ctr -04
- four
- Bil: ek3
- Namn: Ingemar Eriksson
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 1 time
Hallå
Värmen funkar inte på min ctr-04, blir ingen skillnad på luften om du
vrider till höger eller vänster.
Går inte att få den att stanna på varmaste/kallaste, åker alltid tillbaks några hack.
AC:n funkar dock bra..så det är ju positivt
Nån som haft liknande problem ?
Tacksam för svar
Går inte att få den att stanna på varmaste/kallaste, åker alltid tillbaks några hack.
AC:n funkar dock bra..så det är ju positivt
Tacksam för svar
Ingemar Eriksson 073-959 06 46
Kör:
Civic MB9 -98 Accord tourer 2,0 -03
Civic Ek3 -96
Kör:
Civic MB9 -98 Accord tourer 2,0 -03
Civic Ek3 -96
- Chrille79
- Bil: CH1
- Namn: Christian Roskjaer
- Has thanked: 10 times
- Been thanked: 20 times
Kan kanske vara mekanismen bakom som hakat sig. Plast drev å skit. Går lätt i sönder osv. Eller om ståltråden som styr fastnat där bakom.four skrev:Hallå
AC:n funkar dock bra..så det är ju positivt![]()
Tacksam för svar
Gammal räv...
- David Lundin
- Namn: David Lundin
Har sett på lite olika håll att wiren som sitter fast på reglaget kan kärva alt. hoppa ur som Chrille säger. Minns fan inte hur man kom åt att kolla men om du söker lite tror jag det fanns någon tråd här, alt. att du kollar i verkstadsmanualen som du t ex kan hitta här: <a href="http://www.spoonertuner.com/manuals/?___store=default" target="_blank">http://www.spoonertuner.com/manuals/?__ ... default</a>
Att reglaget inte riktigt vill stanna på max eller min är ganska normalt beteende, det är lite oprecist/smäckigt men det är normalt på modellen tyvärr. Dock brukar maxläget vara max och tvärtom, i ditt fall har nog något hakat sig/lossat som sagt.
EDIT: Flyttade tråden till Teknikforumet där den hör hemma
Att reglaget inte riktigt vill stanna på max eller min är ganska normalt beteende, det är lite oprecist/smäckigt men det är normalt på modellen tyvärr. Dock brukar maxläget vara max och tvärtom, i ditt fall har nog något hakat sig/lossat som sagt.
EDIT: Flyttade tråden till Teknikforumet där den hör hemma
Senast redigerad av David Lundin den 5 augusti 2009, 20:34, redigerad totalt 1 gånger.
-
Little Elk
- Namn: Fredrik Edin
Har haft samma problem. Det är vajrarna som spökar. Om någon har varit och tagit ut mittkonsolen i din bil kan det hända att de inte har dragit vajern på rätt sätt. Den kan även ha börjat kärva och då gått sönder/böjt sig i plast fästena. I mitt fall bytta jag de båda inre vajrarna och det funkade i en vecka. Sedan blev jag tvyngen att byta vajern som gick ut till motor rummet.
Om du är lite händig, vågar ge dig på att slita ut mitkonsollen och vajrarna är detta något som man klarar själv. Bara man tar det lugnt och metodiskt och har gott om tid. Då passar du på att byta alla tre vajrarna när du ändå håller på.
Detta hände även på vissa bilar då de va nya men då fixades det på garantin (var iof. oftast bara att ena vajern hoppat av=man monterade ett vajerlås).
Om du är lite händig, vågar ge dig på att slita ut mitkonsollen och vajrarna är detta något som man klarar själv. Bara man tar det lugnt och metodiskt och har gott om tid. Då passar du på att byta alla tre vajrarna när du ändå håller på.
Detta hände även på vissa bilar då de va nya men då fixades det på garantin (var iof. oftast bara att ena vajern hoppat av=man monterade ett vajerlås).
Ordförande
Nuvarande bil: Civic Type R -02
Tidigare bil: Civic Type R -04
Nuvarande bil: Civic Type R -02
Tidigare bil: Civic Type R -04
- StockholmsJOCKE
- Bil: ITR DC2
- Namn: Jocke
- Been thanked: 3 times
Enligt mig är detta ett generalfel på modellen, har själv fått det på min nya CTR. Något som Honda står för ???
/Jocke
/Jocke
- Steffo

- Bil: Pilot EX-L 2016
- Namn: Stefan Blixt
- Has thanked: 26 times
- Been thanked: 10 times
Det troliga är att vajern har hoppat av. Det hände mig i början, men Rosenholtz borrade ett hål och satte en sprint som stopp och sedan dess har det aldrig hänt.
Detta kan man göra enkelt själv utan att ta bort mittkonsollen. Ut mer stereon och bort mer de plastdel som sitter runt stereon bara. Då kommer man åt att titta in, borra hål , sätta tillbaka vajern och i med en sprint som stopp.
Detta kan man göra enkelt själv utan att ta bort mittkonsollen. Ut mer stereon och bort mer de plastdel som sitter runt stereon bara. Då kommer man åt att titta in, borra hål , sätta tillbaka vajern och i med en sprint som stopp.
Senast redigerad av Steffo den 7 augusti 2009, 10:48, redigerad totalt 1 gånger.
Stockholm
Honda Pilot EX-L AWD 2016
Honda Pilot EX-L AWD 2016
Har samma problem och där är det plastfästet för vajern till vredet som har knäckts och ramlat ner någonstans, så just nu kan jag inte heller få till någon värme, utan att plocka bort radion d.v.s. 
Honda tog inte det på goodwill när de förstod att det var ett fäste som var knäckt... märkligt men ja... antingen köpa en från skroten (fanns en del) eller göra som Steffo säger.
Honda tog inte det på goodwill när de förstod att det var ett fäste som var knäckt... märkligt men ja... antingen köpa en från skroten (fanns en del) eller göra som Steffo säger.
De tar lite på goodwill, typ byte av kablar och fästen, men inte om något gått sönder utöver det.GTBM skrev:Enligt mig är detta ett generalfel på modellen, har själv fått det på min nya CTR. Något som Honda står för ???
/Jocke
Senast redigerad av PointMan den 7 augusti 2009, 11:43, redigerad totalt 1 gånger.
Carbon Bronze Pearl Accord Tourer 2.0 Sport -07
-
Johan Östensson
- Namn: Johan Ostensson
Hade samma problem på min 05 men fick det fixat på garantin. Verkar ju inte precis vara CTR:s starka sida.
-
intothered
- Namn: Christian Homrighausen
När Steffo väl hade visat mig var det var (tackar!
) behövde jag bara ta bort det övre facket, pilla till öglan och sedan fästa med en bit eltejp så att den inte skulle slita sig igen.
Det tog 5 minuter och har fungerat fint i snart ett år nu.
Det tog 5 minuter och har fungerat fint i snart ett år nu.
Christian Homrighausen