Esi --> Vti (d16z6 till b16a2) Elfrågor
-
DoWahDiddy
Hej
Jag läser överallt hur ni ber folk söka, och jag vet inte om jag är dum i huvudet och itne hittar något, eller om den infromationen ligger i de låsta delarna, eller om det inte finns, men skit samma.
Jag har alltså en komplett vti, och en komplett esi, det är bara det att vti-karossen är helt slut.
Jag har fått för mig att elen i en esi och en vti är likvärdig, men vad behövs göras elmässigt förutom att byta box?
Det mekaniska kan vi lämna, det är inga problem, för motorfästena i karossen är väl desamma?
Tacksam för vettiga svar.
Jag läser överallt hur ni ber folk söka, och jag vet inte om jag är dum i huvudet och itne hittar något, eller om den infromationen ligger i de låsta delarna, eller om det inte finns, men skit samma.
Jag har alltså en komplett vti, och en komplett esi, det är bara det att vti-karossen är helt slut.
Jag har fått för mig att elen i en esi och en vti är likvärdig, men vad behövs göras elmässigt förutom att byta box?
Det mekaniska kan vi lämna, det är inga problem, för motorfästena i karossen är väl desamma?
Tacksam för vettiga svar.
-
Malkolm
- Bil: TEN second car!
- Namn: Malkolm Roth
- Has thanked: 31 times
- Been thanked: 23 times
Den bästa informationen hittar du i dem låsta delarna.
Enklast är att behålla all el i ESi:n, dvs flytta över ESi-motorkabelhärva till B16-motorn och förläng kablarna till lambda och mapsensorn. Box kan du ju byta bara för att du har en P30, men det funkar annars lika bra med P28 boxen.
Japp, fästena i karossen är samma.
Enklast är att behålla all el i ESi:n, dvs flytta över ESi-motorkabelhärva till B16-motorn och förläng kablarna till lambda och mapsensorn. Box kan du ju byta bara för att du har en P30, men det funkar annars lika bra med P28 boxen.
Japp, fästena i karossen är samma.
Det som skiljer motorhärvorna är att på ESi´n så sitter MAP sensor kontakten på motorsidan av kabelhärvan och på VTi sitter kontakten till MAP sensorn på bil sidan uppe vid kontakten vid högra fjädertornet(förutom längden på kablarna pga olika placering av oljekontakt och lambdasond).
Ett lätt swap både elektriskt och mekaniskt altså...
Ett lätt swap både elektriskt och mekaniskt altså...
Senast redigerad av Kristian den 24 april 2009, 20:50, redigerad totalt 1 gånger.
Kristian, Hondalös.