Medlemserbjudande: 20% rabatt på service och reparationer!
Prisgaranti och gratis leverans till dörren på nybilar!
Frågar/Funderingar
-
KimpaaBooY
Hej.
Är smått intresserad av att införskaffa mig en Civic.
Sedan modellen mellan 97-01 heter nått med "mb" har jag för mig.
Tänkte höra ifall det finns nått skoj till motorerna som sitter i dessa.
Exteriör prylar, vet jag är lite begränsat.
Första frågan här:
Finns det någon firma i Västmanland som mappar bilar?, man skall ju passa sig för dessa chip och vtec kontrollers.
Andra frågan är: Om det finns uppgraderings delar till bilen, vad kan jag få för effekt, uppskattningsvis.
2.5tum, katersättare/sportkat, extraktorgrenrör, insug, cold air intake, steg 1 kamaxlar.
Vill ej behöva gå såpass långt att jag skall byta kolvar och stakar, vill ha lite mera begränsad trimning men ändå seriös som fungerar.
Förstår att det kommer bli tätare service och så.
Eller har någon nån annan idé vad man kan göra?
Tack på förhand !
MVH Kim M
Är smått intresserad av att införskaffa mig en Civic.
Sedan modellen mellan 97-01 heter nått med "mb" har jag för mig.
Tänkte höra ifall det finns nått skoj till motorerna som sitter i dessa.
Exteriör prylar, vet jag är lite begränsat.
Första frågan här:
Finns det någon firma i Västmanland som mappar bilar?, man skall ju passa sig för dessa chip och vtec kontrollers.
Andra frågan är: Om det finns uppgraderings delar till bilen, vad kan jag få för effekt, uppskattningsvis.
2.5tum, katersättare/sportkat, extraktorgrenrör, insug, cold air intake, steg 1 kamaxlar.
Vill ej behöva gå såpass långt att jag skall byta kolvar och stakar, vill ha lite mera begränsad trimning men ändå seriös som fungerar.
Förstår att det kommer bli tätare service och så.
Eller har någon nån annan idé vad man kan göra?
Tack på förhand !
MVH Kim M
Kim Mäntyniemi
-
KimpaaBooY
Ingen som vet nått ang denna motor?
Eller modell?
Är ju inte sådär jätte vanliga, och verkar bara finnas 2st färg varianter att få tag på i Sverige.
Silver och vinröd.
Eller modell?
Är ju inte sådär jätte vanliga, och verkar bara finnas 2st färg varianter att få tag på i Sverige.
Silver och vinröd.
Kim Mäntyniemi
- {BÅGEN}

- Bil: Civic Ed / Civic Hybrid
- Namn: Mattias Bågenholm
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 30 times
Ja asså de sitter B18c4 motor i en sådan vti och det är samma som sitter i Integra GSR i USA om jag inte har helt fel så visst finns de trimnings delar till en sådan motor.
Jag har själv en sådan motor i min bil och jag har ett Skunk2(ett trim insug) insug och vill ett orginal så om du vill byta och läga lite pengar emellan så hör av dig...
Så kontakta Malkolm666 eller Welen här på forumet så kan dom fixa grejor till dig.
Ha de gött..
Jag har själv en sådan motor i min bil och jag har ett Skunk2(ett trim insug) insug och vill ett orginal så om du vill byta och läga lite pengar emellan så hör av dig...
Så kontakta Malkolm666 eller Welen här på forumet så kan dom fixa grejor till dig.
Ha de gött..
*Medlems ansvarig*
*Kassör*
Mattias Bågenholm
0707-300215
Bilar
Civic ED Turbo "Kanjo" -91
VW Multivan
VW ID3
Har ni några frågor ang ert medlemsskap i HPC så skicka ett PM till mig.
*Kassör*
Mattias Bågenholm
0707-300215
Bilar
VW Multivan
VW ID3
-
KimpaaBooY
{BÅGEN} skrev:Ja asså de sitter B18c4 motor i en sådan vti och det är samma som sitter i Integra GSR i USA om jag inte har helt fel så visst finns de trimnings delar till en sådan motor.
Ha de gött..
Okey, får tacka så mycket för tipsen, samt motornamnet. blir mycket lättare att kolla runt lite specs om motorn.
Om motorn sitter i en integra så kan den ju inte vara allt för dålig
Kim Mäntyniemi
-
Peter_Karlsson
- Bil: MB6
- Namn: Peter Karlsson
Det finns hur mycket trim som helst till den motorn, som alla B-serie motorer.
Bara pengarna som stoppar.
Den är på 169hk org men har potential för mycket mer.
Hör med Welén så fixar han biffen.
//Peter
//Peter
<a href="http://www.hondaklubben.com/forum/index.php?showtopic=45586&st=0&p=463241&#entry463241" target="_blank"><!--coloro:#48D1CC--><span style="color:#48D1CC"><!--/coloro-->Civic Vei/Vti <!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->Raceprojekt<!--colorc--></span><!--/colorc--><!--colorc--></span><!--/colorc--> -95</a>
-
KimpaaBooY
Peter_Karlsson skrev:Det finns hur mycket trim som helst till den motorn, som alla B-serie motorer.
//Peter
Får tacka alla för svar, har kollat runt lite på nätet, finns mycket att göra på denna.
Och man får ut rätt mycket utan turbo också, som är skönt.
Har haft så mycket turbobilar nu, och vill ha varviga sugisar istället, som första bilen =)
Min övriga fråga är, nån som vet någon i Västerås eller Västmanland som mappar?
