Har köpt ett Injen CAI till min CTR. Är nöjd med det. absolut.
I början var det inget problem med CAI, men under senare tiden har motorlampan(den lampan som visar utsläppkontrollsystemet) tänds under körning, det skall sägas att lampan har släcks av sig själv dem flesta gångarna. Efter cirka 1-10 dagar. Har varit inne hos två Honda verkstan, båda verkstan har sagt att motorn inte tagit skada och att jag kan fortsätta köra med CAI.
Undrar om någon här vet varför den lampan tänds?
Svar uppskattas starkt!
Problem med Injen CAI till CTR FN2
- Steffo

- Bil: Pilot EX-L 2016
- Namn: Stefan Blixt
- Has thanked: 26 times
- Been thanked: 10 times
Problem med luftmängdmätaren i samband med CAI. Den får spelet när det kommer för mycket luft helt enkelt (i bästa fall). I sämsta fall har olja från filtret sabbat LMM:en, men om de på verkstaden säger att allt är OK så är det nog inte det.
Stockholm
Honda Pilot EX-L AWD 2016
-
StalkerK
- Bil: Honda Accord CL4 2.3
- Namn: Kasper Björnholt Bruun.
Hej!Steffo skrev:Problem med luftmängdmätaren i samband med CAI. Den får spelet när det kommer för mycket luft helt enkelt (i bästa fall). I sämsta fall har olja från filtret sabbat LMM:en, men om de på verkstaden säger att allt är OK så är det nog inte det.
Det som jag då inte förstår är att Injen säljer deras filter " pre oiled " och samma med K&N. Om några fabrikanter borde de vetat vid detta läget om den mängd olja som finns i filtret kan förstöra lmm!
Kör du med med dry filter på din?
- Steffo

- Bil: Pilot EX-L 2016
- Namn: Stefan Blixt
- Has thanked: 26 times
- Been thanked: 10 times
Jag kör med EP3, dvs gamla versionen av K20-motor som inte har LMM.
Men i ditt fall så tror jag inte det beror på olja från filtret som pajat LMM, utan bara att det beror på att LMM:an reagerar på att det kommer mer luft än den förväntar sig ska komma och då kan det bli felkod om jag minns rätt.
Men i ditt fall så tror jag inte det beror på olja från filtret som pajat LMM, utan bara att det beror på att LMM:an reagerar på att det kommer mer luft än den förväntar sig ska komma och då kan det bli felkod om jag minns rätt.
Stockholm