:29--><div class='quotetop'>QUOTE(GIBBON 4 14 Nov 2004, 21:16:29)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->ja om man kunde skita pengar hade varit trevligt, fast jobbigt att tvätta alla tusenlappar....
hur ska man lyckas med att få plats med ett kompressorkitt? Det är ju skit trångt där under [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... #>/hmm.gif[/img] . Och vad ger det för effekt siffror? pris?<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
finns färdiga som passar! från 50hp och uppåt och priserna startar från ca 25.000
hur ska man lyckas med att få plats med ett kompressorkitt? Det är ju skit trångt där under [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... #>/hmm.gif[/img] . Och vad ger det för effekt siffror? pris?<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
finns färdiga som passar! från 50hp och uppåt och priserna startar från ca 25.000
<a href="http://www.jacksonracing.com/Browse/Pla ... teTypeID=1" target="_blank">Här</a>
Senast redigerad av Björn_Ctr den 15 november 2004, 17:21, redigerad totalt 1 gånger.
Björn Hammarqvist
Honda Civic Type- R -03 **såld**
Volvo 945 GL SE -92
Medlem #1048
Honda Civic Type- R -03 **såld**
Volvo 945 GL SE -92
Medlem #1048
jag kan ta hem till dig
Daniel Skevarp
Honda Accord -2009
Honda S2000 - 2005
Honda CR-V Black Edition - 2014
Toyota Auris - 2007 (tantens)
Honda Accord -2009
Honda S2000 - 2005
Honda CR-V Black Edition - 2014
Toyota Auris - 2007 (tantens)
Tänkte bara upprepa en fråga som jag ej fått svar på....
Sedan en fråga angående grenrören. Man får ju olika ressultat beroende på om de är låååånga eller korta. Vad passar bäst till en CTR? Mer effekt på höga eller låga varv? Med tanke på att man kan köra en bra bit på höga varv är då grenrör av den modellen att föredra? Någon som har erfarenhet av detta och kan delamed sig? Hur många extra Hk får man med ett bättre grenrör?
tack å hej
Sedan en fråga angående grenrören. Man får ju olika ressultat beroende på om de är låååånga eller korta. Vad passar bäst till en CTR? Mer effekt på höga eller låga varv? Med tanke på att man kan köra en bra bit på höga varv är då grenrör av den modellen att föredra? Någon som har erfarenhet av detta och kan delamed sig? Hur många extra Hk får man med ett bättre grenrör?
tack å hej
Niklas Gidlund
- Regge
- Inlägg: 1030
- Blev medlem: 13 juni 2004, 17:00
- Bil: Honda S2000
- Namn: Erik Regnell
- Ort: Staffanstorp
<!--QuoteBegin-GIBBON+4 Dec 2004, 23:57:43--><div class='quotetop'>QUOTE(GIBBON 4 4 Dec 2004, 23:57:43)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Tänkte bara upprepa en fråga som jag ej fått svar på....
Sedan en fråga angående grenrören. Man får ju olika ressultat beroende på om de är låååånga eller korta. Vad passar bäst till en CTR? Mer effekt på höga eller låga varv? Med tanke på att man kan köra en bra bit på höga varv är då grenrör av den modellen att föredra? Någon som har erfarenhet av detta och kan delamed sig? Hur många extra Hk får man med ett bättre grenrör?
tack å hej<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Beror ju helt på körstil tycker jag,
men söker du prestanda = varvar du bilen pga att det är en honda med VTEC = Det kan vara bra att käna HK i högra varv regioner = 4-1 system [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... humbup.gif[/img]
har själv beställt 4-1 system till min civic VT, tycker det är lämpligast
Sedan en fråga angående grenrören. Man får ju olika ressultat beroende på om de är låååånga eller korta. Vad passar bäst till en CTR? Mer effekt på höga eller låga varv? Med tanke på att man kan köra en bra bit på höga varv är då grenrör av den modellen att föredra? Någon som har erfarenhet av detta och kan delamed sig? Hur många extra Hk får man med ett bättre grenrör?
