Knackande ljud accord 07

Frågor om motor, drivlina, fälgar, däck etc. ställer du här
Bjorn79
Inlägg: 13
Blev medlem: 15 augusti 2010, 20:41
Bil: Accord executive Tourer -11-
Namn: Björn Forsman

Hej, tänkte fråga om nån kan ha en aning om vad det är för ljud jag hör. Kör en accord 2,4 07a automat, när jag i låga farter bromsar lätt så uppstår det ett irriterande knak/klonk ljud från bakvagnen/bakbromsarna, låter endast i låga farter och när jag bromsar lätt som man gör när man kör automat, tex i kö. Kan tillägga att alla skivor och belägg är bytta. Kanske nån som känner igen sig.
Tahiti
Inlägg: 219
Blev medlem: 14 augusti 2008, 17:41

Är det inte beläggen som knarrar då? Att de studsar lite i oken. Kan ju vara så om allt är rent o snyggt.
Några Hondatastyle insugspackningar kvar. B18, K20, D16. Volvo B23. Nissan SR20DET
Bjorn79
Inlägg: 13
Blev medlem: 15 augusti 2010, 20:41
Bil: Accord executive Tourer -11-
Namn: Björn Forsman

Jag har kört rätt många olika bilar och aldrig hört detta ljud, mer som ett rullande knackljud, sista 10 m innan jag stannar (om jag bromsar lätt), det konstiga är att ljudet inte hörs när bilen är kall typ första 10 minutrarna, hur som helst så förstår jag att det är riktigt svårt att felsöka ljud på detta sätt :) men man vet aldrig, mkt duktigt folk här.
Skriv svar