Larm problem, centrallås

Frågor om motor, drivlina, fälgar, däck etc. ställer du här
Micke G

Håller på att koppla in larm i min Civic -97 hb. Jag har kopplat in allt så att det funkar och har nu kommit till centrallåset, med lite mixtrande så kom jag underfull med att det inte satt någon centrallåsmotor i förardörren utan bara en givare som skickar signal till pass. dörren.
Jag har 2st kablar från larmet som ska gå på centrallåset en grön och en blå. kopplar på dessa i förardörren på kablarna som går från givaren 3kablar från denna röd/blå, blå/vit och svart, bara för att testa så det funkar men för att på pass. dörren att låsa och låsa upp måste jag koppla ur givaren i förar dörren då har jag inte heller kopplat in motorn i förar dörren ännu, kopplar jag ur givaren funkar det att låsa och låsa upp pass. dörren utan problem.
Sen när jag ska koppla i centrallåsmotorn som har 2st kablar ur sig 1blå och 1grön, funkar åter igen inte pass. dörren, inte heller motorn får jag att funka.
Går jag på fel kablar eller vad är det som är galet?
Lite krånligt att förklara men hoppas nån förstår och kan hjälpa mig.

Mvh Micke
Mikael Gotfredsen
Användarvisningsbild
Rogge/AUTOMONTAGE
Bil: XC70, 244, Husbil
Namn: Roger "Rogge" Ohlsson
Has thanked: 21 times
Been thanked: 7 times

Micke G skrev:Håller på att koppla in larm i min Civic -97 hb. Jag har kopplat in allt så att det funkar och har nu kommit till centrallåset, med lite mixtrande så kom jag underfull med att det inte satt någon centrallåsmotor i förardörren utan bara en givare som skickar signal till pass. dörren.
Jag har 2st kablar från larmet som ska gå på centrallåset en grön och en blå. kopplar på dessa i förardörren på kablarna som går från givaren 3kablar från denna röd/blå, blå/vit och svart, bara för att testa så det funkar men för att på pass. dörren att låsa och låsa upp måste jag koppla ur givaren i förar dörren då har jag inte heller kopplat in motorn i förar dörren ännu, kopplar jag ur givaren funkar det att låsa och låsa upp pass. dörren utan problem.
Sen när jag ska koppla i centrallåsmotorn som har 2st kablar ur sig 1blå och 1grön, funkar åter igen inte pass. dörren, inte heller motorn får jag att funka.
Går jag på fel kablar eller vad är det som är galet?
Lite krånligt att förklara men hoppas nån förstår och kan hjälpa mig.

Mvh Micke
Montera först extramotorn i förardörren, så att den drar c-lås staget upp & ner.
Men för att styra en extramotor med T70 måste du dessutom ha en extra c-låsmodul.
Bor du i Sthlm så kan du åka förbi mig har på hyllan.
Den gröna och blå kabeln är bara styrkablar för minustriggat c-lås.
Mycket bra larmval! T70 är klart bästa larmet, med möjligheter att koppla
GSM & GPS-sökning, Car-Jack m.m. roliga funktioner.
Roger Ohlsson
0733200002

Kullen -14 1:03,0 EG
Sviesta -14 1:05,5 EG
M-torp -13 1:33,0 EG
Sturup -12 1:17,3 S40
G-åsen -10 1:16,8 EG
K-torp -09 1:15,4 S40
Lunda -09 1:25,6 EG
A-torp -06 2:05,4 Citroen
Micke G

Mikael Gotfredsen
Användarvisningsbild
Rogge/AUTOMONTAGE
Bil: XC70, 244, Husbil
Namn: Roger "Rogge" Ohlsson
Has thanked: 21 times
Been thanked: 7 times

Japp, precis en sån.
Dyra var dom iaf !! :huh: :annoyed:
Fast riktpriset till kund är bara 295:- !! ;)
Roger Ohlsson
0733200002

Kullen -14 1:03,0 EG
Sviesta -14 1:05,5 EG
M-torp -13 1:33,0 EG
Sturup -12 1:17,3 S40
G-åsen -10 1:16,8 EG
K-torp -09 1:15,4 S40
Lunda -09 1:25,6 EG
A-torp -06 2:05,4 Citroen
Skriv svar