Lös/Skadad sidokjol på FN2 p.g.a. trottoarkant
-
rolle83
- Bil: Civic Type-r Championship White
- Namn: Roland Johansson
Hej! Idag när jag var och beställde vitvaror och skulle köra hem så skulle jag köra ner ifrån en lite för hög trottoarkant. Jag kunde köra upp utan problem men när jag skulle köra tillbaka (såg mig om efter någon lägre kant men det fanns inte) så tog höger stänkskydd i kanten på nervägen och knuffade hela sidokjolen bakåt och ur läge. Jag krypkörde ner ifrån kanten men det hjälpte inte
Bifogar några bilder på skadan som blev och undrar hur sidokjolen sitter monterad så jag kan få dit den igen. Det verkar som om den bara släppt i framkant mot stänkskyddet och listen över hjulhuset. Den hade skjutits någon cm bak men jag drog lite i den så den hamnade hyfsat rätt. Hur sitter den fäst? Förhoppningsvis är det bara något clips som e sönder då stänkskyddet tog emot skrapet. Har inte haft bilen mer än en vecka och knappt kört 50 mil med den så händer detta.... Kändes som en kniv i bröstet
Är tacksam för snabba svar!
P.S Skulle gärna vilja veta hur den sitter monterad så jag kan demontera den och sätta dit den korrekt ifall det inte går att åtgärda det när den "sitter på plats".
P.S Skulle gärna vilja veta hur den sitter monterad så jag kan demontera den och sätta dit den korrekt ifall det inte går att åtgärda det när den "sitter på plats".
Senast redigerad av rolle83 den 12 mars 2010, 23:31, redigerad totalt 1 gånger.
Roland Johansson
Jag är absolut ingen expert och ska kanske egentligen inte uttala mig, men kan du inte åka till Honda och fråga?
Om det är så att du inte har allt för långt till närmaste Honda säljare..
Svårt att fixa själv oftast då den har fått sig en "kyss"..
-
rolle83
- Bil: Civic Type-r Championship White
- Namn: Roland Johansson
Jo jag har en honda återförsäljare någon mil här ifrån. Men den fick sig ingen "kyss" direkt utan den har bara skjutits bak och ur sitt läge. Dom brukar inte sitta med mer än clips o popnit (iallafall inte på volvo bilarna då jag jobbar på volvo och monterar dessa detaljer dagligen). Men om ingen vet så får jag nog bege mig till Honda, hade bara varit skönt och fått det fixat då jag stör mig något otroligt på hela händelsenJohn Doe skrev:Jag är absolut ingen expert och ska kanske egentligen inte uttala mig, men kan du inte åka till Honda och fråga?
Roland Johansson
- Blitzwing

- Bil: FK7 1,5T Sport plus
- Namn: Robin Persson
- Has thanked: 69 times
- Been thanked: 53 times
Plasten runt hjulhuset vet jag sitter med clips, jag undrar däremot hur fan sidokjolen sitter...
Ja det är fan tråkigt när man skadar bilen när den är så pass ny, men va tusan, du har väl köpt den för att använda den?
Jag har varit nära brytläge jag med ett par gånger då man varit lite oförsiktig...
Ja det är fan tråkigt när man skadar bilen när den är så pass ny, men va tusan, du har väl köpt den för att använda den?
Jag har varit nära brytläge jag med ett par gånger då man varit lite oförsiktig...
Robin Persson |
- Blitzwing

- Bil: FK7 1,5T Sport plus
- Namn: Robin Persson
- Has thanked: 69 times
- Been thanked: 53 times
Jag tror att du kanske finner hjälp av denna tråd?
Om du är registrerad får du se bilderna!
<a href="http://www.civinfo.com/forum/420833-post15.html" target="_blank">http://www.civinfo.com/forum/420833-post15.html</a>
Om du är registrerad får du se bilderna!
<a href="http://www.civinfo.com/forum/420833-post15.html" target="_blank">http://www.civinfo.com/forum/420833-post15.html</a>
Robin Persson |