Klarar min type R av att ligga på V-tech och varva dagligen?
- {BÅGEN}

- Bil: Civic Ed / Civic Hybrid
- Namn: Mattias Bågenholm
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 30 times
Är den orginal så är de inga som helst problem med det. De är bara att köra på.
*Medlems ansvarig*
*Kassör*
Mattias Bågenholm
0707-300215
Bilar
Civic ED Turbo "Kanjo" -91
VW Multivan
VW ID3
Har ni några frågor ang ert medlemsskap i HPC så skicka ett PM till mig.
*Kassör*
Mattias Bågenholm
0707-300215
Bilar
Civic ED Turbo "Kanjo" -91
VW Multivan
VW ID3
Har ni några frågor ang ert medlemsskap i HPC så skicka ett PM till mig.
- Hammerin
- Bil: Integra Type-r -98
- Namn: Richard Hammerin
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 12 times
Skojar du med mig
Den kommer att rasa om du inte ger den sitt dagliga bröd (dvs vtec)

Den kommer att rasa om du inte ger den sitt dagliga bröd (dvs vtec)
*Regionsansvarig Stockholm*
Richard Hammerin
0708-711 779
Integra Type R -98
Turbo 340hk TrackBeater
Rip
CRX Turbo 240hk
Richard Hammerin
0708-711 779
Integra Type R -98
Turbo 340hk TrackBeater
Rip
CRX Turbo 240hk
- StockholmsJOCKE
- Bil: ITR DC2
- Namn: Jocke
- Been thanked: 3 times
Du kan vara lugn, det fungerar bra !
Men ska du klubba M3:or i sommar så får du sätta igång och modda din bil om du skall ha någon chans tills i sommar, lycka till !!!
/jocke
Men ska du klubba M3:or i sommar så får du sätta igång och modda din bil om du skall ha någon chans tills i sommar, lycka till !!!
/jocke
klart den håller.. ska bara berätta om ett intressant verkstadsbesök jag gjorde med min gamla ep3a. Hade nåt missljud vid växling i området 6-8k varv, som jag ville kolla upp. Sagt och gjort, åkte till Honda, där dem föreslog en testrunda..... mekanikern körde och körde och växlade och växlade. Problemt var dock att han aldrig gick över 5k varv. kommentar, nä men det är inget fel på bilen.. Var på jag undrade hur han kunde veta det utan att ha legat i v-tech.. hmmm njjaa vill inte varva bilen så högt. det är inte bra...??
jag tittade på och han skrattade lite,, utbrast sedan va?? menar du att det kan vara skadligt för kärran att ligga i v-tech?? jag fortsatte att småle, han svarade nä, eller jo, eller bra är det inte, eller ähh jag har inte lust att göra det med en kunds bil. okej tack för hjälpen:)
jag tittade på och han skrattade lite,, utbrast sedan va?? menar du att det kan vara skadligt för kärran att ligga i v-tech?? jag fortsatte att småle, han svarade nä, eller jo, eller bra är det inte, eller ähh jag har inte lust att göra det med en kunds bil. okej tack för hjälpen:)
- Yobaman
- Bil: Civic Aerodeck MB8 -98
- Namn: Fredrik Tennberg
De har satt det röda på varvmätaren på rätt ställe. Dvs, allt upp till rött är motorn byggd för. Se bara till att hålla koll på oljan. Ibland blir man förvånad över hur mycket den dragit och det varierar kraftigt för mig beroende på hur hårt jag kör. Sommartid drar den betydligt mer än på tråkiga vintern.
Nuvarande: Civic Aerodeck MB8 -98
2008-2014 Civic Type-R EP3 2003
2008-2014 Civic Type-R EP3 2003