tack å hej<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Beror ju helt på körstil tycker jag,
men söker du prestanda = varvar du bilen pga att det är en honda med VTEC = Det kan vara bra att käna HK i högra varv regioner = 4-1 system [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... humbup.gif[/img]
har själv beställt 4-1 system till min civic VT, tycker det är lämpligast
KÖR:
Honda EP3 -05
Volvo V60 -20
KÖRT innan:
-Mazda Miata NB -98
-Golf GTi Clubsport-S -17
-Honda Jazz -09
-Honda S2000 -05
-Honda CRX VT -90
-Skoda Octavia RS -16
-BMW M3 E30 -87
-Civic VT-R -91
-Civic VT-R -91
-CRX VT-R -90
-Accord 2,2 -94
Honda EP3 -05
Volvo V60 -20
KÖRT innan:
-Mazda Miata NB -98
-Golf GTi Clubsport-S -17
-Honda Jazz -09
-Honda S2000 -05
-Honda CRX VT -90
-Skoda Octavia RS -16
-BMW M3 E30 -87
-Civic VT-R -91
-Civic VT-R -91
-CRX VT-R -90
-Accord 2,2 -94
<!--QuoteBegin-GIBBON+4 Dec 2004, 23:57:43--><div class='quotetop'>QUOTE(GIBBON 4 4 Dec 2004, 23:57:43)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Tänkte bara upprepa en fråga som jag ej fått svar på....
Sedan en fråga angående grenrören. Man får ju olika ressultat beroende på om de är låååånga eller korta. Vad passar bäst till en CTR? Mer effekt på höga eller låga varv? Med tanke på att man kan köra en bra bit på höga varv är då grenrör av den modellen att föredra? Någon som har erfarenhet av detta och kan delamed sig? Hur många extra Hk får man med ett bättre grenrör?
tack å hej<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Ett 4-2-1 ska du ha antingen DC sports, Toda DC tycker ja eftersom de ger ungefär samma ökning som Todas på toppen men kostar mkt mindre!
Finns nästan inga 4-1 då får du satsa på ett kort grenrör och ha en katt oxå. Inte lite roligt det!
Med 4-2-1 DC eller Toda så fimpar man katten dessa grenrör ger ca 10-15whp på toppen om du har annat avgas och filter.
Sedan en fråga angående grenrören. Man får ju olika ressultat beroende på om de är låååånga eller korta. Vad passar bäst till en CTR? Mer effekt på höga eller låga varv? Med tanke på att man kan köra en bra bit på höga varv är då grenrör av den modellen att föredra? Någon som har erfarenhet av detta och kan delamed sig? Hur många extra Hk får man med ett bättre grenrör?
tack å hej<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Ett 4-2-1 ska du ha antingen DC sports, Toda DC tycker ja eftersom de ger ungefär samma ökning som Todas på toppen men kostar mkt mindre!
Finns nästan inga 4-1 då får du satsa på ett kort grenrör och ha en katt oxå. Inte lite roligt det!
Med 4-2-1 DC eller Toda så fimpar man katten dessa grenrör ger ca 10-15whp på toppen om du har annat avgas och filter.
-
- Inlägg: 473
- Blev medlem: 26 juli 2004, 13:34
- Bil: Honda Accord Aerodeck 2.2 ES 1997
- Namn: Göran Johansson
- Ort: Tystberga
GIBBON: Ursäkta att jag lånar tråden lite.
Hondor utan vtec vilken föredrar man då? 4-1 eller 4-2-1? Nu är det ju så att det sitter 4-2-1 ex.grenrör orginal på min Accord (Hondas egna grenrör), men gör det någon större skillnad om man köper ett DC sports eller vad nu all tillverkare heter jämfört med Hondas orginala grenrör (4-2-1)
Hondor utan vtec vilken föredrar man då? 4-1 eller 4-2-1? Nu är det ju så att det sitter 4-2-1 ex.grenrör orginal på min Accord (Hondas egna grenrör), men gör det någon större skillnad om man köper ett DC sports eller vad nu all tillverkare heter jämfört med Hondas orginala grenrör (4-2-1)
Göran Johansson
Tystberga
Honda Accord Aerodeck 2.2 ES - 97
Feel the Power that your engine gives you
Medlemsnr: #1315
Tystberga
Honda Accord Aerodeck 2.2 ES - 97
Feel the Power that your engine gives you
Medlemsnr: #1315