Vet att det finns en del stora i stockholm iallafall.
Kim Mäntyniemi
- {BÅGEN}

- Bil: Civic Ed / Civic Hybrid
- Namn: Mattias Bågenholm
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 30 times
Kraft håller till i de området och så finns ju AMRs Bänk att bänka på i Västerås...
Ja så finns ju Welen också han mappar och har snart en egen bänk så de e ju gött de..
Ja så finns ju Welen också han mappar och har snart en egen bänk så de e ju gött de..
Senast redigerad av {BÅGEN} den 19 april 2009, 16:07, redigerad totalt 1 gånger.
*Medlems ansvarig*
*Kassör*
Mattias Bågenholm
0707-300215
Bilar
VW Multivan
VW ID3
*Kassör*
Mattias Bågenholm
0707-300215
Bilar
VW Multivan
VW ID3
-
KimpaaBooY
{BÅGEN} skrev:Kraft håller till i de området och så finns ju AMRs Bänk att bänka på i Västerås...
Fan va härligt, finns mycket resurser på den här sidan.
Ska man ta sig och försöka skaffa en honda igen, fatta inte varför jag sluta upp ett tag.
Blir köpa nått att ha som sommar bil, sen ha nått annat över vintern.
Kim Mäntyniemi
- Xchai
- Bil: Crx vt 32psi
- Namn: Wanchai Kampha Gustafsson
Daniel: jag antar att du menar att du har en civic esi,125hk är den på dock
Standard att man gör är ju att byta till: eftermarknads typ extraktor grenrör,sportkatt/kattersättare,öppet filter,samt sportavgassystem
Standard att man gör är ju att byta till: eftermarknads typ extraktor grenrör,sportkatt/kattersättare,öppet filter,samt sportavgassystem
Tack till
XLR8Performance
Jane @ Queen of tools
PPF
Tunnis aka Glad
Simon,mm
XLR8Performance
Jane @ Queen of tools
PPF
Tunnis aka Glad
Simon,mm
aah tack =)Xchai skrev:Daniel: jag antar att du menar att du har en civic esi,125hk är den på dock
vet du nått ställe du kan rekommendera mig att få tag i dom delarna?
-
KimpaaBooY
<a href="http://www.trixieracing.se/" target="_blank">http://www.trixieracing.se/</a>
<a href="http://www.pbz.se/" target="_blank">http://www.pbz.se/</a>
sen ebay finns det otroligt mycket.
<a href="http://www.pbz.se/" target="_blank">http://www.pbz.se/</a>
sen ebay finns det otroligt mycket.
Kim Mäntyniemi
- Xchai
- Bil: Crx vt 32psi
- Namn: Wanchai Kampha Gustafsson
aah tack =)skrammel skrev:<!--quoteo(post=541880:date=19 Apr 2009, 21:58:01:name=Xchai)--><div class='quotetop'>QUOTE(Xchai @ 19 Apr 2009, 21:58:01) <a href="index.php?act=findpost&pid=541880"><{POST_SNAPBACK}></a></div><div class='quotemain'><!--quotec-->Daniel: jag antar att du menar att du har en civic esi,125hk är den på dock
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Jag gör mina affärer med XLR8perfomance,så det är han jag rekomedera dej till
Tack till
XLR8Performance
Jane @ Queen of tools
PPF
Tunnis aka Glad
Simon,mm
XLR8Performance
Jane @ Queen of tools
PPF
Tunnis aka Glad
Simon,mm
-
Peter_Karlsson
Samma här
//Peter
//Peter
<a href="http://www.hondaklubben.com/forum/index.php?showtopic=45586&st=0&p=463241&#entry463241" target="_blank"><!--coloro:#48D1CC--><span style="color:#48D1CC"><!--/coloro-->Civic Vei/Vti <!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->Raceprojekt<!--colorc--></span><!--/colorc--><!--colorc--></span><!--/colorc--> -95</a>
aah tack =)Xchai skrev:<!--quoteo(post=541885:date=19 Apr 2009, 22:03:28:name=skrammel)--><div class='quotetop'>QUOTE(skrammel @ 19 Apr 2009, 22:03:28) <a href="index.php?act=findpost&pid=541885"><{POST_SNAPBACK}></a></div><div class='quotemain'><!--quotec--><!--quoteo(post=541880:date=19 Apr 2009, 21:58:01:name=Xchai)--><div class='quotetop'>QUOTE(Xchai @ 19 Apr 2009, 21:58:01) <a href="index.php?act=findpost&pid=541880"><{POST_SNAPBACK}></a></div><div class='quotemain'><!--quotec-->Daniel: jag antar att du menar att du har en civic esi,125hk är den på dock
Jag gör mina affärer med XLR8perfomance,så det är han jag rekomedera dej till
skulle vilja trim chippa min civic nån som vet hur ja kan få tag i chippet? =)
-
Peter_Karlsson
Det finns inget färdigt chip.
Det är bara skit isåfall.
Det enda som duger är en mappning efter att du har bytt delar.
Byter du grenrör/avgassystem, öppet filter klarar du dig ändå.
Men börjar du byta kammar så måste du mappa sen.
Det är bara skit isåfall.
Det enda som duger är en mappning efter att du har bytt delar.
Byter du grenrör/avgassystem, öppet filter klarar du dig ändå.
Men börjar du byta kammar så måste du mappa sen.